Omröstning – Vilket var 2017 års bästa spel?

Robot
Omröstning – Vilket var 2017 års bästa spel?
Medlem

Horizon var min absolut trevligaste upplevelse 2017. Satt morgon till kväll i tre dagar, för att få 100%.

Medlem

Får rösta på South Park då det bara är det och PUBG som jag har spelat som är med i listan.

Redaktör
Skrivet av gottkaffe:

Får rösta på South Park då det bara är det och PUBG som jag har spelat som är med i listan.

Sista alternativet är "Annat", man kan välja det och skriva spelet här i kommentarerna. Kanske för sent nu, men ändå.


signatur
Medlem

Alltså Nier Automata var ju ett riktigt underbart spel. Högkvalitativ action och skön storyline. Trist att många säkert inte ens kommer spela spelet.. men jag är glad att jag fick det

Medlem

Divnity 2 ända in i kaklet!

Medlem

Destiny 2.

Fantastiskt kul att spela med vänner. En av få ljuspunkter i ett annars mediokert 2017.

Bättring nu 2018!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands garanterat - något underbarare spel har inte funnits sedan The Division året innan. Snygga miljöer och ett sjukt roligt CO-OP läge där man kan lira med vännerna och lägga strategier över hur man ska klara uppdragen.

Medlem

Wow, jag måste skärpa mig.
Har inte spelat ett enda spel på den listan.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

@Tomas Helenius: Har spelat Destiny 2 också, men South Park slår det med. Annars har jag inte spelat något spel som släpptes under 2017, så det spelar ingen roll

Medlem

Kul att det var så många bra spelsläpp för så många under året. Men för min del var det ganska dåligt år. Saknar långvariga mp-spel. Håller tummarna för Monster Hunter World.

Medlem

Helt klart Prey nu efter en genomspelning. Vilket spel alltså!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Bäst vet jag inte men for honor e de jag lagt ner mest tid på. Har varit ett jävligt dåligt år tycker jag ändå.

Medlem

Final fantasy xiv stormblood. Bästa spelet för 2017, sån riktigt bra story och gameplay

Medlem

Zelda


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det var väldigt svårt fast det blev Horizon för mej.För mej blev det ett makalöst bra år!! Skönt att man fortfarande älskar spel!

Medlem

Mass effect andromeda. Fantastiskt roligt och bra spel trots buggarna. Battlefront var också kul.

Medlem

Eftersom dessa listor brukar hoppa över VR spel så tänkte jag att jag kunde nämna mina 5 favoriter från PSVR/Oculus:

1. Lone Echo VR (ett rymd äventyr man sent glömmer)
2. Wilson Heart VR (monster-tema som utnyttjar tekniken väl)
3. Resident Evil VR (om du vågar)
4. Robo Recall VR (ett bra gym pass)
5. Skyrim VR (lite knepigt kanske, men ouu så atmosfäriskt)

Medlem

Horizon: Zero Dawn

En brutal men vacker värld som man inte kan få nog av. Och så får man skjuta pilbåge mot dinosaurierobotar!

Medlem

Det är kanske inte det bästa spelet, men Escape From Tarkov är definitivt det spel jag spelat mest och haft roligast i.

Medlem

Fan, när jag läser listan på val inser jag att för mig så var 2017 ett riktigt dåligt år.

Dirt 4 är sämre än Dirt Rally.
Project Cars 2 är sämre än 5 år gamla assetto corsa.

Thimbleweed Park var spelet som kickade igång min och sambons spelkvällar igen så det var ju fint men i övrigt så var 2017 ett rätt risigt år.

Jag har dock haft riktigt kul med Mario Oddysey så ser fram emot 2018 och vad det kommer erbjuda

Medlem

Bäst i år: Zelda
Sämst i år: Battlegrounds
Spelat mest i år: Dota 2

Känns som ett ovanligt svagt år. Visst har jag spelat många bra spel under året men inte många som släppts under just 2017.

Thimbleweed Park och Everspace var nog de två 2017 titlarna som jag hade roligast med.

Medlem

Min röst föll på Horizon. Fortnite skulle dock ha fått det om det inte var för att de befann sig i Early Access fortfarande.

TWW2 förtjänar också ett omnämnande. Sanslöst bra. Så likt ettan, men ändå så mycket bättre.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Stod mellan Divinity 2 och Expedition:Vikings men till slut blev det vikings.Ett spel som man måst e spela om man gillar vikingar och RPG:D

Ambassadör
Xbox

The Witcher 3.


signatur

Jump in.

Avstängd

Valde Zelda: BOTW som "bästa spel 2017" och då har aldrig spelat ett enda Zelda-spel men vet att det hoppar tillbaka till rötterna om vad Zelda handlade främst om: exploration, precis som när Mr. Miyamoto inspirerades att skapa spelet när han var ute som barn och upptäckte "hemliga grottor" i Japan.

Han ville återskapa denna upptäckarglädje och det blev verkligen lyckat med Zelda: BOTW och därför förtjänar det "årets spel 2017" imho. Super Mario Odyssey var roligt men alldeles för kort och simpelt imho. Att bara slänga in fler fiender i samma slags banor är lazy difficulty progression.

Bästa icke-färdiga spel (borde vara en ny kategori med tanke på alla early access-spel, ironiskt att det förkortas EA-spel, eller hur): PUBG med tanke på antalet som spelar. Hade majoriteten av folk inte gillat det så hade det inte toppat i Steam som det mest spelade spelet.

Bästa PC-spel har jag ingen märkvärdig för jag tyckte ingen stod ut som "wow". Wolfenstein II var riktigt kul och mysig men ändå inte "wow" som första Wolfenstein i denna 3D-spelserie var när det först kom. South Park är bara svinkul om du älskar South Park som jag gör.

Medlem

Stog.mellan zelda.och pubg för mig.
Valde pubg men det mest pga lagt mer tid på det än zelda som jag började på först på juldagen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
XCOM 2 - War of the Chosen

Även om det är en expansion så är det en mästerligt utförd sådan som gjorde spelet så gott som helt nytt. Dessutom var det det enda spelet släppt 2017 som jag spelat, så mina valmöjligheter var begränsade

Medlem
Skrivet av Json_81:

Wow, jag måste skärpa mig.
Har inte spelat ett enda spel på den listan.

Är väl inget fel i det

Skrivet av Hintos:

Även om det är en expansion så är det en mästerligt utförd sådan som gjorde spelet så gott som helt nytt. Dessutom var det det enda spelet släppt 2017 som jag spelat, så mina valmöjligheter var begränsade

Samma här, röstade på Divinity OS2 då det ska vara bättre än ettan. Då är det fan bra!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

12
Skriv svar