Xbox One får äntligen en "stör ej"-funktion

Robot
Xbox One får äntligen en "stör ej"-funktion

Vi trodde detta funnits i evigheter.

#dnd, #xbox-one


Medlem

Finns det på någon plattform sen innan undrar jag?

Medlem

No offence, men välkommen till 2000-talet... men å andra sidan antar jag att funktionen hade kommit tidigare om tillräckligt många frågade om den. Eller har dom?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Nu saknar jag bara share-play.

Ambassadör
Xbox

Vill man inte umgås så sätter man i nuläget bara på "visa som offline". Det här nya är väl mer att man dessutom inte får notifikationer, invites etc.


signatur

Jump in.

phi
Medlem

Att stänga av notiser om achievements, vänner som loggar in osv som poppar upp hela tiden har man ju alltid kunnat göra? Det var ju typ det första jag stängde av på 360 och på One när jag startade dem första gången.

Medlem
Skrivet av phi:

Att stänga av notiser om achievements, vänner som loggar in osv som poppar upp hela tiden har man ju alltid kunnat göra? Det var ju typ det första jag stängde av på 360 och på One när jag startade dem första gången.

Men var det som permanenta systeminställningar, eller var det mer som en tillfällig status?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av phi:

Att stänga av notiser om achievements, vänner som loggar in osv som poppar upp hela tiden har man ju alltid kunnat göra? Det var ju typ det första jag stängde av på 360 och på One när jag startade dem första gången.

Jag tror det här är mer "one knapp to rule them all" versionen... Det som egentligen efterfrågats av folk är ju ett "smygläge" där man kan vara online utan att det syns, kanske är det också inbakat i den här funktionen? När man visas som offline nu så ser det ju inte likadant ut som om man verkligen var offline, då det egentligen står "last seen X min/hours/days ago" om man verkligen är offline.

Men jag ställer mig lite frågande till vad som är nytt med detta jag också...


signatur

Jump in.

phi
Medlem
Skrivet av conthox:

Men var det som permanenta systeminställningar, eller var det mer som en tillfällig status?

Permanenta. Men det är ju inget som hindrar en från att gå in i systeminställningarna igen och välja att ha notiserna på igen, det tar ju inte mer än ett par sekunder att göra.

Medlem

Att använda "Busy" stängde ju av alla notiser (även achievements) på 360 förr i tiden (när gta4 dök upp funkade det) iaf? o_O

Medlem

Steam borde få en sådan funktion med. En som funkar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Detta kommer väl till Xbonex oxå?


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Chiral:

Detta kommer väl till Xbonex oxå?

Absolut.


signatur

Jump in.

Medlem

Och när ska de fixa en så trivial funktion som att stänga av ljudet i menyerna? Menysystemet i Xbox One är redan under all kritik, blir inte bättre av att man tvingas höra på ett störrigt blippande när man försöker hitta i alla sjukt ointuitiva menyer...

1
Skriv svar