Tips på bra spel för två spelare?

Medlem
Tips på bra spel för två spelare?

Tänkte höra om någon har något bra förslag på spel som inte tar jättelång tid att klara. Som man antingen kan spela två spelare lokalt eller via nätverk, eller möjligtvis ett storyspel man kan sitta tillsammans och spela igenom.

Gärna också tips på spel man kan spela över internet när man inte är på samma plats.

Min flickvän har spelat några olika spel men är ingen erfaren spelare.
Har funderat lite och kommit på To the Moon, Night in the Woods och sen se om hon skulle gilla typ Diablo 3 eller något sånt.

Men som sagt, kom gärna med lite förslag, både till mig och andra som kan behöva det

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Overcooked är svinkul Lirat med frugan som fan, riktigt kul

Medlem

Lara Croft and the Guardian of Light

Medlem

Human: Fall Flat

Medlem

Trine-serien


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Overcooked är svinkul Lirat med frugan som fan, riktigt kul

Tack, vet att jag kollade in det förut

Skrivet av Nioreh:

Lara Croft and the Guardian of Light

Hade ingen aning att man kan spela det på flera, blir kolla in det

Skrivet av Kvadruppelmas:

Trine-serien

Det var ett väldigt bra tips, det kommer nog funka fint

Medlem

Gauntlet.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Helldivers - snabba uppdrag, mycket samarbete. typ diablo med laserpistoler
Resident evil 5 - hade riktigt kul med flickvännen då vi körde igenom storyn tillsammans
Rayman serien, Guacamelee, Battleblock Theater - om du vill ha superbra platformsspel
Age of Empires II - riktigt kul att köra med eller mot varandra

Medlem

Titan Quest Co-op, kanske inte vad du letar efter men tycker det är ett riktigt trevligt spel.

Avstängd

Brothers - A Tale of Two Sons, två spelare ett tangentbord. Som man gjorde för i tiden.

Medlem

Några sköna couch co-op tips som funkar även för icke gamers:

Lovers in a Dangerous Spacetime
Antihero
Monaco: What's Yours Is Mine
Keep Talking and Nobody Explodes
... valfritt LEGO (Star Wars, Lord of the Rings...) med ett tema som uppskattas av båda.

Medlem

Resogun - Är riktigt kul om man inte nött sönder det redan.
Shift happens - Är ett 2-spelar soffspel med 100% samarbete. Riktigt kul
Speedrunners - Bra tempo och bottar som tar över om man inte är 4, går finfint på två
Trine-serien som redan är nämnt är också riktigt bra.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Väldigt många bra tips, keep em coming

Medlem

@Voorhees: köpte det nyss och testat lite med tjejen. Blir ju sjukt svårt rätt snabbt alltså

Medlem

Plattform?

- Snipperclips (ganska kort dock)
- Magicka

Medlem

@robbis: Instämmer! Förstår inte alla som säger det är så himla roligt å bra. Blir ju skitsvårt/omöjligt efter typ 3 banor. Kändes som man va tvungen å vara 4 för att ens ha en chans.

Kan för övrigt rekommendera Minecraft till OP

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Human: Fall Flat

JA!

Tjejen och jag spelade tillsammans, ungarna tittade på. Riktigt roligt spel.

Medlem

Har lirat 123h Divinity: Original Sin 2 med flickvännen i soffan. Rekommenderas varmt!

Medlem

Rayman Legends är ett av de bästa spelen på min topplista. Spelade igenom hela med minst en vän.
Sedan håller jag också med om Trine 1-2. Köpte trean häromdagen och ska nu försöka lura hem en kompis att spela med.

Medlem

Broforce är helt klart ett måste. Som Overcooked så är det helt underbart att spela tillsammans. Och ju fler ni är ju mer roligt och tokigt blir det.

Vi sprang på det jag och några vänner en helg när vi kände för att spela något tillsammans. Ni kan vi inte sluta spela det!

Medlem

Spela något kul story spel från TellTale games, typ Walking Dead, fungerar utmärkt med flickvännen, då ni tillsammans kan gå igenom de svåra valen, som man måste ta i spelet!

(Tänkte tipsat om mina favorit co-op spel: Gears of War och Halo serien, tills jag läste att det var tillsammans med en icke-erfaren flickvän...)

Medlem

Skyrim med multiplayer mod.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Stick Fight: The Game och Speedrunners.

Spel för 2-4 spelare. Mycket roliga spel att köra med polarna.

Medlem
Medlem

Red Alert 3 campaign coop Kanske inte så kort, men det är för 2 spelare och ganska kul, ganska unikt med campaign coop i ett sådant spel med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alla Lego spel är skoj, kört med Sambon en massor.
Battleblock Theater och Castle Crashers var också uppskattade.

Path of Exile, Diablo 3 är ju bra om man inte har en soffa att sitta i. PoE får du nog eventuellt lära den oerfarne men det kan vara roligt det också.

Medlem

Portal 2 är utmärkt på två.
Finns hur mycket extra banor som helst i workshoppen på Steam också.

Medlem

Visserligen bara kört Trine själv men det spelet verkar vara som gjort för att spela med en kompis eller, som i ditt fall en flickvän spelet påminner mig lite om Lost Vikings, hur som helst är det ett bra spel.

Magicka är även det ett spel som jag bara kört ensam men som är avsett att spela med andra.

Terraria är ett spel som jag upptäckte just tack vare att två personer spelade det (TotalBiscuit och Jesse Cox). Även det ett spel som jag bara spelat ensam men som verkar vara som roligast när man spelar med andra.

HumbleBundle har nu en samling där man kan få Killing Floor 1 och 2 och det är ett spel som är utvecklat för just CO-OP. https://www.humblebundle.com/games/hope-for-orphans-bundle

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Brothers - A Tale of Two Sons, två spelare ett tangentbord. Som man gjorde för i tiden.

Kanske inte när man spelar det för första gången, man går då miste om en av spelets starkaste sidor (av spoilerskäl tänker jag inte gå in mer på detta) men om man redan spelat klart det varför inte=)

12
Skriv svar