Starcraft II - singleplayer

Robot
Starcraft II - singleplayer

Efter tolv års väntan är det snart dags för slutstriden mellan människor, dregglande monster och högteknologiska utomjordingar. Vi har provsmakat singleplayer och snackat med Blizzards lead art director Samwise Didier.

#starcraft, #blizzard, #the-lost-vikings, #warcraft-iii-reign-of-chaos, #half-life-2-episode-three, #starcraft-brood-war, #starcraft-ii


Medlem
Starcraft II - singleplayer

<3

Det här kommer bli underbart!

Medlem

Terrible terrible wait!

Medlem

Underbart att det blir typ RP på skeppet mellan uppdragen Mass Effect 2.5 liksom!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Didier har en Hammerfall tröja

Medlem

"slutstriden"? är det officiellt att det inte blir ett Starcraft 3 då?

Medlem

Good read
Tack Calle


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"slutstriden"? är det officiellt att det inte blir ett Starcraft 3 då?

Det tror jag knappast. Det kan vara en slutstrid på ett visst skede men jag är övertygad om att det (om si sådär 12 år) dyker upp mer äventyr kring Starcraft.

/ LordDaimos

Medlem

"Du har också ett helt separat teknik- och forskningsträd och många enheter finns bara tillgängliga vid solospelande." Wut? Inte alla enheterna tillgängliga i multiplayer?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av ForrestFox:

"slutstriden"? är det officiellt att det inte blir ett Starcraft 3 då?

Det tror jag knappast. Det kan vara en slutstrid på ett visst skede men jag är övertygad om att det (om si sådär 12 år) dyker upp mer äventyr kring Starcraft.

/ LordDaimos

Kommer kanske nåt world of starcraft? hoppas inte dock, då jag tycker wow är skräp =(

Inte förstöra Starcraft!

Medlem
Skrivet av conthox:

"Du har också ett helt separat teknik- och forskningsträd och många enheter finns bara tillgängliga vid solospelande." Wut? Inte alla enheterna tillgängliga i multiplayer?

Inte så konstigt, i singleplayer kan man rätt mycket enheter och varianter på enheter som är omöjliga att balansera in i multiplayer. Antingen för att dom är på tok för starka eller på tok för nischade i sin roll.

Så det ser jag bara som en positiv sak att dom särat ännu mer på multiplayer och singleplayer då det är två helt olika spel och spelsätt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag tackar inte nej någon dag i veckan.

Skrivet av Wardancer:

Inte så konstigt, i singleplayer kan man rätt mycket enheter och varianter på enheter som är omöjliga att balansera in i multiplayer. Antingen för att dom är på tok för starka eller på tok för nischade i sin roll.

Så det ser jag bara som en positiv sak att dom särat ännu mer på multiplayer och singleplayer då det är två helt olika spel och spelsätt.

Jag håller med, tycker inte det är negativt alls.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så trevligt. Hoppas att singleplayer blir riktigt intressant.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Inte så konstigt, i singleplayer kan man rätt mycket enheter och varianter på enheter som är omöjliga att balansera in i multiplayer. Antingen för att dom är på tok för starka eller på tok för nischade i sin roll.

Jag ser din poäng och håller delvis med. Men jag hade gärna sett singleplayerdelen som slags lång tutorial där man uppdrag för uppdrag fick lära sig enheterna och att kunna använda dom på rätt sätt.

(Jag menar dock _inte_ att det skall vara en "berättarröst" som säger "detta är en X, den används för att...", utan bara att enheterna introduceras allt eftersom.)

Eller är jag lite 90-tal nu?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

Didier har en Hammerfall tröja

Jag citerar:

Skrivet av Wikipedia.org:

Gruppens skivomslag görs av Samwise Didier, designer på Blizzard Entertainment, vilket förklarar likheten mellan omslagen och konsten i Warcraft-serien.

Så det är inte så konstigt.

SP-delen kommer jag garanterat lägga ner mest tid på i början, verkar så sjukt jävla episkt.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag ser din poäng och håller delvis med. Men jag hade gärna sett singleplayerdelen som slags lång tutorial där man uppdrag för uppdrag fick lära sig enheterna och att kunna använda dom på rätt sätt.

(Jag menar dock _inte_ att det skall vara en "berättarröst" som säger "detta är en X, den används för att...", utan bara att enheterna introduceras allt eftersom.)

Eller är jag lite 90-tal nu?

Vad jag vet ska de lägga in en specefik tutorial för multiplayer förberedelser. Där ska du kunna lära dig hur man spelar multiplayer så att säga


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Tror ja håller med wardancer här, Skulle kunna bli väldans oblancerat om de inkulderade allt det som dom slänger in i singleplayer,
Men av de jag kört av betan, är de väldigt schysst multiplayer.

Medlem

Är hyffsat avtänd på sc2... är mest för att ettan är så framgångsrik jag är nyfiken på tvåan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Låter som SP blir grymt bra faktiskt. Det här med forskande mellan uppdragen hade jag ingen aning om dock visste jag att det skulle finnas enheter i SP som inte finns med i MP ( bland annat goliath och lurker från SC:BW )

Medlem

Har haft riktigt roligt med betan idag, spelade några matcher. Det verkar mycket lovande då jag alltid varit en "single player"-spelare.

Medlem

Är så jävla nervös inför Starcraft 2 (samma med Diablo 3). Har fan väntat en halv livstid känns det som. Sitter och nöter igenom bägge serierna igen för tillfället. Kommer Starcraft 2 att leva upp till mina förväntningar eller inte?


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem

Låter kul
Men jag har faktiskt aldrig i mitt liv kört klart en singleplayer kampanj i ett RTS
Verkligen inte min grej


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Inaktiv
Skrivet av Darkst@r:

Didier har en Hammerfall tröja

Mmm, epic!

Inaktiv
Medlem

Det är ju inte så konstigt då det är han som ritar Hammerfalls cd omslag

Medlem

om man läser böckerna så ser man att människor och protoss börjar förstå varandra och kan därmed sluta fred, om människorna kan få en bra ledare vill säga... Jag tänker inte avslöja mer läs böckerna dom e riktigt bra.

Medlem

Grymt kul att de verkligen vågar lägga ner så mycket tid och resurser på SP-delen, alldeles för mycket MP-dumheter i våra bredbandsdagar!

Delen med rekryterande av legosoldater/veteraner och uppgradering/inköp av utrustning känns riktigt trevligt - ser fram emot detta mest för att de just verkar ha satsat på SP också. (Trist att betan bara var MP dock.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

GOTY! GOTY! GOTY! Detta året är 2ornas år!

TOP 3 GOTY:

Mass Effect 2
Mafia 2
Starcraft 2

Uppföljarnas år!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Wardancer:

Inte så konstigt, i singleplayer kan man rätt mycket enheter och varianter på enheter som är omöjliga att balansera in i multiplayer. Antingen för att dom är på tok för starka eller på tok för nischade i sin roll.

Jag ser din poäng och håller delvis med. Men jag hade gärna sett singleplayerdelen som slags lång tutorial där man uppdrag för uppdrag fick lära sig enheterna och att kunna använda dom på rätt sätt.

(Jag menar dock _inte_ att det skall vara en "berättarröst" som säger "detta är en X, den används för att...", utan bara att enheterna introduceras allt eftersom.)

Eller är jag lite 90-tal nu?

Problemet är att singleplayer uppdrag är helt värdelösa för att visa hur något funkar i multiplayer då spelare beter sig så otroligt olika från AI med micro osv. Det enda bra skirmish är bra till annars är att få en hemma med hur ens byggträd funkar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Remus:

GOTY! GOTY! GOTY! Detta året är 2ornas år!

TOP 3 GOTY:

Mass Effect 2
Mafia 2
Starcraft 2

Uppföljarnas år!

Tror't när jag ser't

Civilization 5
Mass Effect 2
WoW: Cataclysm (jo jag är faktist seriös, haha).

SC2 är väl gissningsvis i min topp 5. Är i första hand en Single Player spelare, så jag ser mest fram emot kampanjen.

12
Skriv svar