Omröstning – Vilket var 2017 års bästa spel?

Medlem

Prey blev det för mig, lätt årets spelupplevelse för mig. Ett av de bästa spel i sitt slag som släppts på väldigt många år.
Hollow knight var bra nära att få min röst dock, innan jag såg att Prey var med.

Avstängd

Torment: Tides of Numenera

Medlem

Zelda, tveklöst. Mario var också sjukt bra men lite för många onödiga månar. Kan inte klaga på zelda. Förutom att kanske matlagningssystemet inte direkt motiverar att gratta speciella recept, fortfarande 100%

Medlem

Den enda på hela FZ som kommer säga Lawbreakers. Spelade det tills det dog ut totalt med under 50 aktiva spelare. Tyvärr så är inte Arena-shooters längre en grej. Jag önskar jag kunde spela vidare, det är avinstallerat och bortglömt. Jag önskar det hade blivit mer mainstream.

För icke-färdiga spel hade jag valt Fortnite, utan tvekan. Jag hittade det så sent som i november (efter några hundra timmar PUBG och några hundra timmar H1Z1), jävlar vad bra det är. Det är inte ens färdigt men det är mer komplett än många, mååånga färdiga spel.

Medlem

"annat"
divinity original sin 2

Medlem

Jag har sagt det innan och säger det igen.
Breath of the Wild är enligt mig enormt överskattat, och jag hoppas inte det vinner ännu en omröstning.

Jag orkar tyvärr inte skriva ner samtliga punkter på varför jag tycker som jag tycker då jag redan haft denna diskussionen några gånger innan, men läs denna Destroctiod-artikeln då den väldigt väl sammanfattar vad jag själv känner.

https://www.destructoid.com/breaking-down-why-breath-of-the-w...

Personligen gillade jag Resident Evil 7 bäst från i år. Det var ett av väldigt få spel som på senare lyckas ingjuta en ny känsla i en.

Medlem

Persona 5 gav mig mest nöje i år. Har spelat de flesta av titlarna på listan men inget drog in mig som persona 5. Plats två ägs av Xenoblade 2 av samma orsak.

Inaktiv

QuakeChampions i min mening, men det är för att jag spelar det mest och förbli en qvääääjk-mupp. ^_^

Medlem

Observer, skaparna av layers of fear slog en mäktig homerun med detta cyberpunk thriller skräckspel.
Var så förbenat mäktigt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

"annat"
divinity original sin 2

Den fanns med i listan och är i top-5 just nu.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Medlem

Ghost recon wildlands var mitt spel 2017,tycker det borde funnits på listan.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Witcher 3

Kom ju ut 2015 men men..

Medlem

@eessah:

Det säger inte lite, då.

Medlem

Helt klart Persona 5 för mig och RE7 som två. Tycker de är lite synd att fler inte spelar persona 5 här på FZ.

Medlem

Jag älskade Torment: Tides of Numenera tillräckligt mycket för att jag inte ska ha några problem med att rösta på det trots att jag inte spelat särskilt många andra spel från året som gått. Köpte precis Divinity: Original Sin 2, dock, så vi får se om jag fortfarande håller T:ToN högst efter att jag klarat D:OS2.

Jag har dock bara skapat min karaktär och snackat med en enda filur i början av spelet, och inte ens tagit mig ut ur det första rummet, så det är en bit kvar tills jag kan göra en helhetsbedömning av spelet.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Mass effect andromeda. Fantastiskt roligt och bra spel trots buggarna. Battlefront var också kul.

Håller med, två av mina favoriter detta året också!

Medlem

Blir man bannad om man säger Mass Effect:Andromeda ^^?

Medlem

Jag har haft roligast med Forza Motorsport 7 och Dirt 4.


signatur

autograph

Medlem

Mycket märkligt att nya upplagan av Football Manager inte finns med som alternativ. Ett mer beroendeframkallande spel finns ju inte!

12
Skriv svar