Twitch streamar hela Overwatch League – för stora pengar, enligt uppgift

Robot
Twitch streamar hela Overwatch League – för stora pengar, enligt uppgift

E-sportens svar på vanliga sportsändningar verkar sannerligen inte ha varit gratis att få sända.

#blizzard, #overwatch, #overwatch-league, #owl, #twitch


Medlem

Har inte spelat eller kollat på OW på ett bra tag. Men kul att se, kommer nog att titta på en vod för att se vad spektaklet är om!

Medlem

Jag ser mycket fram emot det här. Jag hoppas att det blir stort och lyckat.

Medlem

Can't wait!
Tjattigt att det är så sjukt obekväma tider många av matcherna körs bara

Medlem
Medlem

Känner inte av någon hype av detta på internet, jag tror att det kommer floppa inom snar framtid.

Medlem

Segt att det går mitt i natten för oss i Europa. Kommer ju aldrig orka sitta uppe tills Dallas Fuel spelar mot Seoul Dynasty, vilket är nattens höjdpunkt enligt mig! ^^

Medlem

Känns faktiskt som ett rätt riskfyllt initiativ det där med OW league. Är det verkligen så stort intresse som mängden pengar som svingas runt indikerar?

Inte så att Blizzard riskerar så mycket förmodar jag men jag vet faktiskt inte många som verkligen tittar på OW, men det är mest en anekdot, så jag är genuint nyfiken. Brukar de ha många tittare eller är det så att man satsar mot det?

Medlem

Vet inte hur ekonomin ser ut i bakgrunden men skulle säga att det finns stort intresse, kanske inte som dom allra största dock. Det är väl 4m visningar på League kanalen än så länge på Twitch, vet inte vad det har att säga men känns ganska ok på ca 1 dygn, och då ser nog en del på matcherna på den officiella sidan eller MLG också.
Men vet inte hur det är i jämförelse med tex Dota2 etc, då OW är det ända jag är intresserad att se på

I säsong 2 så har jag hört att lagen ska ha egna hemarenor vilket kommer medföra extremt mycket resande, det känns lite riskfyllt imo, det låter väldigt slitsamt, känns som det är bättre att ha matcherna i samma stad likt dom har nu, men vad vet jag.

Medlem

amerikanska lag, amerikanska tider. det är som att man skulle följa någon av deras vanliga amerikanska sportligor t.ex NHL, NBA, NFL.
behövs en hel del intresse som icke amerikan att följa sånt känns de som.

men visst om man inte har något bättre att kolla på så kanske man lurkar där lite när tiderna faller samman.

1
Skriv svar