Januari för Assassin's Creed Origins – både gratis- och betal-DLC

Robot
Januari för Assassin's Creed Origins – både gratis- och betal-DLC

"Omfattande" The Hidden Ones är tveklöst huvudakten.

#assassins-creed-origins, #dlc, #ubisoft-montreal


Avstängd

Gött läste detta igår i Ubisofts forum, men det är lite dåligt att dom inte kan gå ut med ett datum för expansionen.

För övrigt är heka chests ingen lootlåda. Man kan få den genom en daily quests och köpa den för 3000 guld styck. Det är relativt enkelt att farma ihop guld till att köpa sådana om man nu vill det. Man använder alltså inte riktiga pengar för att få dom.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör
Ponny

@breahl: Tack för rättelsen, har fixat i texten! Har aldrig dykt särskilt djupt i de kistorna.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

nog de roligaste openworld spelet sen witcher 3 enligt mig.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd
Skrivet av WarpGuN:

nog de roligaste openworld spelet sen witcher 3 enligt mig.

Håller helt med dig, kan vara för att det är lite halvlikt Witcher 3 med. Ubisoft tog väl inspiration från det bland annat när dom gjorde Origins.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Håller helt med dig, kan vara för att det är lite halvlikt Witcher 3 med. Ubisoft tog väl inspiration från det bland annat när dom gjorde Origins.

Jo, det märks ganska tydligt, både questmässigt och övrigt i gameplay. Inte för att Origins gör det lika väl, men för att vara Ubisoft så är det helt klart toppen.

Medlem

Älskade AC: Origins från början till slut. Vilket massivt, vackert äventyr det var. Kommer att köpa season pass när alla DLCn är släppta och sedan installera spelet igen.

Hoppas det kommer ett nytt AC i höst igen. Jag fick verkligen smak för serien nu efter all den fina polering som gjorts. Japan vore en bra plats eller kanske amazonas långt tillbaka i tiden.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Nä, hoppas det INTE kommer ett AC i höst. Det var ju just det som gjorde Origins så bra, att de pausade de årliga släppen och jobbade på spelet lite längre. Och om de nu släpper lite story-DLC osv så får det gärna leva en 2-3 år innan nästa släpps...

FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte det verkade som ett tradigt spel, men eftersom alla verkar snacka så positivt om det kanske man får testa det nån gång.

Medlem
Skrivet av breahl:

Gött läste detta igår i Ubisofts forum, men det är lite dåligt att dom inte kan gå ut med ett datum för expansionen.

För övrigt är heka chests ingen lootlåda. Man kan få den genom en daily quests och köpa den för 3000 guld styck. Det är relativt enkelt att farma ihop guld till att köpa sådana om man nu vill det. Man använder alltså inte riktiga pengar för att få dom.

Lootlådor = Lådor man bokstavligen får random loot i. Däremot är det inte microtransaktioner per se.

Skrivet av mrpijey:

@CARTMAN: Nä, hoppas det INTE kommer ett AC i höst. Det var ju just det som gjorde Origins så bra, att de pausade de årliga släppen och jobbade på spelet lite längre. Och om de nu släpper lite story-DLC osv så får det gärna leva en 2-3 år innan nästa släpps...

Ubisoft verkar dock inte ha någon intention att släppa ett nytt AC redan i år vilket större DLC släpp pekar på utan det ryktas om att dessa spel kommer att bli en spelserie som kommer att ta en till antikens Grekland och Rom i framtida titlar (eller kanske DLC).

Medlem

Hur är det med segment i nutid i detta spelet? Senaste jag spelade var nog brotherhood och tyckte det var det sämsta med spelen.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur är det med segment i nutid i detta spelet? Senaste jag spelade var nog brotherhood och tyckte det var det sämsta med spelen.

Har spenderat 60-70 timmar i spelet och spenderat 15-20 min i nutidsdelen. Tror man kan spendera kortare tid där men jag utforskade lite


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur är det med segment i nutid i detta spelet? Senaste jag spelade var nog brotherhood och tyckte det var det sämsta med spelen.

Det är typ ingen nutid alls. Det var väldigt kort.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Dizzz:

Lootlådor = Lådor man bokstavligen får random loot i. Däremot är det inte microtransaktioner per se.

Ubisoft verkar dock inte ha någon intention att släppa ett nytt AC redan i år vilket större DLC släpp pekar på utan det ryktas om att dessa spel kommer att bli en spelserie som kommer att ta en till antikens Grekland och Rom i framtida titlar (eller kanske DLC).

Det ryktas inte alls om det utan är bara folk som önskat det i ubisofts forum. Om det går så långt att man får spela Aya i Rom eller Grekland så tror jag det kommer i ett nytt AC spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl @Oakenborn Okej då får jag nog ta och kika på det när spelen jag håller på med just nu är avklarade. gamla rom och grekland är ju också väldigt intressanta tider så det hoppas jag stämmer.

Medlem

Vill explore mer om Order of the Ancients origin.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

@breahl: Fel.

Det ryktades i diverse media att det skulle bli så. Inget mer konkret.

https://www.pcgamesn.com/assassins-creed-origins/assassins-cr...

Avstängd
Skrivet av Jaxalot:

Vill explore mer om Order of the Ancients origin.

http://www.accesstheanimus.com/The_faceless_Order.html

Där står det en del om dessa.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar