"Pokémon no" när Pokémon Go slutar funka på äldre Iphones, Ipads

Robot
"Pokémon no" när Pokémon Go slutar funka på äldre Iphones, Ipads

Den nya uppdateringen ställer till det.

#ipad, #iphone, #pokémon-go


Medlem

"Kan jag få en ny Iphone så att jag kan fortsätta spela Pokemon Go?"

Vanligaste frågan som unga kommer ställa till sina föräldrar under 2018.

Medlem

Skönt att man uppgraderade till en iPhone 8 då 😉

Medlem

Bästa funktionen som nya iOS har är att Safari ska sluta köra tracking åt annonsföretagen.

Medlem

Skönt att man inte har apples dyra skit 😊

Pokemon Go!! Snarare Pokemon stå still och vänta vid ett gym.. Det spelet är helt förstört när dom börja sätta pokemon på gym så, och speciellt när dom satte ditt Lengendary åxå så alla kunde ha lengendary relativt snabbt, en lengendary ska dyka upp 2-3gånger om året där man GÅR rundor för att hitta pokemon..totalt förstört när det inte e GO längre


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Skönt att man aldrig har nedgraderat till en iPhone då. *shots fired*

Avstängd

Känner ingen som spelar det här längre, om de inte skäms och gör det i smyg.

Medlem

Android gör ju samma sak. När man uppdaterar vissa appar står det rakt ut i app-storen "Du måste köpa en ny telefon"

Planerat åldrande suger.

Avstängd

@fzusr: Så du tycker att de inte ska införa nya och bättre funktioner i nya versioner av OS:et?

Medlem
Skrivet av Manslut:

@fzusr: Så du tycker att de inte ska införa nya och bättre funktioner i nya versioner av OS:et?

Det har jag aldrig sagt. Men de kunde gjort ett bättre jobb med att bevara bakåtkompatibiliteten. Som det är nu får man byta ut sin telefon efter 2-3 år, vilket är totalt värdelöst för både kunden och miljön.
Jag har använt alla mina telefoner i minst 5 år, kommer inte gå över till Android förrän det blir bättring på den fronten.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Pokemon Go!! Snarare Pokemon stå still och vänta vid ett gym.. Det spelet är helt förstört när dom börja sätta pokemon på gym så, och speciellt när dom satte ditt Lengendary åxå så alla kunde ha lengendary relativt snabbt, en lengendary ska dyka upp 2-3gånger om året där man GÅR rundor för att hitta pokemon..totalt förstört när det inte e GO längre

Dyka upp 2-3 gånger i det vilda när man går runt? Har du provat spela på mindre orter? Tog över ett år för mig att se en Lapras i det vilda, skulle legendaries spawna i det vilda vore det bara att glömma. Unknown kommer aldrig nånsin att hända. Raids ger oss åtminstone möjligheten att koordinera och plocka såna som är enormt sällsynta här.

ELF
Medlem

Är säkert funktioner som inte måste användas och då borde det gå att bara låsa dessa i appen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv
Skrivet av fzusr:

Det har jag aldrig sagt. Men de kunde gjort ett bättre jobb med att bevara bakåtkompatibiliteten. Som det är nu får man byta ut sin telefon efter 2-3 år, vilket är totalt värdelöst för både kunden och miljön.
Jag har använt alla mina telefoner i minst 5 år, kommer inte gå över till Android förrän det blir bättring på den fronten.

Det är detta som Microsoft får skit för att de är för bakåtkompatibla och därav kan inte göra större ändringar. Aldrig kan konsumenterna vara nöjda.

Avstängd
Skrivet av fzusr:

Det har jag aldrig sagt. Men de kunde gjort ett bättre jobb med att bevara bakåtkompatibiliteten. Som det är nu får man byta ut sin telefon efter 2-3 år, vilket är totalt värdelöst för både kunden och miljön.
Jag har använt alla mina telefoner i minst 5 år, kommer inte gå över till Android förrän det blir bättring på den fronten.

Det är upp till utvecklarna av apparna att bevara bakåtkompabilitet, det är inget fel på Android ur den aspekten.

Vad har du för telefon idag, om man får fråga?

@Lidodido: det e ju det som ska vara meningen med ett sånt här spel. Att det ska vara svårt att hitta och fånga vissa, och inte köra runt med bil till gymen och sitta och vänta. Då kan man ju lika gott ga det på PC och konsol där hemma.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Det är detta som Microsoft får skit för att de är för bakåtkompatibla och därav kan inte göra större ändringar. Aldrig kan konsumenterna vara nöjda.

Får dom? Alltid tyckt att det varit bra att dom försökt hålla saker bakåtkompatibla. Gick ju att köra XP hela vägen fram till Win 7 så man slapp Vista. Är väl inget fel på förändringar i sig, men alla är ju tyvärr inte automatiskt av godo.

Skrivet av Manslut:

Det är upp till utvecklarna av apparna att bevara bakåtkompabilitet, det är inget fel på Android ur den aspekten.

Vad har du för telefon idag, om man får fråga?

Det är väl fler som bär ansvaret, svårt att säga mer exakt utan att ha en övergripande teknisk förståelse om Android (något jag inte har då jag som sagt inte använder det själv). Men om smartphonetillverkarna uppdaterade sina enheter längre, eller om modellen såg annorlunda ut så att det inte behövde gå genom dom så kunde kanske folk fortsätta använda sina telefoner längre. Alternativt att mindre säkerhetsuppdateringar görs kompatibla med alla versioner (vilket antagligen skulle kräva att OSet bryts ner i komponenter som går att underhålla mer oberoende av varandra, men det beror ju också såklart på var säkerhetsbristen ligger), så att inte användare behöver tvingas till den senaste versionen av säkerhetsskäl. Jag vet inte vad som är bäst, men andra företag har ju lyckats med detta så på något sätt måste det kunna gå.

Kör vidare på en av de sista riktiga Nokia-lurarna från 2012. Den klarar det jag behöver vilket är att ringa, smsa, ta bra foton/videos, spela musik (MP3/FLAC), småsurf (kolla bussen och mindre bankärenden, m.m.), SSH, och inte behöva laddas stup i kvarten. Japp, batteriet håller fortfarande 1-5 dagar beroende på hur mycket jag använder den trots att det är 5 år gammalt. Och när det väl ger efter så är det lätt att byta.

1
Skriv svar