Du måste spela alla! 7 672 spel ska ha släppts på Steam under 2017

Robot
Du måste spela alla! 7 672 spel ska ha släppts på Steam under 2017

Det blir i snitt 21 spel om dagen. (Herregud.)

#steam, #valve


Medlem

Och 1% av dem är något att ha, snacka om brist på kvalitetskontroll.

Medlem

Detta är precis varför man inte använder steam längre. Nedlusat med skräpspel.

Medlem

Hoppas Valve ersätter Steam direct systemet snart och ser till att det nästa systemet blir bra. PÅ RIKTIGT den här gången.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Detta är precis varför man inte använder steam längre. Nedlusat med skräpspel.

Knappast så du måste se eller köpa de som är skräp ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

...och 7500 är rent skräp.

Risken är dessutom överhängande att några små juveler drunknar i massan av skitspel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

gta 5 håller fortf fint, spec kraftigt moddat


signatur

//monster

Medlem

Steam har blivit ett träsk.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Skräp


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Problemet är inte att det släpps så många spel, problemet är att det inte finns ett ordentligt system som sorterar skräp från det som är bra.. det är ett komplicerat problem som ingen vet hur man ska lösa.. Uppenbarligen måste Valve ha tänkt på det ni redan skriver, tror ni inte det, fz-community?

Medlem

@Seneca: jo dom har tänkt på allt men bryr sig inte så länge dom har närinpå monopol på digital spelförsäljning.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Kanske 50st som är bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja När man kan släppa typ vad som helst på steam så blir man ju inte förvånad 😆

Rätt sorgligt dock, kommer ihåg tiden då polarna sa "finns det på steam så är spelet bra"

Är ju typ tvärtom nu..

Inaktiv

Gotta Play 'Em All, Games On Steam!!

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Och 1% av dem är något att ha, snacka om brist på kvalitetskontroll.

Låt marknaden bestämma vad som är bra eller dåligt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jaha, men det spelar ju ingen större roll. Aldrig använt Steam för att upptäcka nya spel ändå, det gör jag på annat håll: podcasts, social media, siter som Giant Bomb, etc. De får gärna släppa 10,000 spel varje år om de vill på Steam, jag kommer oavsett inte ha några problem att hitta de bra spelen.

KoP
Medlem

Hade Valve brytt sig så hade det inte varit så mycket skit på Steam. Men nu behöver dom bara sitta på sina feta arslen och casha in istället för att själva utveckla lite kvalitetsmjukvara (HL3, Portal 3 eller något nytt ip).

Medlem

Det är ju upp till varje person att avgöra vad man vill spela. Steam är en digital affär, det är ju guld värt att plattformen är tillgänglig för många utvecklare. Att Valve skulle bestämma vad som är kvalitet eller inte klingar inte bra i mina öron iaf.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Det är ju upp till varje person att avgöra vad man vill spela. Steam är en digital affär, det är ju guld värt att plattformen är tillgänglig för många utvecklare. Att Valve skulle bestämma vad som är kvalitet eller inte klingar inte bra i mina öron iaf.

Tja, dom gick från ett system där folk skulle rösta på vilka spel som skulle få säljas, till ett system där man bara behöver betala en summa pengar för att få använda steam.

Låter mer som girighet än ett bra system för att låta varje person avgöra vad som bör finnas på just denna digitala affär.
Sony har samma problem med sin playstation store där dom tillåter all möjlig skit, trots att vissa utvecklare har påstått att dom har en hög kvalitetskontroll.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Att använda Steam för att hitta nya bra spel är omöjligt i bergen av shovelware som infekterat alla listor, nu använder man mest Steam för spel man redan vet existerar...

De borde kraftigt segmentera Steam och ha en sektion för godkända spel där riktiga spelstudios står bakom spelet, och indie-spel. Sedan borde varje indiespel testas och utvärderas innan det får läggas upp då det nu är bara att skyffla in dem utan koll...

Medlem

Vi kanske skulle ta och återgå till det föregående systemet och ha en omröstning varje dag så får varje användare rösta på vilka av de 21 spelen som ska få säljas?

Eller inte.

Medlem

@mrpijey:
Bra tanke, men det arbetet skulle kräva en del resurser i tid, pengar, bemanning etc. Tror du Valve kommer utföra detta då?
Jag tror på svar, nej.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tja, dom gick från ett system där folk skulle rösta på vilka spel som skulle få säljas, till ett system där man bara behöver betala en summa pengar för att få använda steam.

Låter mer som girighet än ett bra system för att låta varje person avgöra vad som bör finnas på just denna digitala affär.
Sony har samma problem med sin playstation store där dom tillåter all möjlig skit, trots att vissa utvecklare har påstått att dom har en hög kvalitetskontroll.

Spelar egentligen ingen roll om det är gjort utav girighet. Jag tycker fortfarande att en mer tillgänglig plattform är bättre för alla utvecklare. Jag vill inte ha ett system där Valve väljer vilka spel som är värt att spela, det avgör jag hellre själv.

Sedan kan man istället utveckla plattformen genom bättre sortering och filtrerings möjligheter.

Medlem

Så att alla vet: Valve vill ha det så här och inget annat.

Se även Appstore och AndroidPlay eller fan dom heter och så som det är/kommer bli på konsoler.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@AliasHerbert: De har ju uppenbarligen resurserna för det, men då de har defacto-monopol på distributionssidan så kommer de ju givetvis inte lyfta ett finger för att förbättra användarvänligheten då de tjänar på all spamware och shovelware då även skräp genererar dem pengar. Det är ju också därför de slutat med att utveckla spel osv då det är nu enklare att bara sitta på arslet, tweaka lite filer och maximera kassaflödet oavsett.

De skulle behöva lite rejäl konkurrens och kanske lite lagstiftning också så att de får ändan ur vagnen och börjar jobba lite för att förbättra plattformen.

Medlem

Det är guld värt för scammers också när en så stor digital butik som steam inte bryr sig om vilka spel som finns på deras sida

Men så länge steam tjänar pengar på all skit så är det ju värt för dom.
Sen om du som konsument blir lurad ibland det gör dom inte så mycket😊

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Låt marknaden bestämma vad som är bra eller dåligt.

Fast det är ju inte så lätt för "marknaden" att bestämma detta när samma företag skiter ut 12 spel som i stort sett är exakt samma spel, fast re-skinnade och men annat namn.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Detta är precis varför man inte använder steam längre. Nedlusat med skräpspel.

Bästa att du inte skaffar en PS4/sälja den, där har det börjat dyka upp spel som var så dåliga att de inte ens lyckades bli greenlightade på steam...

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Spelar egentligen ingen roll om det är gjort utav girighet. Jag tycker fortfarande att en mer tillgänglig plattform är bättre för alla utvecklare. Jag vill inte ha ett system där Valve väljer vilka spel som är värt att spela, det avgör jag hellre själv.

Sedan kan man istället utveckla plattformen genom bättre sortering och filtrerings möjligheter.

Steam är inte den platformen du söker isf. Gillar man drm osv, visst, då är steam bra. Men ett bättre alternativ är GoG tjänst.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@Dumlen: GoG är inte bättre för mig personligen iom deras begränsade utbud.

1
Skriv svar