Zelda var bäst 2017, enligt FZ-besökarna

Robot
Zelda var bäst 2017, enligt FZ-besökarna

Jämför FZ-besökarnas årsbästalista med redaktionens.

#fz, #goty, #releaselistan, #årets-spel-2017


Medlem

Personligen så fastnade jag aldrig för Zelda. Var alldeles för tomt, springa runt flera timmar utan att något hände. Sen att vapnen gick sönder var femte sekund gjorde spelet ospelbart..

Medlem

Inte spelat ett enda spel på topp 30 listan, pinsamt

Man är inte längre den gamer man en gång var =/

Medlem

Spelat Zelda nu runt 10 timmar, väldigt oklar början, någon gubbe vill ha några bollar för att ge mig en sak jag inte vet om jag ens vill ha. Storyn efter introt är inte heller något man bryr sig om. Spelade Nioh innan så striderna är ett skämt i Zelda. Näe, Zelda får 3 av 10 av mig.

Medlem

Ska bli kul att läsa alla salty kommentarer.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild får officiellt priset som det måste överskattade spelet år 2017. Grattis till Nintendo för att återigen ha lyckats mjölka ut en titel som enbart beröms på grund av nostalgi.

Medlem

Zelda, mario oddesey, metroid samus returns, pubg är roligaste spelen från 2017 jag spelat.
Resten är "gamla" spel då jag oftast inte.spelar årets spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Peterboxy: hur långt spelade du? Låter som du precis slutade när det blir roligt 😁

Moderator | Testpilot

Tänkte göra ett inlägg om varför Zelda faktiskt är roligt, men kommer nog inte kunna övertyga folk som redan är negativt ställda till spelet.

Alla tycker olika och det är lugnt dock! Själv har jag spelat Nier och gillade det inte alls medans det är ombytta roller för andra personer och så är det bara


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Zelda, bara för det är zelda. Tyckte spelet var vääldigt tomt och dött hela vägen genom och det var inga nya idéer i spelet direkt, bara slängt in massa gammalt och hoppats på att folk skulle gilla, som alla prisade av någon anledning? Inget man man kunde göra hade kött på bena direkt, det bara fanns där.

Det var ok, ett tidsfördriv. Men förstår VERKLIGEN inte hypen det fått. Ibland känns Nintendo som Apple inom spelvärlden.

Geeks Gaming
Skrivet av Fr0gg0.:

Zelda, bara för det är zelda. Tyckte spelet var vääldigt tomt och dött hela vägen genom och det var inga nya idéer i spelet direkt, bara slängt in massa gammalt och hoppats på att folk skulle gilla, som alla prisade av någon anledning? Inget man man kunde göra hade kött på bena direkt, det bara fanns där.

Det var ok, ett tidsfördriv. Men förstår VERKLIGEN inte hypen det fått. Ibland känns Nintendo som Apple inom spelvärlden.

Köpte du en Switch ändå?

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Zelda, bara för det är zelda. Tyckte spelet var vääldigt tomt och dött hela vägen genom och det var inga nya idéer i spelet direkt, bara slängt in massa gammalt och hoppats på att folk skulle gilla, som alla prisade av någon anledning? Inget man man kunde göra hade kött på bena direkt, det bara fanns där.

Det var ok, ett tidsfördriv. Men förstår VERKLIGEN inte hypen det fått. Ibland känns Nintendo som Apple inom spelvärlden.

Efter alla hyllningar av Witcher 3 så har jag förlorat förtroendet för diverse spelkritikers och användares omdöme. Det spelet är verkligen inte bra :/
Zelda har jag dock större förhoppningar att gilla. Åtminstone så var ju A Link to the Past, Link's Awakening och Ocarina of Time väldigt bra spel så det har kanske någonting att stödja sig på.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_319742:

Efter alla hyllningar av Witcher 3 så har jag förlorat förtroendet för diverse spelkritikers och användares omdöme. Det spelet är verkligen inte bra :/
Zelda har jag dock större förhoppningar att gilla. Åtminstone så var ju A Link to the Past, Link's Awakening och Ocarina of Time väldigt bra spel så det har kanske någonting att stödja sig på.

Witcher 3 ser ut att vara ett väldigt digitalt spel, antingen älskar du det eller ogillar du det, inte många som har uttalat sig där emellan.
Zelda ser ut att vara lite liknande.
Personligen så tycker jag witcher 3 var det bästa på länge och har liknande känslor om Zelda botw. Att det skulle vara tomt är inget jag känner igen, tvärt om i min mening.

Men som alltid är smaken olika och det hade ju varit väldigt tråkigt annars

Medlem
Skrivet av FragMa:

Personligen så fastnade jag aldrig för Zelda. Var alldeles för tomt, springa runt flera timmar utan att något hände. Sen att vapnen gick sönder var femte sekund gjorde spelet ospelbart..

Om du sprang runt i flera timmar utan att något hände så spelar du fel.

Medlem

total war top 10! Mah man!

Medlem

Förslag till nästa gång är att man ska kunna rösta med poäng från 1-5.

Medlem

Köpte Horizon: Zero Dawn igår och fan vad jag älskar det (inte spelat sjukt många spel som släppts 2017 men skulle def ranka det över PUBG). Spel som Zelda och Mario Odyssey får mig dock att vilja ha en switch med.

Medlem
Skrivet av employed:

Förslag till nästa gång är att man ska kunna rösta med poäng från 1-5.

Ditt förslag får 5/5 av mig.

Eller du kanske menar att man ska få välja sina fem favoriter, rank 1 till 5? I så fall tycker jag det är ett ännu bättre förslag än hur jag först tolkade dig-


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Redaktör
Skrivet av employed:

Förslag till nästa gång är att man ska kunna rösta med poäng från 1-5.

Skrivet av Nomman:

Ditt förslag får 5/5 av mig.

Eller du kanske menar att man ska få välja sina fem favoriter, rank 1 till 5? I så fall tycker jag det är ett ännu bättre förslag än hur jag först tolkade dig-

Tänkte också i de banorna, men i nuläget kan vi bara fixa omröstningar där man röstar på antingen ett eller ett valfritt alternativ, och det finns inga möjligheter att rangordna. Kan bli något för vår kodknackare att kika på framöver.

Samtidigt blir ens val mycket mer värdefullt när man bara får välja ett alternativ - man måste verkligen tänka igenom sitt val. Jag gillar sånt.


signatur
Medlem

Väldigt intressant läsning i denna tråd. När FZ publicerade sin lista så var det väldigt mycket klagande på att PUBG var överskattat och inte alls passade in som årets spel.
Nu är det väldigt mycket klagande på Zelda BOTW att det är överskattat, bara återanvänt material, tom eller tråkigt.

Jag tror generellt att folk mest gillar att klaga, vad som en står högst upp på en topp 10 lista så kommer klagomålen flyga haha

Medlem
Skrivet av Nomman:

Ditt förslag får 5/5 av mig.

Eller du kanske menar att man ska få välja sina fem favoriter, rank 1 till 5? I så fall tycker jag det är ett ännu bättre förslag än hur jag först tolkade dig-

Typ det jag menade. Att man ger sina top fem 1 till 5 poäng. Finns gott om spel som förtjänar en bra andra eller tredjeplats enligt mej men som jag inte tyckte var lika bra som mitt första val. Hade tex givit Prey, Wolfenstein, och PUBG poäng i kanten om jag kunde. Då hade vi kunnat se vilket spel som fick övergripande hösta poäng vilket nog hade nog gjort listan lite mer annorlunda.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Väldigt intressant läsning i denna tråd. När FZ publicerade sin lista så var det väldigt mycket klagande på att PUBG var överskattat och inte alls passade in som årets spel.
Nu är det väldigt mycket klagande på Zelda BOTW att det är överskattat, bara återanvänt material, tom eller tråkigt.

Jag tror generellt att folk mest gillar att klaga, vad som en står högst upp på en topp 10 lista så kommer klagomålen flyga haha

Det finns dock en logisk förklaring till att folk klagar. Det kan tyckas, beroende på vem du är, antingen märkligt och självklart att Mario/Zelda-spel år efter år toppar dessa listor. Det finns de som tycker att PUBG borde hamnat 1a och de finns de som tycker att spelet inte alls skulle varit med på listan.

Alla har ju olika preferenser, och framför allt spelar vi alla av olika anledningar. En del spelar att ha kul. Andra spelar för att koppla av. En del spelar för själva utmaningen i sig. Dessa kanske drivs av att bli bättre gamers. De gillar att tackla nya problem som ställer prov på spelaren att tänka till och utvecklas som spelare. Målet för att få tillfredsställelse när de väl lyckas överkomma utmaningen.

Jag tror att en anledning till att en del inte gillar Nintendos spel är för att spelarna faller under kategorin som vill ha en utmaning. Om jag skulle introducera ett barn eller en flickvän till gaming så skulle ett Nintendo-spel vara utmärkt, förslagsvis Mario odyssey. Och jag säger inte det för att innehållet i spelet är anpassat för barn. Utan jag jag säger det för att spelet går snabbt att lära sig och svårighetsgraden är låg, och i stort sett alla andra spel ute på marknaden idag bygger i grund och botten på plattformsspel som Mario. Mario är så basic det kan bli och det är något som Nintendo är bra på. År efter år levererar Nintendo spel som följer samma mönster. De är beprövade koncept som uppenbarligen funkar och tillfredsställer många, men inte alla.

PUBG vänder å andra sidan till den den gruppen som spelar för själva utmaningen. PUBG är ett revolutionerande spel, vilket förklarar hur det trots många brister hamnar 1a enligt FZ själva. Spelet ger dig total frihet att spela exakt som du själv vill. Du kan själv bestämma svårighetsgraden. Om du är hardcore kan du ha som målsättning att alltid komma top 10. Om du mer av en casual gamer och vill spela på ett avkopplat sätt, eller har den självinsikten att du inte är särskilt duktigt, kan du sätta en lägre målsättning, tex att hamna top 30. Oavsett vad din målsättning är ger spelet dig en utmaning i sig och det är något som triggar många spelare. Men gillar man inte av den typen av utmaningar och intensitet i spel är det logiskt att man inte gillar PUBG.

Redaktör
Skrivet av SypherZ:

Väldigt intressant läsning i denna tråd. När FZ publicerade sin lista så var det väldigt mycket klagande på att PUBG var överskattat och inte alls passade in som årets spel.
Nu är det väldigt mycket klagande på Zelda BOTW att det är överskattat, bara återanvänt material, tom eller tråkigt.

Jag tror generellt att folk mest gillar att klaga, vad som en står högst upp på en topp 10 lista så kommer klagomålen flyga haha

Jag tror mycket handlar om att en stor majoritet ändå röstade på något annat än Zelda. Det vann rätt stort (6 procentenheter fler än tvåan), men fortfarande ville 78 procent se andra spel som etta. Att en del där verkligen inte förstår varför ettan vann hade nog gällt oavsett vlket som fick flest röster. Inte minst ett så bra spelår som 2017, med massor av bra titlar i toppen (vilket det också finns gott om folk som inte håller med om).


signatur
Medlem
Skrivet av Nomman:

Ditt förslag får 5/5 av mig.

Eller du kanske menar att man ska få välja sina fem favoriter, rank 1 till 5? I så fall tycker jag det är ett ännu bättre förslag än hur jag först tolkade dig-

Tror som någon skrev att många har väldigt binära inställningar till t.ex. Zelda, älska eller inte älska alls.. 5/5 eller inget.
Skulle man få rösta på 5 favoriter med stigande poäng a'la eurovision song contest, så tror jag man kan få intressanta och lite oväntade resultat.
Kanske bubblar upp något spel till förstaplats som ALLA tycker är värd en placering, men få/inga förstaplatser, och får därför mer poäng totalt än ett spel som t.ex. en tredjedel anser vara årets bästa, men resten inte bryr sig om...
Mario Odyssey tror jag skulle bubbla upp i placeringarna en hel del, många verkar tycka det är "bra", men inte "bäst", och jag tror inte jag har hört många vara särskilt besvikna på det (till skillnad mot Zelda)...

Fast, Zelda, PUBG, Horizon och Divinity 2 skulle förmodligen ta toppen ändå.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Tyckte spelet var vääldigt tomt och dött hela vägen genom och det var inga nya idéer i spelet direkt, bara slängt in massa gammalt och hoppats på att folk skulle gilla, som alla prisade av någon anledning? Inget man man kunde göra hade kött på bena direkt, det bara fanns där.

Tomt? Det är stora och vakra landskap, med ett ganska naturlig mängd liv med tanke på skicket Hyrule är i. Spelet fick sin titel Breath of the Wild av en anledning, så du borde kanske ha forskat lite mer om titeln innan du införskaffa den, om du nu faktiskt gjorde det. Spelet är så långt ifrån bara massa gamla idéer för serien som man kan komma, så mycket skeptisk till om att du ens spelat BotW, eller tidigare Legend of Zelda titlar.

Har inget emot att folk kan ogilla spelet, men ditt inlägg inhåller alltid samma skitsnack när det kommer till BotW.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Väldigt intressant läsning i denna tråd. När FZ publicerade sin lista så var det väldigt mycket klagande på att PUBG var överskattat och inte alls passade in som årets spel.
Nu är det väldigt mycket klagande på Zelda BOTW att det är överskattat, bara återanvänt material, tom eller tråkigt.

Jag tror generellt att folk mest gillar att klaga, vad som en står högst upp på en topp 10 lista så kommer klagomålen flyga haha

Folk som gillar att klaga på internettrådar? Surely you jest.

Medlem

Helt rätt spel som vann. Ingen snack om saken.
Ni som säger annat vet inte vad ni snackar om!

Medlem

noll röster på COD WWII och Battlefront2. otippat!

Medlem

köpte en Switch och ett par spel till densamma inkl BOTW förra veckan. Började med en 9 timmars sträcksession på Zelda.
Herregud så mysigt spel, har alltid varit en multiplayertok som haft svårt med singleplayer i vuxen ålder.
Folk skriver det upplevs som lite enemies, men jag tycker man kan pick fights.
Jag har upptäckt dem 2 första kartorna och har nog extremt mycket kvar göra, Tycker dock vapnena går sönder liiite för snabbt och att man inte kan "teleporta" med sin häst är 2 tråkiga saker, Övervägs dock av ett otroligt charmigt spel i övrigt.

Medlem

Zelda är jättebra och underbart atmosfäriskt. Väder och tid på dygnet påverkar gameplay. Eldar skapar uppåtvindar som man kan användas. Alla små detaljer!


signatur

I'm a snake, follow me!

12
Skriv svar