SweClockers imponeras av HTC Vive Pro

Robot
SweClockers imponeras av HTC Vive Pro

Kollegorna testar nästa version av virtual reality-headsetet som har 78 % högre upplösning.

#htc-vive, #vr


Medlem

Jag är en av dem som gillar konceptet bakom VR men ogillar (så här långt) utförandet.

Väntar nog minst en generation till (efter den som artikeln handlar om) innan det blir köp.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Om själva headsettet inte blir alltför dyrt (Se: över 4000:- ) så kommer jag absolut uppgradera.

Medlem

Något om mikrofonen? Ska man köra Voice attack så duger inte riktigt det gamla headsetets mikrofon för mig. Kör dessutom - med det - hellre egna hörlurar, men bra att själva anordningen blivit bättre. Tycker verkligen inte det är ok att de vill man ska köpa det dyra nuvarande och sedan betala ytterligare över 1kkr för att "uppgradera" det med "deluxe audio strap" eller vad det nu heter. ...och därför är PSVR vinnare av generation ett, även om det är ett surt pris (också sålt "dåligt" i förhållande till vad Sony hoppades på, inte konstigt när de kör en urusel tracking variant med move-kontroller).
...men det 'r kul att branschen börjar komma igång, med lite högre kvalité på spelen med lite mer innehåll. Inte konstigt, tar ju flera år att utveckla så det är rimligt att det är nu de börjar poppa upp på allvar.

Medlem

Jag gissar på att headsetet löst kommer kostar 7000kr vid lansering och headset + trådlöst kommer kosta 10,000kr. Men skulle det bli mycket billigare, ca 5k eller nedåt så kan jag tänka mig att köpa ett! Kul att HTC fortsätter utveckla Vive!

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Något om mikrofonen? Ska man köra Voice attack så duger inte riktigt det gamla headsetets mikrofon för mig. Kör dessutom - med det - hellre egna hörlurar, men bra att själva anordningen blivit bättre. Tycker verkligen inte det är ok att de vill man ska köpa det dyra nuvarande och sedan betala ytterligare över 1kkr för att "uppgradera" det med "deluxe audio strap" eller vad det nu heter. ...och därför är PSVR vinnare av generation ett, även om det är ett surt pris (också sålt "dåligt" i förhållande till vad Sony hoppades på, inte konstigt när de kör en urusel tracking variant med move-kontroller).
...men det 'r kul att branschen börjar komma igång, med lite högre kvalité på spelen med lite mer innehåll. Inte konstigt, tar ju flera år att utveckla så det är rimligt att det är nu de börjar poppa upp på allvar.

Läste nånstans att de har lagt till en mic till.

Medlem

Är lite småsugen på att skaffa VR men det är så dyrt med ganska få, om än unika, spel och funktioner just nu.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

@2infinity:

Inte en chans säger jag. HTC Vive kostade ca 9000kr som ny och efter det har dom gjort förändringar för att sänka kostnaden som t.ex. att bara ha en motor i varje lighthouse.

Jag tror 4000-5000 för bara headsetet och sen 8000-9000 för hela kitet.

Avstängd

Tråkigt att en så himla cool teknik fortfarande är så himla dyr! T_T

1
Skriv svar