Disney avslöjar nytt mobilspel – Star Wars: Rivals

Robot
Disney avslöjar nytt mobilspel – Star Wars: Rivals

Självklart med en massa microtransactions.

#mobilspel, #star-wars-rivals


Medlem

Hoppas att "spelet" dör snabbt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Undrar när vi kommer få ett bra Star Wars spel...

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Undrar när vi kommer få ett bra Star Wars spel...

Undrar när vi kommer få en bra Star Wars film...

Medlem

The cringe is strong with this one

Medlem
Skrivet av Seraium:

Hoppas att "spelet" dör snabbt.

Varför?
Jag ser ingen poäng med att avsky spelet precis, det är inte som *alla* spel måste inrikta sig åt inbitna gamers. Om det inte är något för er, move on, svårare än så är det inte.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Varför?
Jag ser ingen poäng med att avsky spelet precis, det är inte som *alla* spel måste inrikta sig åt inbitna gamers. Om det inte är något för er, move on, svårare än så är det inte.

Nej istället så är det inriktat till personer som är lätta att påverka och manipulera t.ex barn eller personer med beroendeframkallande personligheter. Sen är det lite svårt att vara positiv när de så kallade "inbitna gamersarna" inte fått ett bra Star Wars spel på flera år. Så ja vi har ganska många skäl att avsky spelet.

Medlem

Ser inte problemet, Det är ett F2P spel med microtransaktioner. 99% av alla app spelen är F2P varför är det här mycket sämre än resten av alla spelen?

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Nej istället så är det inriktat till personer som är lätta att påverka och manipulera t.ex barn eller personer med beroendeframkallande personligheter. Sen är det lite svårt att vara positiv när de så kallade "inbitna gamersarna" inte fått ett bra Star Wars spel på flera år. Så ja vi har ganska många skäl att avsky spelet.

Att tycka illa om det för gambling/beroende-"modellen" är förståeligt, men att avsky det för att vi inte får ett "ordentligt" Star Wars spel är lite skevt. Låter som gnäll för sakens skull. Ryck upp er...

Medlem

Får man tycka illa om det för att det bara verkar riktigt dåligt då?

Medlem

@ulrik.borg:
Ser jävligt dåligt ut.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har övergett tanken att få ett vettigt eller legendariskt Star Wars spel som t ex Kotor, Jedi Knight eller Republic Commando någonsin igen.

Men detta såg bara värdelöst dåligt ut, så att spelet innehåller loot boxes känns orelevant.

Medlem

Kanske är ett bevis på att det inte bara är EA som ligger bakom Battlefronts vägval?

Ambassadör
Xbox

Star Wars är på väg att bli söndermjölkat nu. Jag har varit inbiten Star Wars fan sedan jag var liten parvel, men nivån av skit de pumpar ut på alla fronter börjar rasera intresset. Filmerna suger getpung, spelen är kassa och magin är borta.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Var inte det där andra hjältespelet extremt p2w också?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Star Wars är på väg att bli söndermjölkat nu. Jag har varit inbiten Star Wars fan sedan jag var liten parvel, men nivån av skit de pumpar ut på alla fronter börjar rasera intresset. Filmerna suger getpung, spelen är kassa och magin är borta.

Magin dog redan med de vansinnigt dåliga pre-quel filmerna. Eller egentligen när Lucas började mjölka barn redan i tredje filmen i första trilogin. Har du sett någon av Ewook TV-filmerna? De filmerna ger mig mardrömmar, inte Alien-filmerna. Egentligen är endast de två första filmerna riktigt bra (del IV/V).

Ambassadör
Xbox

@Buio: Visserligen sant, det har varit ett sluttande plan länge. Men på tex spelfronten så har det kommit KOTOR och SWTOR som faktiskt är bra under tiden. Nu finns det ju inga ljusglimtar. Med Disney vid rodret så är det nog kört.


signatur

Jump in.

Medlem

Finns ju vissa F2P som funkar bra, South Park Phone Destroyer med trading inom sitt team gör inslaget av cash meningslöst (fanns ingen i mitt team som la en spänn).
Lyckades själv bli legend world wide rank 450 nåt på 2 månader.

1999 ringde ..

Medlem
Skrivet av humancentipede:

1999 ringde ..

Var min mormor som ringde fel, hon undrade om jag ville ha fika. Sorry för det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Varför?
Jag ser ingen poäng med att avsky spelet precis, det är inte som *alla* spel måste inrikta sig åt inbitna gamers. Om det inte är något för er, move on, svårare än så är det inte.

Det värsta är att folk tydligen betalar för skiten vilket gör att det här inte är ett isolerat problem utan något som håller på att förstöra hela spelbranchen. Nu kan man knappt spela pc-titlar som man betalat för utan att de förbannade mikrotransaktionerna visar sin fula nuna. That's why

Medlem

Nej hjälp vad stelt det såg ut. KotOR är och förblir det bästa Star Wars-spelet till mobiler och plattor. Och det är en PC-port från 2003.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

ingen som spelar galaxy of heroes på android? tycker det är ett kul spel o har inte lagt en krona på det än och är maxad lvl85..

Medlem

@SWEBarb: Tvivlar starkt att du är "maxad" lvl 85. Jag lovar du har tonvis med karaktärer som inte är lvl 85 med lvl XI gear och maxade med moddar.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@SWEBarb: Tvivlar starkt att du är "maxad" lvl 85. Jag lovar du har tonvis med karaktärer som inte är lvl 85 med lvl XI gear och maxade med moddar.

ja, det är hyvsat latt att maxa leveln. men gear är ju galen om man har mer än 5 gubbar som man vill (nästan måste) köra på.
Men visst, det går att köra utan spendera pengar, det tar bara otroooligt lång tid. Men även om man spenderar pengar, så är inget garanterad - jag har köpt i loppet av 1 år för ca 300(?) spänn. När man ska få 10-300 shards för sina stålar, (även när jag sparade ingame crystals och send köpte sådana paket) så fick jag aldrig mera än typ 15 eller 20. Ähum, lol?
Hur kan det inte anses som lotteri/gambling??? Jag har förstås(?) slutat med riktiga pengar efter detta upplevelse, och akzepterad att vissa gubbar kommer jag aldrig att få (eftersom vissa bara kan köpas med pengar eller så är det 1-2 x per år en special evenemang som man kanske inte alls kan delta i eftersom man har fel gubbar till att börja med).
Så, hur kommer det här nya spelet blir annorlundare? Kan inte tänka mig det.

Medlem

@Rh3nium: Snicksnack, allt går att uppnå gratis. Har inte lagt en spänn på det, senaste tillskottet är CLS, nuvarande gear IX och stigande. Gå med i ett gille (som också är gratis) som inte är helt puckat, så kan du låsa upp vilken karaktär som helst. Bara ge det tid. De som är låsta bakom en paywall låses alltid upp efter ett år eller två. Alla karaktärer du kan köpa för kristaller är gratis, eftersom du tjänar (visserligen långsamt) kristaller. Jag maxade Nihilus till 7* med enbart sparade kristaller och köpte hans shards när de var i shoppen. Maxade hans gear till XI via tålamod och gillet. Tog mig ett par månader, men vem bryr sig? Lirar för skojs skull, inte prestige.

1
Skriv svar