Dark Souls Remastered kommer inte använda tillgångar från de nya spelen

Robot
Dark Souls Remastered kommer inte använda tillgångar från de nya spelen
Medlem

Jag blir mindre och mindre sugen på att köpa om detta, men kommer köpa det till min switch.. Då får man det iaf bärbart..

Medlem

Tror nog att det blir en bra upplevelse för de som aldrig spelat Dark Souls tidigare men det är nog inget för mig, tyvärr, trots att jag älskar Dark Souls.

Bättre stöd för tangentbord?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

NuZ
Testpilot

Låter riktigt bra faktiskt! Gillade den suddiga AA looken och grafikstilen i spelet så ja tack

Sjukt peppad!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

@Walter S.A. Iego: Varför i hel..... skulle du vilja spela ett 3e person spel och inte minnst detta spel med tangentbord???


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av D01tY:

@Walter S.A. Iego: Varför i hel..... skulle du vilja spela ett 3e person spel och inte minnst detta spel med tangentbord???

Jag har aldrig haft en dosa till PCn, och det har aldrig varit några bekymmer att spela med mus+tangentbord. Vet inte varför 3e personsspel skulle automatiskt betyda handkontroller.

eld
Medlem

Fast även om det använder samma assets så finns det mycket att göra när man kan dra upp ljussättning ett snäpp. Dark souls 2 i sin utveckling till exempel som drog ner på det:

Medlem
Skrivet av eld:

Fast även om det använder samma assets så finns det mycket att göra när man kan dra upp ljussättning ett snäpp. Dark souls 2 i sin utveckling till exempel som drog ner på det:

https://static.gamespot.com/uploads/scale_super/1294/12941216...

Haha ja, ett praktexempel på "graphics downgrade" när det kom ut. Remastern var aningen bättre i det avseendet.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

NuZ
Testpilot

@Nioreh: 2 saker, skönare och bekvämare att spela sådant på htpc i soffan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

spelade demon souls så mycket, new game +6 om jag minns rätt. Jag blev trött på samtliga dark souls inom några timmar spelande, ni-oh däremot tuttade fjutt på gnistan, mycket bättre spel än dark souls serien.

Dark souls kändes bara som en copy-paste tycker jag, utöver några nya fiender större map och items så återfinns hur mycket som helst i demon souls, allt ifrån items, armor, vapen, animationer, texturer, fiender, deras ai och attacker.

Vet att många blev frälsta av just dark souls, det är ju ett bra spel. Men hade man nött demon souls innan så var det inte lika tilltalande imo.

Inaktiv

Själv tycker jag Dark Souls 1 är det snyggaste av dem så detta är bra nyheter för mig.

Det är som att de glömt specular mapping på texturerna i Dark Souls 2 och 3.

Skrivet av Nioreh:

Jag har aldrig haft en dosa till PCn, och det har aldrig varit några bekymmer att spela med mus+tangentbord. Vet inte varför 3e personsspel skulle automatiskt betyda handkontroller.

För att man bara kan röra sig i 8 riktningar med WASD och det fungerar mindre bra i tredjepersonsspel med omgivningsbaserad styrning. Jämför med Jedi Outcast eller Max Payne (eller Severance/Rune) som har karaktärsbaserad styrning.
I ett spel med omgivningsbaserad styrning går du "norrut" om du trycker framåt och "västerut" om du trycker vänster, istället för att strafea till vänster som du skulle göra i Jedi Outcast eller Max Payne.
Spel som Dark Souls är designade för att spelas med handkontroll. Om man spelar mycket överhuvudtaget tycker jag det är värt att investera i en xbox-kontroll till PC, finns många andra spel som också spelas bättre med handkontroll, även till PC.

Medlem

@D01tY: Smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

spelade demon souls så mycket, new game +6 om jag minns rätt. Jag blev trött på samtliga dark souls inom några timmar spelande, ni-oh däremot tuttade fjutt på gnistan, mycket bättre spel än dark souls serien.

Själv är det tvärtom spelat till ng+4-5 i alla souls-spel, men efter 21 timmar i Nioh får jag tvinga mig själv till att fortsätta. Världen, karaktärerna, storyn etc är så tråkigt genomförd, framförallt när varje bana återanvänds fyra fem gånger, om inte mer. Spelets stridssystem är däremot underbart.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Känns lite fel att kalla ett spel som släpptes för lite drygt 6 år sedan för en "gammal godbit", och en remaster känns ännu mindre motiverat. Men det är klart, är man 15 år kanske det är lång tid.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av marsson90:

Själv är det tvärtom spelat till ng+4-5 i alla souls-spel, men efter 21 timmar i Nioh får jag tvinga mig själv till att fortsätta. Världen, karaktärerna, storyn etc är så tråkigt genomförd, framförallt när varje bana återanvänds fyra fem gånger, om inte mer. Spelets stridssystem är däremot underbart.

Hehe ja, alla äro vi olika.
Tycker om nioh mer än dark souls för att det kändes nytt, allt var nytt. Fick ständigt dejavu av att ha gjort detta förut i alla dark souls, fanns liksom ingen morot alls för mig.
Har själv mindre problem med att grinda olika itterationer av samma map, gentemot att grinda samma bonfire om och om igen.

Tycker dom körde för mycket på "vinnande koncept fungerar" istället för att vara nytänkande.
Och att dom återanvände för mycket, att möta en zombie i dark souls är verkligen exakt likadant som att möta en i demon souls.

Angående story så skulle jag inte hänga någon av dom i granen, varken nioh eller souls serien. Tycker den är väldigt fattig och var inte en del av anledningen till varför jag spelade.

Utan det är främst gameplay och där tycker jag nioh är bättre rakt igenom.

Inaktiv
Skrivet av Metroid:

Känns lite fel att kalla ett spel som släpptes för lite drygt 6 år sedan för en "gammal godbit", och en remaster känns ännu mindre motiverat. Men det är klart, är man 15 år kanske det är lång tid.

Skyrim har ju remastrats och är från samma år.
Är väl mest att man vill släppa spelet på de nya konsolerna och man är så illa tvungen att göra en remaster eftersom första spelet var låst till 30 fps.

Gen
Medlem

Tur att de kallar det för Remaster och inte Remake när de knappt gör något med spelet mer än lägga till 4K och 60fps. Tycker om Remaster är att ta i.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Skyrim har ju remastrats och är från samma år.
Är väl mest att man vill släppa spelet på de nya konsolerna och man är så illa tvungen att göra en remaster eftersom första spelet var låst till 30 fps.

Ja, och det kändes inte nödvändigt heller. Jag kan förstå om det portas till Switch eftersom det verkligen behöver stora titlar för att inte misslyckas som Wii U gjorde, men de andra konsolerna? Allra minst förstår jag behovet att släppa det igen till PC - precis som Skyrim gjorde.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv
Skrivet av Metroid:

Ja, och det kändes inte nödvändigt heller. Jag kan förstå om det portas till Switch eftersom det verkligen behöver stora titlar för att inte misslyckas som Wii U gjorde, men de andra konsolerna? Allra minst förstår jag behovet att släppa det igen till PC - precis som Skyrim gjorde.

Nödvändigt och nödvändigt, folk kommer ju förmodligen köpa det då det väl anses som ett av decenniets bästa spel och då tjänar de pengar.
Är säkert många som missade det på ps3 och xbox 360 eller yngre personer som kanske inte ens ägde en 360 eller ps3 men som kanske spelat Bloodborne och Dark Souls 3.
Själv har jag några steamkompisar som kommer köpa det eftersom de inte spelat Dark Souls och inte vill lägga pengar på ett spel som kräver att man moddar det för att få det spelbart på PC.
Jag kommer även själv köpa det då det är ett av mina favoritspel och ska bli kul att lira 6 Pers i co op.

Medlem

40€ e ju lite väl för detta

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Nödvändigt och nödvändigt, folk kommer ju förmodligen köpa det då det väl anses som ett av decenniets bästa spel och då tjänar de pengar.
Är säkert många som missade det på ps3 och xbox 360 eller yngre personer som kanske inte ens ägde en 360 eller ps3 men som kanske spelat Bloodborne och Dark Souls 3.
Själv har jag några steamkompisar som kommer köpa det eftersom de inte spelat Dark Souls och inte vill lägga pengar på ett spel som kräver att man moddar det för att få det spelbart på PC.
Jag kommer även själv köpa det då det är ett av mina favoritspel och ska bli kul att lira 6 Pers i co op.

Enda gångerna jag tycker att en remake har varit till stor nytta är när Nintendo gjorde Metroid: Zero Mission och när Capcom gjorde en remaster av Resident Evil. Båda spelen led av samma problem: dåliga/inexakta kontroller och det sistnämnda spelet var en katastrofal port från PS rent generellt. Alla tycker såklart olika, jag personligen tycker att en remaster av Dark Souls känns onödig.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Vart inte så jäkla sugen på spelet nå mer om det är bara grafiska uppdateringar som kommer.
PC versionen kan redan spelas i 4K och 60fps och ser super crisp ut, inget jag känner som fattas precis.
Bara riktigt dålig källkod när det kommer till Multiplayer, men som det låter så kommer dom inte förbättra det.
Men man får väll helt enkelt hoppas.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Undra om dom behåller buggen i skogen där man kan levla som fan genom att fienden ramlar nedför berget och dör.

Medlem

@KeyserSoze: när det kommer till storyn och lore i Dark Souls så är den allt annat än fattig. Snarare jävligt komplex, kanske för mycket för sitt eget bästa.
Efter snart 40-50 genomspelningar så bara njuter jag av det som sker när jag närmar mig det. Storyn i Dark Souls är galet bra. Inget snack om saken!


signatur

“All thinking people are atheists.”

NuZ
Testpilot

Velar på om jag ska köpa det till PC eller xbox? Har de andra på PC och PS3 men riktigt sugen på xlåde versionen. Kanske minnst spelarbas på konsol men det är ju många fler än på PC iaf *tänker*


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kanshira: Hoppas det, den gjorde susen för ett par gamla karaktärer. Dock är det ännu lättare att levla genom återanvändning av bossjälar-glitchen.
Saknar den gamla drakhuvud-själglitchen :/

Medlem

@Tassel: Det jag gillar med storyn är att allt är så höljt i dunkel och mystiskt. Så det är egentligen det, snarare än det som utspelat/utspelar sig, som jag tycker är bra. Förutom att vissa NPC:er kan vara intressanta. Men att läsa sig till storyn via cutscenes, lore osv, det ger mig egentligen ingenting i något spel. Tycker de flesta spels story bara är "Han gjorde det. Hon gjorde det. Då hände det. Sen hände det." Som en otroligt B:ig fantasybok typ, är de flesta spel. Det är som med konceptalbum, där blir storyn lika platt. Det kan liksom inte bli några nyanser, bara fakta, förutom i de få ögonblick man själv interagerar med en npc i realtid och nånting händer.
Det är som att det krävs en välskriven bok eller en välgjord film för att en handling ska vara intressant.

Medlem

Blir det i fas med Dark Souls 2 släppet som kom ut som gick i 60 fps med mer slipade kontroller så kommer jag bli mer än nöjd vill jag lova.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@Godofcheese:

Det har bekräftat att de kommer att ha ett lösenords-system och stödja upptill 6st spelare, så någon ändring av "koden" kommer det garanterat att bli. Minns när jag lirade Dark Souls med en kompis och vi då var tvungen att använda något tredjeparts program för att ens hitta samma "kanal" så det gick att se varandra. Det kommer vi att slippa denna gången.

12
Skriv svar