Awesome Games Done Quick slog nytt insamlingsrekord

Robot
Awesome Games Done Quick slog nytt insamlingsrekord

Att snabblira spel för välgörenhet återigen en succé.

#agdq, #välgörenhet


Medlem

In b4 alla kommentarer om hur dålig just denna välgörenhetsorganisation är och hur dumma alla som donerar pengar är...

OnT: Låg hemma hela veckan med influensa och måste säga att det var många bra segment i år, brukar annars tröttna lite... Missade tyvärr Mass Effect så det blir till att leta VODs ikväll.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

In b4 alla kommentarer om hur dålig just denna välgörenhetsorganisation är och hur dumma alla som donerar pengar är...

OnT: Låg hemma hela veckan med influensa och måste säga att det var många bra segment i år, brukar annars tröttna lite... Missade tyvärr Mass Effect så det blir till att leta VODs ikväll.

Här är listan, bara klicka på tiden höger om spelet du vill se VODs för:
https://www.reddit.com/r/speedrun/comments/7oljmp/agdq_vod_th...

Medlem

Jag är lite nyfiken på vad det är som gör prevent cancer så dålig. Har hört det förr å jag har ingen aning själv, men om det nu är så, varför stöttar då AGDQ den organisationen gång på gång å inte ser själva att dom borde samla in till en annan organisation?

Förtydliga gärna ni som vet.

Resident Evil 7 runnen var riktigt underhållande å se å för mig den som var bäst i år, har inte sett på alla jag tänkt se än bör nämas dock.

Har observerat att det är väldigt mycket transpersoner i speedrun communityt? Dom senaste 2-3 AGDQ så har det vart ett antal med och samma i år.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Divion:

Jag är lite nyfiken på vad det är som gör prevent cancer så dålig. Har hört det förr å jag har ingen aning själv, men om det nu är så, varför stöttar då AGDQ den organisationen gång på gång å inte ser själva att dom borde samla in till en annan organisation?

Förtydliga gärna ni som vet.

Resident Evil 7 runnen var riktigt underhållande å se å för mig den som var bäst i år, har inte sett på alla jag tänkt se än bör nämas dock.

Har observerat att det är väldigt mycket transpersoner i speedrun communityt? Dom senaste 2-3 AGDQ så har det vart ett antal med och samma i år.

Jag vet inte exakt. Men jag tror det har att göra med att mycket pengar går till chefens fickor. Många ser det automatiskt som något dåligt, men samtidigt så kostar det pengar att ha kompetent personal som gör någon vettig verkan också.

Dessutom kan ju inte företag leva på luft. Givetvis finns det ideella verksamheter men det lockar ju kanske inte den som gör ett bättre jobb.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vet inte exakt. Men jag tror det har att göra med att mycket pengar går till chefens fickor. Många ser det automatiskt som något dåligt, men samtidigt så kostar det pengar att ha kompetent personal som gör någon vettig verkan också.

Dessutom kan ju inte företag leva på luft. Givetvis finns det ideella verksamheter men det lockar ju kanske inte den som gör ett bättre jobb.

Well rosa bandet är ju typ 20% som går till forskning kring bröstcancer och samma gäller väl i stort sett samtliga donationsgrejjer i någon eller annan skala.
De säger själva på AGDQ att alla jobbar ideellt där vilket är en ren lögn, de har bl.a. flera från just prevent cancer foundation som får lön för att vara där och samma gäller säkerligen en hel del av folket som driver eventet.
Skänka pengar och snyfthistorier, bah.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

Well rosa bandet är ju typ 20% som går till forskning kring bröstcancer och samma gäller väl i stort sett samtliga donationsgrejjer i någon eller annan skala.
De säger själva på AGDQ att alla jobbar ideellt där vilket är en ren lögn, de har bl.a. flera från just prevent cancer foundation som får lön för att vara där och samma gäller säkerligen en hel del av folket som driver eventet.
Skänka pengar och snyfthistorier, bah.

Det är ju ingen lögn dock om att de flesta på AGDQ jobbar ideellt. Mycket pengar går till de som är chefter, men många som agerar announcer och liknande får inget betalt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Endyswe ska det vara men annars var det rätt :).

1
Skriv svar