"Always online"-ryktena för Metal Gear Survive visade sig stämma

Robot
"Always online"-ryktena för Metal Gear Survive visade sig stämma

Som om det här spelet behövde mer dålig PR.

#konami, #metal-gear-survive


Medlem

Jävla stolpskott.

Medlem

Jävla stolpskott.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Varför är always online ett så stort problem för folk? Vi lever i en uppkopplad värld. Telefoner är också always online. Aldrig fattat detta...

Medlem

Jävla stolpskott.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Varför är always online ett så stort problem för folk? Vi lever i en uppkopplad värld. Telefoner är också always online. Aldrig fattat detta...

För att utöver storstäderna finns det fortfarande problem med internetuppkopplingar samt innebär detta att man aldrig kan spela spelet om man inte har internet. Tänk om din router pajar och du blir utan internet i ett par dagar, hur ska du spela spelet du älskar när det kräver internet för att kunna notifiera dig angående loot boxes du kan köpa för att progressa snabbare i single-player.

Releasehästryttare

Spelet lades upp på Steam idag dom det är nån som vill förhandsboka

Medlem

@sebrock: Världen är aldrig helt uppkopplad, helt enkelt.

Hade ett par timmars strömavbrott här om dagen, till exempel. Comhem hade sjuk överbelastning på vår kabel här på orten så kunde bara få otroligt låg hastighet (100kb/s max) i ungefär två månader innan det åtgärdades också (detta var ungefär två år sedan).

Hade varit drygt om jag hade velat spela ett dylikt spel under denna period. Nu var det inte så, men jag kan ändå tycka att det är en kass idé av ovan anledningar.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Because Konami is Konami and Konami is the worst

ELF
Medlem

@sebrock: Du har inget problem med att spelet pausar medan du spelar pga att din uppkoppling dött av okänd anledning?
Många gör bara en check precis när spelet startar, men det kan ju fortfarande finnas de som gör som Ubi gjorde med Asscreed en gång i tiden. Alltså ovan nämda scenario vilket jag åkte ut för.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Är inte battlegrounds också always online?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem

@Hipshot: Du vet väl att det är multiplayer?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

@Hipshot: Du vet väl att det är multiplayer?

Japp!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Umi
Medlem

Jag vet inte vad zombies och andra dimensioner har med Metal Gear att göra. Ett generisk survival med mikrotransaktioner låter inte så spännande imo

Medlem

Ärligt talat finns egentligen en stor positiv grej med detta. Svårt att fuska i det (visst klart det går att fuska i online baserade spel men tar ett tag) detta medgör mindre risk för att fuska igenom hela alltet.

Dock har jag ändrat mig lite grann angående spelet (Kommer fortfarande köpa spelet) men zombisarna är så fula med kon liknade huvuden. Annars varför inte

Geeks Gaming

Det är nästan som om man går in för att tillreda en rejäl kalkonmiddag.
Jag har personligen inga större problem med "Always online"-krav men är väldigt medveten att världen inte ser likadan ut för alla. Därför känns det korkat att sätta det som ett krav då man vet att man retar gallfeber på en stor del av ens potentiella kunder.

Sen är tajmingen med microtransaktioner nästan komisk, hur tänkte man där?

Medlem

På releasedagen tänker jag ploppa in mitt, av Kojima signerade, exemplar av Metal Gear Solid (som jag köpte direkt på releasedagen) i min ps2 och spela det istället för denna travesti.

Medlem

Jag har alltid velat ge spelet en fair chans, men de känns nästan som att de vill vara ogillade...

Medlem

@MrPeters: om man blir internetlös för att routern pajar kanske man ska köpa en ny router. Internet används till viktigare saker än spela spel. Vidare har Telecom-bolagen lagkrav på upptider.

Visst kan det vara lite störande men vi snackar ju väldigt kort tid. Om detta kan göra spelen bättre och säkrare så är väl det bra och helt ok. Ni får det att låta som att världen går under för att man inte kan spela offline.

Medlem

@ELF: jo det går att göra mer smart så klart men vems internet går upp och ned hela tiden? Telecom-bolagen har lagkrav på upptider på 99.2%. Funkar inte ditt internet, fixa det. Precis så hade man gjort med el och vatten...

Medlem

Utan att veta mer än vad som står i artikeln tycker jag det är för tidigt att bli negativ runt always online läget, hanteras t.ex karaktärerna på en hostad server eller lokalt? Känns ju t.ex inte som att så många dömer ut blizzard för att Diablo 3 är always online, oavsett om du spelar själv eller med andra. Så det känns mycket som att det beror på upplägget huruvida always online för singleplayer är rimligt eller inte.

Sedan har jag lite andra problem med spelet, framför allt att det känns som att de tagit ett helt orelaterat spel och klistrat på en metal gear logo i försök att sälja mer, men det är ju en helt annan sak

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Quint:

Utan att veta mer än vad som står i artikeln tycker jag det är för tidigt att bli negativ runt always online läget, hanteras t.ex karaktärerna på en hostad server eller lokalt? Känns ju t.ex inte som att så många dömer ut blizzard för att Diablo 3 är always online, oavsett om du spelar själv eller med andra.

Va? Fanns massvis med Diablo 1/2-spelare som dömde ut Diablo 3 pga always-online-tvånget.

Medlem
Skrivet av Esri:

Because Konami is Konami and Konami is the worst

Så går det när avdankade politiker har rätten att ta random ledarposter näringslivet. Konami är konsekvensen av Japans sköna järntriangel.

Medlem

Spelet man glömmer lika fort när ingen skriver om det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av MrPeters:

Tänk om din router pajar och du blir utan internet i ett par dagar, hur ska du spela spelet du älskar när det kräver internet för att kunna notifiera dig angående loot boxes du kan köpa för att progressa snabbare i single-player.

Genom att koppla in datorn utan router.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Varför är always online ett så stort problem för folk? Vi lever i en uppkopplad värld. Telefoner är också always online. Aldrig fattat detta...

För att du inte tänker ur ett globalt perspektiv tex. Visst, det funkar bra för dig. Folk i Ukraina? Mexico? Filipinerna? etc, etc.
Samt, att bli påtvingat något som kan gå sönder, är bara idiotiskt.

Skrivet av Manslut:

Genom att koppla in datorn utan router.

Jag vet inte vilken del av "Always online" som inte du förstod...

Medlem
Skrivet av Shinnichi:

Så går det när avdankade politiker har rätten att ta random ledarposter näringslivet. Konami är konsekvensen av Japans sköna järntriangel.

Fast om man lyssnar på folk som har arbetat där tidigare så har företaget alltid varit en mardröm att jobba på. Nu har detta däremot spridit sig till spelen de släpper och inte bara de anställda :/.

Testpilot

Nuförtiden är det ju mer problem med "online" saker då servrar går ner och deras infrastruktur strular i tid och otid. Senast hade ju Ubisoft problem.

Så tycker de att det är en smart ide att tvinga användarna till att alltid vara uppkopplad mot detta.

Vi ser igenom detta eftersom i singelplayerläge behövs inte detta!!

Minns själv hur jag svor över att inte kunna spela Mad Max spelet bara för att det krävde online på vissa bitar o deras jäkla servrar var trasiga.

Avstängd

@Makkapakka: Man behöver ingen router för att koppla upp en dator.

12
Skriv svar