Nytt Aliens på gång – lär bli multiplayer-action

Robot
Nytt Aliens på gång – lär bli multiplayer-action

Gamla mmo-rävar gör AAA-action i bestående värld.

#alien, #alien-isolation, #aliens, #avp


Medlem

Snälla gud, ge mig ett Alien: Isolation 2. Möjligen det bästa spelet 2014. Bästa Alien spelet ever. Lirade det inte förrän i januari 2017 på Steam. Fantastisk sci-fi retro upplevelse. Kändes som den första filmen från 70 talet. En 2a måste ju komma. Vet dock inte hur titeln sålde för Sega.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tack för påminnelsen som Alien Isolation! Har tänkt köpa det sedan det släpptes, men det har fortfarande inte blivit av. Kanske dags nu, borde inte kosta mycket längre


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Alien: The Lootbox Multiplayer Game?

Tack, jag står över.

Aliens gör sig bäst i singleplayer där de kan fokusera på tight action och atmosfär. Inte statiskt multiplayer-spring-från-A-till-B-repeat....

Medlem

Multiplayer? Bådar inte gott.

Hade varit "trevligt" med en VR upplevelse.

Medlem

AvP 2 är det bästa de gjort i franchisen. Persisent world känns jävligt tråkigt. Skjut samma fiende om och om och om igen, i en persistent world dvs inte ett smack ändras, och inget du gör har någon som helst påverkan. En dålig variant av ett single player spel, dvs.

Medlem

[quite] men det sägs eller framgår att det i grund och botten rör sig om action (fast spelet ska snudda vid flera genrer) till både pc och konsol[/quite]

Jag ryser till direkt och tänker att med att 'snudda vid flera genrer' så menar dom 'RPG-element' (dvs progression) och loot boxes. Kanske nån meta-världs smet där man ska challengea vänner på nå.. events...

Tror fan jag har PTSD


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Bill Paxton

Gör en hyllning till Bill Paxton (Private Hudson) i ett rejält "öspåmedmaskingevär"

[Hudson is frantically mowing down aliens]

- Private Hudson: Come on! Come on! Come and get it, baby! Come on! I don't got all day! Come on! Come on! Come on you bastard! Come on, you too! Oh, you want some of this?

Medlem

Att inte Alien Isolation 2 kommit än är för mig lika obegripligt som om man inte skulle gjort fler resident evil spel efter ettan. Bästa skräck uplevelsen i alla format. Spelet gör böcker och film till fulkultur inom skräck kategorin

Medlem

Jag skulle gärna någon gång få spela Alien som ett RTS på dess hemplanet, format som Sim Ant (1992). Där man kläcks som en alien queen och får leta upp lämplig boplats, lägga lite ägg, skicka ut drönare för att samla mat och material och bygga upp en alien hive, sedan kläcka lite warriors för att kriga mot större djur som är aliens naturliga fiende, samt kriga och ta över områden från andra alien hives.
(Mitt spel håller sig till canon från de första fyra filmerna samt böckerna och håller mig borta från spåret att det är en android som skapat dem i de två senaste filmerna)

Medlem

@B-itta: Tänkte om du inte redan visste detta så går det att spela Alien: Isolation med både Rift och Vive. Visserligen bara genom en mod men det går.

Några länkar till hur det funkar och resultat via Youtube:
https://uploadvr.com/play-alien-isolation-vr-right-now-rift-v...
https://www.youtube.com/watch?v=gLwYzZoK2rg (Youtuber: SweViver)

Medlem

Nytt AvP tack.

Medlem

Åh suck, första gången man spelade avp son liten facehugger, sprang omkring i ventilationssystemet, hittade den sovande gubben, kram, gräva/käka sig ur bröstkorgen, springa på väggar och taket... Verkligen kul känsla att spela predator också med de olika visuella lägena.
Men hellre Star Trek Elite Forces 3 eller remake av ettan.

Medlem

AvP1 är så jävla grymt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@ErixonKR: tack jag testade faktiskt för inte alls länge sen. Önskar att det fanns en som verkligen var gjord för VR med bl.a. stöd för kontroller m.m.

*installerade även moden som tog bort alienet då det blev lite väl intensivt

1
Skriv svar