ESL börjar sända turneringar i Dota 2 och CS:GO exklusivt via Facebook

Robot
ESL börjar sända turneringar i Dota 2 och CS:GO exklusivt via Facebook
Medlem

Och om man inte har ett FB-konto?

Medlem
Skrivet av boba-fett:

Och om man inte har ett FB-konto?

Ja, logiskt nog missar man nog matcherna då.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av boba-fett:

Och om man inte har ett FB-konto?

Osäker på vad som gäller för CS:GO, men Dotamatcherna kommer förmodligen att strömmas på Twitch av frilansande kommentatorer och andra kanaler.

Life, uh, finds a way.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Har inte använt FB på flera år och tänker inte börja nu.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Osäker på vad som gäller för CS:GO, men Dotamatcherna kommer förmodligen att strömmas på Twitch av frilansande kommentatorer och andra kanaler.

Life, uh, finds a way.

Tveksamt. Iom att facebook betalar för ensamrätten så går det nog att likställa med t.ex ufc eller andra sport-evenemang. Twitch lär behöva stänga ner dessa streams eller bli stämda.

Medlem

Vilket jävla skämt.

Geeks Gaming

Youtube hade jag fattat om man gick över till... men Facebook?!? Dålig chatt(Om de inte vore dåligt nog med de 300k som spammar på twitch), dålig kvalité och inte nog med de så är sändningen försvinna bland allt annat skräp som flyter omkring på fejjan.

Avstängd
Skrivet av Gustav Höglund:

Osäker på vad som gäller för CS:GO, men Dotamatcherna kommer förmodligen att strömmas på Twitch av frilansande kommentatorer och andra kanaler.

Life, uh, finds a way.

CS:GO kommer att strömmas via själva spelet, om du förstår vad jag menar.

Medlem

@ebackman2: iirc så gäller detta endast själva produktionen då ESL inte äger några rättigheter till ingame-materialet. Det gör Valve och dom har uttryckligen sagt att det är fritt fram för vem som helst att hoppa in i spelet och streama på.

Medlem

Blir intressant att se hur många tittare de har på Facebook. själv förstår jag dock inte vad för publik de vill nå utöver esportpubliken. Tror knappast på att de får in många tittare som inte tidigare tittat via Twitch eller Youtube


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jisses vad pengar de måste tagit emot från Facebook för detta, då tittarantalet och därmed reklamintäkter och så vidare kommer gå i botten...

Konstigt val, får jag säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av xtrem11:

CS:GO kommer att strömmas via själva spelet, om du förstår vad jag menar.

Skrivet av daver:

@ebackman2: iirc så gäller detta endast själva produktionen då ESL inte äger några rättigheter till ingame-materialet. Det gör Valve och dom har uttryckligen sagt att det är fritt fram för vem som helst att hoppa in i spelet och streama på.

Så har jag förstått det. Utan Facebook går man miste om eventet och materialet mellan, men matcherna går att se som vanligt via klienten.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

KoP
Medlem
Skrivet av boba-fett:

Och om man inte har ett FB-konto?

Då skapar man ett.

Ambassadör
Xbox

Ett Facebook som numer är hemvist mest för de gamle och tokiga, försöker desperat göra sig relevanta bland folk under 40?


signatur

Jump in.

Medlem

Oj, vet inte vad jag tycker om detta val.
Känns lite fel att satsa på FB.

Som sagt tror jag också att Youtube hade varit ett bättre val, då man inte behöver skapa ett konto.

Undrar dock hur många turneringar detta innebär? Är väl oftast PGL som kör majors i Dota och även i CS:GO verkar ESL ha lite svårt att få majorn.
Är det bara deras egna turnering + ESL One, tror jag att de kan tappa mer än de 10-15% de planerat.

Medlem

Hur många av epsortstittarna/chattarna vill stå med förnamn och efternamn undrar jag.

Medlem

Happ, då blir det inget mer esl.
Tycker inte att det är så intressant att jag orkar hålla på joxa med massa olika plattformar för att kolla på en specifik stream.
Och det är extra motvilligt att stödja facebook.

Är typ som oculus, intresset dog direkt.

Medlem
Citat:

Although Facebook users will have the easiest time finding and following the action within the platform, it is not required to have a Facebook account to watch Pro League or ESL One. Embedded streams will continue to shown on the respective product pages.

Så vill man inte ha ett facebookkonto så behöver man inte det.

Medlem

Illuminati confirmed.

Medlem
Skrivet av KoP:

Då skapar man ett.

Och om jag inte vill ha ett? På Twitch kan jag kolla utan konto.

@unforg0tten: Är lite det jag är inne på

Medlem
Skrivet av boba-fett:

Och om jag inte vill ha ett? På Twitch kan jag kolla utan konto.

Som jag skrev tidigare så behöver man inte ett konto för att titta.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Hur många av epsortstittarna/chattarna vill stå med förnamn och efternamn undrar jag.

Helt perfekt, då kan troll som du(?) inte vara anonyma Så länge ni inte skapar fejk konton förstås ^^

Medlem
Medlem
Skrivet av Troll1:

Hur många av epsortstittarna/chattarna vill stå med förnamn och efternamn undrar jag.

Varför skulle man inte vilja det? Min Fru och familj vet att jag ser på e-sport, samt till och med många av mina arbetskamrater. Så länge man inte tillhör mupparna som bara spammar memes hela tiden i chatten så har man väl inget att skämmas för?

Med allt annat som folk kläcker ur sig, gillar och tvivelaktiga grupper de anslutit sig till, så tror jag att e-sport är det minsta problemet.

Medlem
Skrivet av McNord:

Helt perfekt, då kan troll som du(?) inte vara anonyma Så länge ni inte skapar fejk konton förstås ^^

För ingen är ju vedervärdigt dum i huvudet på facebook :s

Medlem
Skrivet av McNord:

Helt perfekt, då kan troll som du(?) inte vara anonyma Så länge ni inte skapar fejk konton förstås ^^

Du lever i en bubbla om du tror att det inte finns troll på facebook....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av daver:

För ingen är ju vedervärdigt dum i huvudet på facebook :s

Skrivet av Dunder:

Du lever i en bubbla om du tror att det inte finns troll på facebook....

Jag var inte direkt seriös, kanske inte framkom tydligt nog...

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Sitter och kollar på det på sidan av på mobilen på jobbet. Inte ett fan. Känns som en omogen plattform. Att hitta den engelsktalande streamen var onödigt svårt, speciellt då den malaysiska streamen dök upp först.

Chatten togs bort direkt så den lider jag inte av. Livestreaming blir mer och mer som TV-kanaler nu när de köper rättigheterna till olika "program".


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

@Troll1: det vore ju perfa

1
Skriv svar