Age of Empires: Definitive Edition har defintivt ett releasedatum

Robot
Age of Empires: Definitive Edition har defintivt ett releasedatum

Snart börjar sista chansen att betatesta.

#age-of-empires, #microsoft


Medlem

Ganska trevligt med ett uppiffat Age of Empires, men är mest intresserad av hur 4an kommer se ut, förväntningarna är ganska höga.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har enbart spelat något demo av första AoE, så har enbart spelat första banan en massa gånger, så detta ska faktiskt bli riktigt kul att testa på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ganska trevligt med ett uppiffat Age of Empires, men är mest intresserad av hur 4an kommer se ut, förväntningarna är ganska höga.

Förvänta dig att det är skit så blir du inte besviken om du har rätt och positivt överraskad om du har fel Jag tror inte det kommer bli bra utan ett spel som bara kommer sälja på sitt namn men hoppas jag har fel.
Spelat mycket AOE demo, AOE 2 och mytologi. Även köpt HD versionerna av 2 och mytologi men inte spelat så mycket pga inga vänner som kör spelen...

Enligt denna bilden blir det andra världskriget i 4an och 5an blir framtid. Hoppas inte detta stämmer föredrar om det blir "antika" grekland/rom eller medeltid. https://us.v-cdn.net/5019558/uploads/FileUpload/f1/90f68b4485...

Medlem

@jOnÄTÄn:

Förväntningarna är fortfarande höga, om det blir bra eller inte är en annan sak.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ohklama?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Verkligen inte "Definitive Edition" när det släpps enbart på Windows Store.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Verkligen inte "Definitive Edition" när det släpps enbart på Windows Store.

Mer som "Lost Opportunity Edition".


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Medlem

Va?! Bara windows store?! Då blir det inget köp....... =(

Medlem
Skrivet av rolar:

Va?! Bara windows store?! Då blir det inget köp....... =(

Var det någon som frågade om du skulle köpa det?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Verkligen inte "Definitive Edition" när det släpps enbart på Windows Store.

Allvar? Totalt missat det. Jahopp, inget köp här iaf.

Skrivet av Tapiwen:

Mer som "Lost Opportunity Edition".

Verkligen.

Skrivet av rolar:

Va?! Bara windows store?! Då blir det inget köp....... =(

Nepp!

Skrivet av Emsa:

Var det någon som frågade om du skulle köpa det?

Veckans märkligaste kommentar. Rolar skriver något jag tror många håller med om. Är kommentarer bara motiverade i din värld om de är direkta svar på i artikeln redan ställda frågor? Gör om, gör rätt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Emsa:

Var det någon som frågade om du skulle köpa det?

Nej, var mer att jag blev väldigt besviken över att det inte släpps till steam, då jag har alla dem andra AoE där och hade så även velat haft detta i mitt bibliotek.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Emsa:

Var det någon som frågade om du skulle köpa det?

Skärp dig eller bli avstängd.


signatur
Medlem

Lätt ett köp. Vad har folk emot windows store?

Medlem

Jag måste erkänna att jag är mer sugen på AoE 3 HD, även om detta blir ett intressant stopp på vägen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Gnäll gnäll.
Jag har spel på windows store, gog, origin, battlenet och uplay som jag hellre hade haft på steam så jag kunnat ha allt samlat.
Men det hindrar mig ju inte från att köpa spelen jag vill ha.
detta och sea of thieves blir ju givna köp (för mig) på Windows store.

Medlem

Det handlar mest om att du har ingen kontroll över spel på Windows Store, du kan inte modda eller ändra INI filer som ligger i spelens mapp, som är riktigt jäkla kasst när ibland det kan krävas INI tweaks.
Sen behöver vi inte en till DRM Platform för spel.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Gnäll gnäll.
Jag har spel på windows store, gog, origin, battlenet och uplay som jag hellre hade haft på steam så jag kunnat ha allt samlat.
Men det hindrar mig ju inte från att köpa spelen jag vill ha.
detta och sea of thieves blir ju givna köp (för mig) på Windows store.

För mig handlar det om att jag inte orkar med ytterligare en "spel-plattform" Räcker med steam och uplay, det är redan 1 för mkt i min smak.

1
Skriv svar