Bungie får återigen be om ursäkt för Destiny 2-trixande

Robot
Bungie får återigen be om ursäkt för Destiny 2-trixande

Belöningar begränsades av (ännu ett) gömt system.

#bungie, #destiny-2


Moderator | Testpilot

Slutade spela efter expansionen när all info kom fram om gömda system och liknande Lär nog inte röra det förrän de gör vettiga skillnader med någon expansion senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bungie har verkligen blivit ett skitföretag.

Medlem

Ja sånt händer när Activision-Blizzard är producenter, är förvånad att spelarna inte har gett upp att spela det med tanke på allt som har hänt.


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Medlem

Känns bara så skönt att man inte spenderar tid på det här spelet längre...

Medlem

Gå med i gemenskapen hos Destinys coola kusin istället, Warframe.

Väldigt lika, väldigt olika - gratis att testa och inget betalt DLC.

Medlem

Givit upp hoppet på Destiny 2 efter Nolan North sa att Bungie redan har planer för Destiny 3.

Provade Warframe där innan jul och tyckte det var så mycket roligare än Destiny 2 till och med, vilket jag inte tycker om att säga för jag hade verkligen förhoppningar på att Destiny 2 skulle göras ännu bättre än vad Destiny 1 är, så fel man hade.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Relik 📜

Jag hade riktigt kul i Destiny 2 här under hösten fram till jul ungefär, vi var ett gäng som körde nästan varje dag. Sedan efter Osiris dog intresset väldigt tvärt, känner noll sug att ge mig in igen nu.

Allt blir bara samma sak, för att nå de där sista 2-3 power-nivåerna. PvP kunde vara briljant, men jag kan bara inte tycka det är lika kul som i D1. Svårt att sätta fingret på exakt varför.

Lär väl ta upp det igen någon gång, men inte närmaste tiden.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Ambassadör
Xbox

Hur orkar de? Lär de sig ingenting?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Kaldeman:

Ja sånt händer när Activision-Blizzard är producenter, är förvånad att spelarna inte har gett upp att spela det med tanke på allt som har hänt.

I detta fallet är det ju dock inte Activisions-Blizzards fel (även om de är skit). Det är Bungie själva som valde att proppa spelet fullt med microtransactions för att det inte kunde komma med tillräckligt mycket nytt material för att rättfärdiga destiny 2. Det är även Bungie själva som väljer att sätta in dryga system som gör att progress går långsammare av just den anledningen. Det är även Bungies fel att de är totalt tondöva. Jason Schreier har släppt en rapport om detta och orkar man inte läsa så kan man ju kolla in Yongyea på Youtube som går igenom det hela i video form.

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Givit upp hoppet på Destiny 2 efter Nolan North sa att Bungie redan har planer för Destiny 3.

Det är klart dom har, nått annat vore bara korkat. Iom att man inte vet vart i stadiet dom är, vilka tankar dom har eller om dom tankarna kan få en negativ verkan på D2 och dess "framtid", så spelar en sån grej absolut ingen roll.

Jag ville verkligen gilla D2, men det är liksom inget riktigt spel. Det står och stampar någonstans i limbo. D1 är roligare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Avinstallerade Destiny 2 igår, efter en paus på 3 veckor över jul och nyår så har jag helt tappat lusten och suget. De repeterar samma misstag hela tiden och har lama ursäkter varje gång.
Det är helt uppenbart att dom inte bryr sig alls.
Synd att jag köpte med Season Pass bara.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hade jag spenderat pengar på det här skräpet hade jag varit någorlunda sur


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

I detta fallet är det ju dock inte Activisions-Blizzards fel (även om de är skit). Det är Bungie själva som valde att proppa spelet fullt med microtransactions för att det inte kunde komma med tillräckligt mycket nytt material för att rättfärdiga destiny 2. Det är även Bungie själva som väljer att sätta in dryga system som gör att progress går långsammare av just den anledningen. Det är även Bungies fel att de är totalt tondöva. Jason Schreier har släppt en rapport om detta och orkar man inte läsa så kan man ju kolla in Yongyea på Youtube som går igenom det hela i video form.

Tack, fick mig att förstå det hela mycket bättre.


signatur

"If I am focusing on religion, should I not research education?"

Moderator | Testpilot
Skrivet av warh0g:

Avinstallerade Destiny 2 igår, efter en paus på 3 veckor över jul och nyår så har jag helt tappat lusten och suget. De repeterar samma misstag hela tiden och har lama ursäkter varje gång.
Det är helt uppenbart att dom inte bryr sig alls.
Synd att jag köpte med Season Pass bara.

Då vet man bättre till nästa gång. Alltid bättre att vänta en stund Jag hade turen med mig och kunde göra en återbetalning.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har spelat konstant sedan release. Fantastiskt co-op spel som ingenting kommer i närheten av just nu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Har spelat konstant sedan release. Fantastiskt co-op spel som ingenting kommer i närheten av just nu.

"ingenting som kommer i närheten" blir väl så när spelet ligger i botten.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade jag spenderat pengar på det här skräpet hade jag varit någorlunda sur

Hade du spenderat tid i spelet hade din åsikt haft vikt

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Hade du spenderat tid i spelet hade din åsikt haft vikt

Vad tusan är det för argument? Du kan ju omöjligt veta hur mycket tid Newklear spenderat/spenderar i spelet.

Medlem

@Bulletblues: Gäller samma sak med Battlefront 2s loot lådor då?

Medlem

Så jävla illa är det ju inte. Fick det när jag handlade grafikkort. Idag köpte jag expansionen. Gillat det hittills.

Medlem

@arch111: Testade Warframe i går – bra, men gillar spelkänslan i Destiny 2 mer. Jag har inte kommit så långt än, så har inte känt på dessa grejor Bungie ber om ursäkt för. Hoppas det löser sig. Men just att det är så skön spelkänsla (enligt mig) gör att jag än så länge vill fortsätta med Destiny 2. Kul att köra det på PC också, körde ettan på PS4.

Medlem

@Barkbiten: Fast han skrev ju faktiskt att han inte hade köpt det.

Skrivet av Dunder:

Hade jag spenderat pengar på det här skräpet hade jag varit någorlunda sur


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

@Barkbiten: Fast han skrev ju faktiskt att han inte hade köpt det.

Han kan ha fått spelet, lånat spelet, spelat det hos någon bekant eller haft någon i hemmet som köpt det. Jag har ett antal spel jag inte köpt utan fått av andra som jag har massor av timmar i. Sen hur längden på hur mycket man spelat ett spel är relevant är ju svårt att avgöra. Vem som helst kan ju se att ET spelet är ett dåligt spel men om man nu inte har spelat det så har ens kritik ingen vikt eller värde enligt Bulletblues.

Jag har t.ex inte spelat Destiny 2 någonting men har läst ett antal artiklar och sett klipp på youtube och det ser mediokert ut som fan plus att jag avskyr Lootboxes och en del av skiten Bungie sysslat med.

tl;dr Han skrev att han inte spenderat pengar på det, han kan fortfarande ha spelat det.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Han kan ha fått spelet, lånat spelet, spelat det hos någon bekant eller haft någon i hemmet som köpt det.

Tja, det har du ju rätt i förstås.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Så tragiskt att man håller på fifla osv.. Jag tror inte det kommer komma upp igen. Krävs nog massor med krut... Kanske istället be om ursäkt att ändra konsepte och göra en refomrmation på spelet och sen säga här är belöning. Och säga vill ni ångerköp fast tiden har gått ut så får ni det eller vill ni fortsätta spela spelet och få reward efter vad ni har grindad er tid på utifrn det få med loot etc... Kanske då... Även om d3 kommer ut så kommer den inte slå till för att folk är besvikna för det som har hänt... Att lämna problem och fly i från så väntar problem på andrasidan också.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Hade du spenderat tid i spelet hade din åsikt haft vikt

Skrivet av Akronym:

Tja, det har du ju rätt i förstås.

Man fick med spelet när man köpte Nvidias grafikkort, så visst har jag spelat det. Visst hade det potential, men de har ju sjabblat bort det totalt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

MEG
Medlem

HAHAHAAHA, nä seriöst...HAHAHAHAAHAHAHA


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@star-affinity: Det är ju FPS mot snabb akrobatisk 3D person så där är en stor skillnad.

Båda spelen är ganska lika till sina system, kanske D1 var ännu mer lika. Det är klart att alla inte kommer att gilla Warframe, en del kommer att gilla Destiny oavsett mt och seasonpasses.
För en del är det också helt ok att lägga pengar på nytt innehåll.

För mig är det kommunityn och utvecklarna som sett till att jag spelat sedan 2013. Och, som jag tycker Bungie borde ha gjort, så har Warframe utvecklats och växt istället för att släppa den 2 och 3.

Men så är Warframe också F2P, många köper av lojalitet och ingen drivs av att ha en edge i PvP för det är i första hand ett PvE.

Jag hoppas Bungie for till det i slutändan.

12
Skriv svar