100 000 Battlegrounds-fuskare slängs ut i ett svep

Robot
100 000 Battlegrounds-fuskare slängs ut i ett svep
Medlem

Vem är förvånad fuskare i fps spel 2018?! den dagen fps spel, om folk bara fattade hur många som fuskare igentligen i fps spel, vissa tror bara det är dom uppenbara det finns fuskare som är så dåliga att dom kan sitta och fuska och springa med en negativ k/d/a ratio.

Vilket för mig är helt jävla sanslöst, jag fattar inte hur man kan vara så dålig på fps spel dock är ju jag uppvuxen och tävlat i träsket, men så svårt kan det fan inte vara

Medlem

Well, det gynnar ju försäljningen. Många köper väl nytt ex. Svårt att förklara varför ex GTAV fortfarande säljer så sanslöst bra månad efter månad annars även om det är ett väldigt bra spel. Därför är det ju förvånande att vissa företag gör så lite åt fuskarna.

Releasehästryttare
Skrivet av ulrik.borg:

Well, det gynnar ju försäljningen. Många köper väl nytt ex. Svårt att förklara varför ex GTAV fortfarande säljer så sanslöst bra månad efter månad annars även om det är ett väldigt bra spel. Därför är det ju förvånande att vissa företag gör så lite åt fuskarna.

Medlem

En droppe i havet.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Well, det gynnar ju försäljningen. Många köper väl nytt ex. Svårt att förklara varför ex GTAV fortfarande säljer så sanslöst bra månad efter månad annars även om det är ett väldigt bra spel. Därför är det ju förvånande att vissa företag gör så lite åt fuskarna.

Varför tror du cs orginalet vart mest sålda spelet genom tiderna?

varför jag säger mest sålda är för dom räknar aldrig med half life exemplaren och cs 1.6 sålda dom räknar dom vart och försig, men du ska räkna båda.

så kan du ju se hur sjuk siffra du kommer upp i

Och det är som du säger det gör att dom får mer pengar vilket är bra.

Därför jag hatar och avskyr sales på vissa MP spel ex csgo när det är under försäljning jävlar vad det kryllade utav fuskare i det ett tag

givetvis för deras antifusk är ett skämt, men ja man vet när det varit en sale på ett spel, nu finns det ju dock prime. och sen spelar man ju oftast faceit m.m

Men där kan det fuskas med så

Medlem

Fuskare borde få livstid i fängelse!

Medlem

"Battlegrunds" löl

Men annars är det väl bara att köpa nytt ex... eller bannar de IP-numret?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Gött, spelat sen i mars och det har gått dåligt den sista tiden. Måste vara fuskare

Medlem
Skrivet av T.Mani:

"Battlegrunds" löl

Men annars är det väl bara att köpa nytt ex... eller bannar de IP-numret?

Om du har dynamisk IP är det bara att starta om routern. Inte helt vattentätt det där med att bli bannad.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Köpte spelet för 3 dagar sedan och redan efter 3 rundor så stötte jag på en cheater. Han sköt alla på hela kartan :/

så 100 000 är säkert bara en droppe i havet som en annan sa.


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

Om Bluehole verkligen hade velat bli av med fuskarna så hade de börjat med IP/hårdvaru-banns, men såvitt jag vet så får man bara sin Steam bannad och fritt fram att skapa ett till account, betala 200kr och börja fuska igen.

Man måste vara kungligt naiv om man tror att Bluehole faktiskt tror att detta är en lösning på problemet, att majoriteten av fuskarna helt plötsligt tänker "HUR KUNDE JAG FELA SÅ GROVT? JAG ÄR EN FÖRÄNDRAT MAN OCH KOMMER ALDRIG MER FUSKA I PUBG", bara för att de fått sitt konto bannat.

Många från Kina, där mest fuskare kommer ifrån, gör ju det enbart för att farma BP också. Så länge det är lönsamt så kommer det fortsätta.

Så det hela är en strategi att sälja mer spel, på deras kunders bekostnad.

Medlem

jag lirar själv inte pubg, men vad jag vet och hört så är det bara någon miljon till fuskare i kvar dom ska slänga ut så

Medlem

Därför jag inte spelar FPS online idag, klarar inte av att spela mot fuskare, blir så satans förbannad

Medlem

@Metroid: Det beror på leasetiden från din ISP. Du kan starta om hur mycket du vill, du får fortfarande samma IP utåt.

Medlem

@Baboopa: Enda jag kan se som hade funkat någorlunda i en permban är en ban av MAC-adressen.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

@Baboopa: Enda jag kan se som hade funkat någorlunda i en permban är en ban av MAC-adressen.

Det har varit på förslag för många spel under jag vet inte hur många år. Jag har aldrig sett det implementeras någonstans. Att stänga ner konton får inte bort de professionella fuskarna (farming e t c). Jag vågar också säga att ex PUBG inte är det enda spelet som de här gynnarna fuskar i eftersom de med största sannolikhet kör bottar i ex WoT e t c också. Ta i med hårdhanskarna istället.

1. Döda hela deras Steam-konto
2. MAC-banna deras dator
3. Samarbeta med EA och de andra och banna dem där också.

För.. all.. framtid.

Visst, en hel del av dem sitter på Internetcafe så de kan bara byta dator och köra vidare, men jag är övertygad om att ägarna inte är speciellt intresserade av att få alla sina datorer bannade för sina andra kunder så det kommer att lösa sig själv av ren överlevnadsinstinkt (läs fysiskt offentligt prygel medelst TP-kabel på deras fuskande rumpor).

Intressant är att MAC-låsning har använts vid flertalet tillfälle i kopieringskydd.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

usch, det träliga är ju att fuskare kan göra så man slutar spela spel i princip.
Spelat cs go en hel del, men match making går inte längre, vac är ett skämt.
Oftast är man väldigt osäker på om någon fuskar, för att dom inte gör det allt för obvious, men kan ge mig fan på att man möter eller spelar med en fuskare minst vartannat game.

Iaf är det så det känns på dom 3 högsta ranksen, inte lika illa på supreme och global men när man väl blir derankad till lem, fyfan.
Människor som är bättre än alla globals man mött och vet allt hela tiden.

Fuskare upptäcks till och med på proffs turneringar, så jävla broken.
Värsta är ju att valve inte gör någon typ av stor satsning för att sätta dit alla heller trots massiva intäkter av alla jävla lootlådor, och spelet kostar en hundring så det är i princip ingen loss att torska..

Hade personligen inte haft något emot att behöva ha en fläskig anti-cheat ligga och puttra i bakrunden.
Hade heller inte haft något emot om det fanns rättsliga konsekvenser av att ladda hem fusk, hellre det än att jaga pirater.
Men det kommer ju aldrig hända eftersom valve själva tjänar pengar på skiten.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Det har varit på förslag för många spel under jag vet inte hur många år. Jag har aldrig sett det implementeras någonstans. Att stänga ner konton får inte bort de professionella fuskarna (farming e t c). Jag vågar också säga att ex PUBG inte är det enda spelet som de här gynnarna fuskar i eftersom de med största sannolikhet kör bottar i ex WoT e t c också. Ta i med hårdhanskarna istället.

1. Döda hela deras Steam-konto
2. MAC-banna deras dator
3. Samarbeta med EA och de andra och banna dem där också.

För.. all.. framtid.

Visst, en hel del av dem sitter på Internetcafe så de kan bara byta dator och köra vidare, men jag är övertygad om att ägarna inte är speciellt intresserade av att få alla sina datorer bannade för sina andra kunder så det kommer att lösa sig själv av ren överlevnadsinstinkt (läs fysiskt offentligt prygel medelst TP-kabel på deras fuskande rumpor).

Intressant är att MAC-låsning har använts vid flertalet tillfälle i kopieringskydd.

Går lätt att spoofa sin MAC-adress så det hjälper tyvärr inte. IP-adresser är det ju ganska få som kör fasta så det funkar inte heller.

Det som kanske skulle gå är spelen krävde ett riktigt ID på något vis, typ bank-ID. Då skulle man kunna banna ditt ID och du skulle inte kunna skapa ett nytt konto och spel. Visst man kan låna sin morsas eller farsas ID men till slut får du slut på ID.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Går lätt att spoofa sin MAC-adress så det hjälper tyvärr inte. IP-adresser är det ju ganska få som kör fasta så det funkar inte heller.

Det som kanske skulle gå är spelen krävde ett riktigt ID på något vis, typ bank-ID. Då skulle man kunna banna ditt ID och du skulle inte kunna skapa ett nytt konto och spel. Visst man kan låna sin morsas eller farsas ID men till slut får du slut på ID.

Säkert också någon Bluehole vill undvika då typ 50% av deras spelarbas kommer från Kina, där det är ganska vanligt att man inte har en egen gamingdator utan går till gaming-cafén istället.

Roten till allt fusk i just Pubg är väl att Bluehole valde att göra det 100% client-sided i många aspekter. Om ett skott träffar, ett vapens spread eller om ett objekt typ hus/vägg/sten ens existerar verkar bestämmas helt av klienten lokalt hos varje spelare. Detta gör att det är möjligt att ha lokal mjukvara som manipulerar detta.

Många andra spel som inte är helt server-sided brukar ju i alla fall ha en kombination, där de två inblandade klienterna OCH servern "röstar" om tex ett skott träffar eller inte. Tycker både min dator och servern att skottet träffade så räknas det som träff, även om jag missade på din skärm etc.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Går lätt att spoofa sin MAC-adress så det hjälper tyvärr inte. IP-adresser är det ju ganska få som kör fasta så det funkar inte heller.

Det som kanske skulle gå är spelen krävde ett riktigt ID på något vis, typ bank-ID. Då skulle man kunna banna ditt ID och du skulle inte kunna skapa ett nytt konto och spel. Visst man kan låna sin morsas eller farsas ID men till slut får du slut på ID.

Eller kanske banna moderkortets, eller grafikkortets serienummer.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Eller kanske banna moderkortets, eller grafikkortets serienummer.

Eller banna din bostadsadress, Blir ju lite dyrt och krångligt om man ska behöva flytta var gång man blir bannad


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Eller banna din bostadsadress, Blir ju lite dyrt och krångligt om man ska behöva flytta var gång man blir bannad

Jo men det är ju enkelt att ändra med vpn och liknande

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Jo men det är ju enkelt att ändra med vpn och liknande

Eftersändning av posten.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Jo men det är ju enkelt att ändra med vpn och liknande

Kan man ändra sin bostadsadress via en Vpn, ahh fan.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

@Snabeltorsk: err, ptja eftersom det är ip adressen som kopplas till din adress. Om den då är manipumerad till att vara i kina så blir det ju svårt att knyta samman.

1
Skriv svar