Får vi se ett nytt (gammalt?) Resident Evil imorgon?

Robot
Får vi se ett nytt (gammalt?) Resident Evil imorgon?

Retstickorna på Capcom postar kryptiskt tweet.

#capcom, #resident-evil


Medlem

Resident Evil 2 är ett av mina favoritspel någonsin , så jag hoppas verkligen på den här remaken.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Resident Evil 2 är ett av mina favoritspel någonsin , så jag hoppas verkligen på den här remaken.

Ja verkligen å hoppas det blir precis som remaken till första, samma grafiska stuk och fasta kameravinklar. Gör dom det som tex RE4 som är mer action än skräck så blir jag grymt besviken.

Medlem

RE2 Remake i first person skulle ge mig gåshud!

Medlem

Jag som inte har lirat Resident Evil 2 har ingenting emot den remaken alls då den ska vara så bra. Hoppas bara att de inte kör på den fasta kameravinkeln. Har ingen lust att gå tillbaka till 90 talet på det viset. Föredrar 3e eller 1a persons vy i 3d.
Resident Evil 2 Remake eller Resident Evil 8 får det gärna vara.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Releasehästryttare

Klart man hoppas att Re2:r visas upp i morgon men kollar man igenom Twitter flödet så har ju fingret varit med i bilder sen den 12e jan, så får la se vad som händer.

Re7 släpptes 24 Jan förra året så kan ju vara så att de visar upp det på onsdag.

SoL
Medlem

Hoppas verkligen inte remaken kommer i första person, de skulle förstöra hela känslan!
Bättre isåfall om dom gör en re8 i första person för sjuan var grymt bra.

Medlem

@CARTMAN: 3e person eller fps skulle sabba mycket av RE2 känslan. Just pga den låsta kameran så gick det inte att sikta och dra headshots så zombies tog flera skott att ha ihjäl.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Resident Evil 2 är ett av mina favoritspel någonsin , så jag hoppas verkligen på den här remaken.

Kunde inte ha sagt det battre sjalv!

Medlem

@CARTMAN: funderar på hur spelet skulle funka i annan kameravinkel. Just RE2, precis som RE1 när jag tänker efter, utspelar sig i ganska trånga korridorer och jag är osäker på hur bra det skulle bli i annan kameravinkel än originalet. Första person hade kanske funkat då RE7 också hade trånga korridorer men å andra sidan var jag inte så imponerad av det spelet då jag spelade det utan VR.

Medlem

Hade gärna sett Re4 med re7-motorn.

Medlem

Det ska bli oerhört spännande att se vad de kokat ihop om det nu är RE2 Remaken som visas idag. Som inbiten fan av 1,2,3 så är man ju lite nervös att det blir något i stil med RE4 och att man inte respekterar originalet, eller att det blir alldeles fördummat.

Resident Evil 7 var riktigt fenomenalt och en grym omstart men gör man för stora avstick tycker jag man kan göra det på egna spinoffs eller nyare titlar precis som med 7an, en remake på denna bör respektera originalet och fansen.

Medlem

Håller med! Ska bli riktigt spännande

Releasehästryttare

Med tanke på att det redan är 22 japansk tid så är det relativt säkert att vi inte får se nått idag.
Hoppas på Onsdag nu då!

Medlem

Hoppas på vive stöd för sjuan. Re2 har man ju redan kört ett par gånger 😀

Releasehästryttare

https://twitter.com/dev1_official/status/955236207805411328

"Good morning! Didn't mean to make everyone disappointed at all..., but the dummy finger pics were just saying hello from where we were with the favorite shots of that morning...btw, thank you all very much for all the comments!"

Så nej, och idag är ju onsdagen redan över i jpn så vi lär la få vänta på E3 nu.

1
Skriv svar