Minecraft har sålt i 144 miljoner exemplar

Robot
Minecraft har sålt i 144 miljoner exemplar

Näst mest sålda spelet i världen efter Tetris.

#microsoft, #minecraft, #mojang


Medlem

Vad gör Notch nuförtiden? Sist man hörde nåt var när han köpte den där stugan i Beverly Hills och festade med diverse rikt folk.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Vad gör Notch nuförtiden? Sist man hörde nåt var när han köpte den där stugan i Beverly Hills och festade med diverse rikt folk.

Han är världsmästare i prokrastinering på Twitter och sitter och pysslar och kodar igen när han inte blir distraherad..

https://twitter.com/notch

Medlem

Med så mycket pengar inblandade och microsofts ägandeskap..kanske vi kan få se mer content och en bättre spelmotor härnäst?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Han är världsmästare i prokrastinering på Twitter och sitter och pysslar och kodar igen när han inte blir distraherad..

https://twitter.com/notch

Han har väl aldrig satt något datum på nåt, eller vad menar du?

Medlem
Skrivet av Eight08:

Han har väl aldrig satt något datum på nåt, eller vad menar du?

Nej, bara det att han på senare tid tydligen börjat koda och experimentera igen, innan det så verkade han spendera dagarna med att trolla Twitter..

Medlem

Ska de inte släppa en HD-remaster snart?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Synd att de inte gör så mycket åt originalet längre.

Vet inte hur mycket tid man lagt på detta spelet, kör fortfarande originalkartan jag skapade när spelet kom ut...

Medlem

Jeg har lenge lurt om det kunne være moro å spille Minecraft, men har holdt meg til å se andre spille Minecraft på Youtube.

Har inntrykk av at Minecraft er et underutviklet platform/spill og er mer eksperimentell, sånn at det kanskje ikke finnes noen skikkelig bra 'survival' mode, som med andre spill hvor man skal forsøke overleve i spillverdenen.

Hm, jeg tenker at kanskje en kombinasjon av npc'er og spillere kan lage en konkurranse drevet spill mellom spillere, slik at man kan ha faste regler og interessant spillmekanikk, som ikke bare fører til kaos hvis flere spillere skal fungere sammen.

Medlem

@Ankh: windows versionen är 10 ggr mer optimiserad än Java versionen redan. Utan överdrift så får i alla fall jag dubbla fps stabilt utan fps droppar. Stabil 144 utan större problem medans Java versionen..

Medlem
Skrivet av aholman:

@Ankh: windows versionen är 10 ggr mer optimiserad än Java versionen redan. Utan överdrift så får i alla fall jag dubbla fps stabilt utan fps droppar. Stabil 144 utan större problem medans Java versionen..

Jo jag vet, men det finns så mycket pengar och så lite framsteg att se i detta spelet.
Fantastiskt spel - men jag vill se mer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fan...Varför kan inte jag få en snilleblixt och uppfinna nånting som Google, Facebook eller Minecraft? Vill ju ha ett hus i Bäverly Kullar!

Medlem

Kunde de inte rapporterat när det sålt 150 miljoner istället?

Medlem
Skrivet av Buio:

Kunde de inte rapporterat när det sålt 150 miljoner istället?

Själv tycker jag siffran 147,6 miljoner exemplar är mer intressant.
Väntar på den artikeln....


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Tetris och Minecraft alltså. Hmm, minsta gemensamma nämnare... Någon som är sugen på att kickstarta ett spel med flyttbara kuber? World of Boxes: Warehouse Simulator©?

KoP
Medlem
Skrivet av Manqs:

Tetris och Minecraft alltså. Hmm, minsta gemensamma nämnare... Någon som är sugen på att kickstarta ett spel med flyttbara kuber? World of Boxes: Warehouse Simulator©?

Det finns redan spel där du ska köra gaffeltruck på ett lager och lasta runt lådor.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Tetris och Minecraft alltså. Hmm, minsta gemensamma nämnare... Någon som är sugen på att kickstarta ett spel med flyttbara kuber? World of Boxes: Warehouse Simulator©?

Ja du har nåt där! Och så nåt med Super Mario, för det köper folk tydligen. World of Sims Mario Tetris Minecraft.

Få Pewdiepie att lansera det på Youtube så är det bara att casha hem sen.

Medlem

Hur kan tetris vara det mest sålda? Vilka här på FZ har köpt tetris? Plattform?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hur kan tetris vara det mest sålda? Vilka här på FZ har köpt tetris? Plattform?

Jag köpte det till Gameboy någonstans i början av 90-talet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Geeks Gaming
Skrivet av Lolflakes:

Hur kan tetris vara det mest sålda? Vilka här på FZ har köpt tetris? Plattform?

Köpte det till Gameboy för en herrans massa år sedan.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hur kan tetris vara det mest sålda? Vilka här på FZ har köpt tetris? Plattform?

Väldigt populär som mobilapp dessutom.

Medlem

Ett bevis på att ett spel inte måste ha topnotch-grafik för att sälja. Det är i första hand spelglädje som gäller. Se på Nintendo, som ett exempel.

Medlem

@Buio: Anledningen till att de rapporterade den siffran var för att de även rapporterade att Redmond-teamet har en ny chef, Helen Chiang, och Matt Booty nu är chef över alla 1st party studios (inklusive Minecraft). Vi borde nå 150 miljoner när som helst.

Medlem

@skogsvilden: Well, med obegränsad tillgång till knark och nakna brudar hade jag inte heller fått mycket gjort.

Medlem

Tja, båda spelen är ju uppbyggd av kvadrater, vinnande koncept?

Medlem

@Lolflakes: Tetris på mobil ska vara otroligt populärt med över 100 miljoner betalda nerladdningar sen 2005 enligt EA. Det sålde också 35 miljoner kopior på Gameboy, vilket är riktigt imponerande.

Man ska inte underskatta Tetris, det var ett rent fenomen när det först kom ut och har alltid varit populärt sen dess.

1
Skriv svar