Halo-teamet om viskningarna kring lootlådor i Halo 6: "Nonsens"

Robot
Halo-teamet om viskningarna kring lootlådor i Halo 6: "Nonsens"
Medlem

Så det betyder att deras Req Packs inte kommer finnas i H6 då alltså? Som med alla andra kommande spel, only time will tell.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Så det betyder att deras Req Packs inte kommer finnas i H6 då alltså? Som med alla andra kommande spel, only time will tell.

Tänkte det med, de har ju lix redan lootboxes i stort sätt.

Medlem

Förneka det in det sista sen svämmar spelet över med micro transaktioner.

Medlem

Vem bryr sig om mikro-transaktioner? Herregud. Ett sätt för dem att tjäna mer pengar bara, så länge det inte blir battlefront:igt.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Vem bryr sig om mikro-transaktioner? Herregud. Ett sätt för dem att tjäna mer pengar bara, så länge det inte blir battlefront:igt.

För mig handlar det mer om att utvecklarna/utgivarna hela tiden säger saker som "No MTX" "We listen to your feedback" etc etc men i själva verket så brukar det bara vara BS.
Nu har ifs FZ lagt till deras uttalande som inte fanns i artikeln tidigare, och de säger att Req Packs kommer fortsätta vara en MTX i H6.

Men nu är det inte innehållet i MTX i sig jag var nyfiken på, bara att 343i gick ut med deras uttalande nu när det är väldigt mycket BS från i princip alla stora utgivarna/utvecklarna. Bara lite skeptisk helt enkelt, och bara för att de inte har loot lådor betyder det inte att de inte gör deras Req Packs ännu mer hmm "innehållsrika".
Hur som helst så följer jag utvecklingen kring MTX och det vara bara ett intressant uttalande av 343i med Microsoft bakom sig.

Jag gillade idén EA/Dice hade med att täcka utgifterna för nya DLC genom MTX i spelet, bara att de totalt fucka upp det på sättet de gjorde var ju inte lika positivt. Jag är väldigt nyfiken på om de t.ex. håller på att göra olika Milestones för alla Starcards och skins att fylla loot lådorna med så de kan starta igång MTX igen, för om de inte gör något sånt så kommer de aldrig kunna återuppliva den kon igen.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Vem bryr sig om mikro-transaktioner? Herregud. Ett sätt för dem att tjäna mer pengar bara, så länge det inte blir battlefront:igt.

Jag bryr mig. Jag vill ha ett komplett spel och inte konstant känna att innehåll har låsts bakom en paywall efter att jag betalat 60 dollar + seasonpass + eventuell preorder bullshit och så slänger de på microtransactioner med. Jag skiter i om de är kosmetiska items, det påverkar spelet för mig. Det är lite som att jag ska betala för att få resten av art-assets efter att jag köpt ett spel eller betala extra för bättre grafik.

För några år sedan var DLC det som folk tyckte va skit (vilket det ofta är) men nu helt plötsligt så är det "The lesser of two evils" så ingen bryr sig längre. Spelutvecklare/utgivare bara tänjer mer och mer på gränserna tills det blir acceptabelt med lootboxes som i battlefront 2. Det finns ju för fan folk som försvarar Battlefrontlootboxes eller folk som inte bryr sig och tycker att gamers är gnälliga.

Ett annat sätt att tjäna pengar på kan ju vara, du vet..priset på spelet? Kanske släppa en bra expansion som det hette innan de bytte namn till dlc som numera innehåller 2 skins, 3 vapen och ett bonus mission som var klart innan spelet släpptes men de ville ju tjäna mer pengar så de säljer det 1 vecka efter att spelet släppts.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jag bryr mig. Jag vill ha ett komplett spel och inte konstant känna att innehåll har låsts bakom en paywall efter att jag betalat 60 dollar + seasonpass + eventuell preorder bullshit och så slänger de på microtransactioner med. Jag skiter i om de är kosmetiska items, det påverkar spelet för mig. Det är lite som att jag ska betala för att få resten av art-assets efter att jag köpt ett spel eller betala extra för bättre grafik.

För några år sedan var DLC det som folk tyckte va skit (vilket det ofta är) men nu helt plötsligt så är det "The lesser of two evils" så ingen bryr sig längre. Spelutvecklare/utgivare bara tänjer mer och mer på gränserna tills det blir acceptabelt med lootboxes som i battlefront 2. Det finns ju för fan folk som försvarar Battlefrontlootboxes eller folk som inte bryr sig och tycker att gamers är gnälliga.

Ett annat sätt att tjäna pengar på kan ju vara, du vet..priset på spelet? Kanske släppa en bra expansion som det hette innan de bytte namn till dlc som numera innehåller 2 skins, 3 vapen och ett bonus mission som var klart innan spelet släpptes men de ville ju tjäna mer pengar så de säljer det 1 vecka efter att spelet släppts.

Alltså, din logik är ju så out there at det är sorgligt.

Det är för många som dig på FZ. Bleugh.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Alltså, din logik är ju så out there at det är sorgligt.

Det är för många som dig på FZ. Bleugh.

Ja snyggt argumentationsfel, istället för att bemöta mina argument så förolämpar du mig. Jag kan ju bara säga att det du säger låter korkat och jag har rätt isåfall. Varför ska jag slösa bort min tid på dig när det enda du har att komma med är att vi som "gnäller" är sorgliga och "vem bryr sig om lottboxes herpa derp".

1
Skriv svar