Nintendo Labo har fått svensk prislapp – från 799 kr

Robot
Nintendo Labo har fått svensk prislapp – från 799 kr

Preliminärt kommer kartong och spel kosta dig en slant.

#labo, #nintendo-labo, #nintendo-switch


Medlem

800kr... Tja, det är inget för mig men jag hoppas det finns någon familj med barn som kan få nöje och värde ur det hela.

Medlem

Innovation i all ära, men att man skulle acceptera 200 kr extra för en papp(mall) är för mig obegripligt. Aja, var och en får spendera pengarna hur de vill. Hoppas alla blir nöjda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dom fortsätter hitta nya sätt att utöka marginalen mellan tillverkningskostnad och slutpriset, en av dom största anledningarna jag har svårt för Nintendo, tur dom gör bra spel iaf.

Medlem

Hur mycket har galningarna på Bergsala adderat på priset är en fråga jag har?
För övrigt så är 800:- är en helt galen summa. Till exempel, hade Labo kommit bundlat med Mario Odyssey så hade priset på kartongen varit 220:-. Jag chansar hejvilt på att spelen som kommer följa med Labo inte har samma djup som AAA titlar utan mer är som Nintendo Land.

Nåja, det ju bättre för naturen med kartong än alla jäkla plasttillbehör som kom till Wii.

Medlem

49kr hade de kunnat få av mig för detta.

Medlem

Jag har sett allt nu.

Avstängd

Det blir inget köp för min del, hellre tekniklego! ^_^

Medlem

Nä fifan. 1700kr för lite kartong. Alltså är det unik mjukvara till båda? Och varför. Finns ju ingen anledning att dela upp mjukvaran när den kommer vara på samma platform. Men ändå finns preorders skalpade på ebay. Fattar alltså inte.

Ett Lego Boost Creative Toolbox är också 1700kr och är 5 programmerbara modeller. Och mjukvaran e gratis.

Medlem

@Pholiage:
Bygger Lego Boost med ungarna. Vi alla tre har hur kul som helst!
Det kliar nästan så mycket i mina egna fingrar att jag måste gå ned i källaren och bygga lite i smyg när de har somnat 😁

KoP
Medlem
Skrivet av conthox:

Innovation i all ära, men att man skulle acceptera 200 kr extra för en papp(mall) är för mig obegripligt. Aja, var och en får spendera pengarna hur de vill. Hoppas alla blir nöjda.

Du får ju en massa snoddar och snören också.

Medlem

Nu försvarar jag inte detta, men man får ju spel med också i dessa priser. Spel som visserligen inte är värda mer än 49 kr/st IMHO (för de är ju bara kul tillsammans med Labo-grejerna). Så det är ju inte 800 kr för bara kartonger...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

1
Skriv svar