Recension – Dragon Ball FighterZ

Robot
Recension – Dragon Ball FighterZ

Ett popkulturellt fenomen som äntligen får det spel det förtjänar.

#bandai-namco, #dragon-ball, #dragon-ball-fighterz, #pc, #ps4, #xbox-one


Medlem

Synd att man inte gillar fighting-spel :/


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Det här kan bli ett köp

Moderator | Testpilot

Så taggad!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Väntar på Switch versionen. Måste ha det till Switch

Moderator | Testpilot
Skrivet av jehuty:

Väntar på Switch versionen. Måste ha det till Switch

Notera att ingen sådan version är utannonserad och lär säkert ta ett tag tills dess också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

ssedan ajg såg spelet på twitch för några månader sen har jag varit hypead, kommer ihåg jag hade nåt dragonball spel till ps2 som var så äckligt slött på att ladda in scener. Tog fan en evighet.

Medlem
Medlem
Skrivet av jehuty:

Väntar på Switch versionen. Måste ha det till Switch

Har svårt att se den komma. Enligt utvecklarna handla det om hur populärt Xenoverse 2 som finns på Switch säljer så skulle beslutet tas därefter. Men eftersom Zelda o Mario är typ de enda folk skriker om när det kommer till Switch så ser de ju dystert ut.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Har svårt att se den komma. Enligt utvecklarna handla det om hur populärt Xenoverse 2 som finns på Switch säljer så skulle beslutet tas därefter. Men eftersom Zelda o Mario är typ de enda folk skriker om när det kommer till Switch så ser de ju dystert ut.

Jag tror att du har fel för det är mycket (i min mening) som talar för att det kommer komma till Switch.

1. Switch har visat sig vara en oerhört populär konsol som har slagit försäljningsrekord. Det skulle vara oerhört korkat att inte porta spelet till Switch när den säljer så bra.

2. Switch är trots allt en populär konsol i Japan som är Dragon balls hemland. Stor potential att sälja bra där.

3. Spelet är utvecklat i Unreal motorn och Switch är en Unreal vänlig konsol så i teorin så borde portningen vara ganska enkel och därmed bidra till en låg utvecklingskostnad.

Medlem
Lucas Jones

@Pholiage: Switch-versionen av Xenoverse 2 är dock den versionen som sålde bäst, så jag har inte heller svårt att se att FighterZ skulle kunna portas till konsolen.

Medlem

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH... Några Episoder senare HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.

Medlem

@jehuty: De är möjligt. Doom funkade ju sägs det. Frågan är hur de tänker göra det. Fighting spel, speciellt numera när online funktion är mer eller mindre ett krav kan bli intressant o se hur Switchen kommer klara av att driva 60fps. Varken prestanda eller utannonserad online tjänst ännu.

1
Skriv svar