Beklagar att fansen misstog Survive för en Metal Gear-fortsättning

Robot
Beklagar att fansen misstog Survive för en Metal Gear-fortsättning

Metal Gear Survive-producent betonar att det är en spinoff.

#konami, #metal-gear, #metal-gear-survive


Medlem

Det ska tydligen utspela sig i samma universum, men i en alternativ tidslinje. Därav namnet Metal Gear gissar jag.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Snabba/lätta pengar. Gör ett Zombie spel utan Mario och kalla det för Super Resident Mario och ett par kommer köpa det i tron att det är något "riktigt". Det är riktigt sjaskigt och dåligt gjort, sånt här sysslar bluffmakare med och tyvärr är det dit Konami dragit sina affärer. :'(

Tråkigt som attan och får mig bara att hårdare befästa mitt förakt emot Konami. Tvi.


signatur

Nämen!

Hade varit bättre att inte kalla det för Metal Gear överhuvudtaget, även om det är en spinoff. Med tanke på situationen Konami haft med seriens skapare Kojima så kan det vara mycket farligt att ens nämna Metal Gear för seriens fans. Man är ute och springer på väldigt tunn is.

Medlem

Enkelt svar: För dragningskraften av redan etablerad bästsäljande spelserie. Ett redan etablerat brand istället för att utveckla ett nytt, färskt, för det skulle ju också kunna floppa. Då är det enklare att sätta en rosett på den potentiella "bajskorven" (Kan ju möjligen även vara en diamant) så stor del konsumenter som kanske inte läser eventuella recensioner, diskussioner osv, men är fan av seriens tidigare spel, och luras då av namnet och betalar och köper spelet i vilket fall. De tjänar då pengar oavsett om spelet tas emot bra eller inte.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Det ska tydligen utspela sig i samma universum, men i en alternativ tidslinje. Därav namnet Metal Gear gissar jag.

Jag gissar att det är för att mjölka varumärket på så mycket pengar som möjligt nu när de inte har kvar Kojima.

Medlem

Varenda speldesigner i världen är väl satt på att klura ut hur man gör lootlådor utan att det tekniskt sett är lootlådor och inte ser ut som lootlådor. Dom kanske slänger in en token designer i teamet som är intresserad av att göra ett fräscht och sunt spel utifall pressen skulle komma förbi,

Awkward när det visar sig att varenda speldesigner pluggade på ekonomihögskolan.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tyckte de var ganska tydliga redan från start att det var en spin-off.
Bra spelmotor så jag klagar inte

Medlem

Har nån någonsin trott nåt annat!? Allt som heter Metal gear från nu och framåt kommer vara spinoffs, dels för att mjölka och dels för att de inte har en aning om hur de ska göra nånting bra av serien.

Medlem
Skrivet av laban005:

Har nån någonsin trott nåt annat!? Allt som heter Metal gear från nu och framåt kommer vara spinoffs, dels för att mjölka och dels för att de inte har en aning om hur de ska göra nånting bra av serien.

Vad ska de kunna göra egentligen? Inte ens Kojima lyckades ju göra något utav storyn med TPP och spelet i sig kändes inte alls som ett MGS spel

Medlem

Att de kallar det Metal Gear har ju minst två fördelar:

1) Namnet säljer
2) De kommer undan med att återanvända assets från det sjukt kostsamma MGSV

Medlem

Är det på riktigt någon som trott att det skulle vara en uppföljare? Tycker man förstod redan vid utannoneringen att detta var ett försök av Konami att tjäna snabba pengar på ett välkänt varumärke trotts att dom inte sa det rätt ut 😛

eld
Medlem
Skrivet av Cane:

Vad ska de kunna göra egentligen? Inte ens Kojima lyckades ju göra något utav storyn med TPP och spelet i sig kändes inte alls som ett MGS spel

Det saknade det linjäara från metal gear solid serien men att säga att det inte alls känns som ett MGS spel är ju lite långdraget.

Problemet med TPP är att kojima vart 2/3 genom utvecklingen av spelet när han borde ha varit färdigt, det saknas mycket story men är definitivt det bästa gameplayet i hela serien. Precis samma typ av stealth action som i resten av serien men i en stor sandlåda.

Medlem

"Metal Smear: Survive" hade varit bättre.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

There will not be loot boxes, just barrels.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag gissar att det är för att mjölka varumärket på så mycket pengar som möjligt nu när de inte har kvar Kojima.

Ja förmodligen dom kunde ju ha skapat en ny spelserie och marknadsfört den som Metal Gear-liknande istället. Tror dom hade fått mindre skit då.


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar