Efter 4 år – Rust lämnar early access

Robot
Efter 4 år – Rust lämnar early access
Medlem

Rust är nog det spelet som jag har lagt ner mest tid på i mitt spel bibliotek. Kanske inte är så konstigt, då säkert 90% av tiden har gått till att farma stenar.

Medlem

HAHA se och lär dayz, dom skriverju klar och tydligt att man ska se det som att dom går in i alpha!

Jösses fz om ni ska försöka smutskasta något gör det ordentligt.

Spelet lämnar early access, behandla det som en alpha, ändra ingenting, dubbla priset. Detta är ju pinsamt att ens jämföra med dayz.

Avstängd
Skrivet av Vercadi:

HAHA se och lär dayz, dom skriverju klar och tydligt att man ska se det som att dom går in i alpha!

Jösses fz om ni ska försöka smutskasta något gör det ordentligt.

Spelet lämnar early access, behandla det som en alpha, ändra ingenting, dubbla priset. Detta är ju pinsamt att ens jämföra med dayz.

De säger: ”Obviously we don't consider that we're actually entering Alpha, this is an example. We're entering a more stable version of what we have been doing.”

Medlem

Som aktiv Rust spelare kan jag säga att varje veckas uppdatering är snarare som små dlc'er.
Nya grejer läggs till, saker förbättras etc etc. Utvecklarna är jätteduktiga på att kommunicera med sin spelarbas.

Ska bli kul med månads-patcher istället, förhoppningsvis orkar dom rycka i större förändringar istället för pressen att ha något färdigt varje torsdag som dom brukar.

Medlem

Det spel jag enskilt lagt mest tid på i mitt Steam bibliotek. Ligger dock på hyllan sedan tid tillbaka. Det tog helt enkelt för mycket tid Jag anser det inte heller lika roligt längre, framför allt efter man drog in blueprints igen. Den tolkningen av behovet av progression gillade jag inte. Jag hade mycket hellre sett att man tog vid där XP systemet slutade, man pratar "system" alltså.

I stora drag dock ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av IluvBread:

Som aktiv Rust spelare kan jag säga att varje veckas uppdatering är snarare som små dlc'er.
Nya grejer läggs till, saker förbättras etc etc. Utvecklarna är jätteduktiga på att kommunicera med sin spelarbas.

Ska bli kul med månads-patcher istället, förhoppningsvis orkar dom rycka i större förändringar istället för pressen att ha något färdigt varje torsdag som dom brukar.

Uppdaterar dom verkligen varenda vecka? God damn!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

@Javas: yes!
Ser alltid fram emot torsdags kväll då dom släpper patch och tillhörande dev blog!

Medlem

Riktigt jäkla bra o roligt spel!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

@xtrem11: burn!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Kul spel men tyvärr helt sönderfuskat med ryska och kinesiska hackers.

Medlem

@Vercadi: DayZ är ju i princip samma spel idag som det var när det släpptes Early Access dock. Du borde ta en titt på hur första verisonen av Rust såg ut när det släpptes Early Access, är ett helt annat spel idag än var det var då

Medlem

@IluvBread: väldigt imponerande! Om bara fler early access utvecklare kunde göra detsamma så hade hela konceptet varit så mycket bättre


signatur

Game long and prosper

Medlem

är det något som är dåligt med dagens rust är det spel mekaniken och movmenten som dom förstörde ifrån legacy rust.

Noobvänligt skitlir nowdays dock fort skojj för det är just "rust" men att dom förstörde skickligheten i spelet ifrån legacy kommer jag aldrig komma ifrån.

1
Skriv svar