Far Cry 5:s systemkrav är släppta

Robot
Far Cry 5:s systemkrav är släppta
Medlem

1440p/60fps med gtx1080 lär nog inte vara några problem då.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd

Den gyllene regeln är att ha anisotropic filter och antialiasing på 4x och stänga av blur och dept of field.

Det ska vara lugnt för egen del.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tror detta blir kul!

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Den gyllene regeln är att ha anisotropic filter och antialiasing på 4x och stänga av blur och dept of field.

Anisotropisk filtrering är väl ändå ingen prestandaätare för dagens datorer eller? : )

Skribent

Dags att smöra för Satan

Edit: Menade Calle.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Åter ett givet köp för mig, underbar serie det där.
Skaffade mig en 4k projje lagom till jul.
Får se bara om jag behöver uppgradera min gamle trotjänare. I7 2600k i 5ghz (vatten) samt SLI 980 ti classified (vatten).

Hursom spännande

Medlem

Lamt... Dra upp kraven någon gång!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

@Comstedt: Om det är datorer som motsvarar minimum och rekomderade system så kan fps sjunka om har anisotropic filter på för hög nivå.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

Den gyllene regeln är att ha anisotropic filter och antialiasing på 4x och stänga av blur och dept of field.

Ser mest antialiasing som den största boven i allt. På sistone har jag använt Nvidias DSR och har fått mycket bra resultat kombinerat med en lägre antialiasing, ibland utan AA helt. Jag rekommenderar.

Medlem

Gillar att de skriver viken upplösning, fps och grafikinställning som gäller. Hoppas det kan bli en standard för alla utvecklare att följa inför släpp.


signatur

Ducati Streetfighter 848

KoP
Medlem
Skrivet av Dunder:

Lamt... Dra upp kraven någon gång!

Dom kanske har optimerat koden såpass väl att kraven inte behöver åka i taket? Jag ser hellre att utvecklare blir bättre på att optimera än att dom förlitar sig på att alla sitter med fläskig hårdvara tillräckligt kraftfull för att driva deras spel.

Medlem
Skrivet av KoP:

Dom kanske har optimerat koden såpass väl att kraven inte behöver åka i taket? Jag ser hellre att utvecklare blir bättre på att optimera än att dom förlitar sig på att alla sitter med fläskig hårdvara tillräckligt kraftfull för att driva deras spel.

Jo, det är väl jättebra, men då kan de ju fläska på ännu mer så att folk får utnyttja sin hårdvara.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, det är väl jättebra, men då kan de ju fläska på ännu mer så att folk får utnyttja sin hårdvara.

Antar att du sitter minst på 1440p skärm? För kör du ett 1080Ti för en 1080p -skärm känns det ganska meningslöst att gnälla.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Antar att du sitter minst på 1440p skärm? För kör du ett 1080Ti för en 1080p -skärm känns det ganska meningslöst att gnälla.

Jupp, Asus PG279Q, som synes i signaturen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

wow galet dubbla 1080 sli krävs för 4k.. jaja en dag kanske man kommer ha råd....

Medlem

så då borde man klara sig på 1080p med gtx 780 i7 3700k förmodligen på medium 60 fps

Medlem

Skall bli intressant att testa spelet, men en fråga som måste ställas med tanke på branchen som sådan - hur väl är spelet optimerat ifrån start?

Jag skulle vara mycket förvånad om det är optimerat överhuvudtaget, vilket verkar vara modus operandi nuförtiden.

1
Skriv svar