Stora Battlegrounds-tråden

Medlem

testserver öppen till realese datum

"From this week we will be adding Erangel back in the mix. We want to test Erangel in conjunction with all the new features as we make our final adjustments for PC 1.0. Taking into consideration player feedback, and different issues being discovered and fixed, we will be applying more patches to the current test build. If any of them require a maintenance period, we will announce the schedule beforehand.

For those of you who missed the announcement, we wanted to note again that the test servers will remain open until the PC 1.0 release"

https://playbattlegrounds.com/news/109.pu

Medlem

Vad jag verkligen skulle vilja se/sett info. om är hur kommer det man samlat på sig under EA hanteras och vad händer med de BP man har på sitt konto, borde man "tokshoppat" upp dem innan?

För jag har inte hittat någon info. om detta.

Rimligen kan de inte låta spelare tappa allt då folk redan betalat för nycklar till "loot-lådor" och handlat med saker på marknaden, men som sagt jag har i alla fall inte sett något i ämnet från officiellt håll.

---

Ny Nvidia driver till PUBG PC 1.0 släppet idag 21/12 - version 388.71

Från www.guru3d.com

Citat:

"Release notes snippet,"

Game Ready
Provides the optimal gaming experience for PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS.

---

Kommentar i forumet av: sayem57 (för vad det nu är värt )

PUBG is definitely running great with this driver. Before my 1070 struggle to keep 30 fps in medium high @1440p. Now only foliage medium, AA low and show high, rest of the settings ultra and getting 60+ fps @4k with resolution scale option @80. I hope they add sli soon. Then it will be perfect.

-cb99

Edit in,
Verkar som om man får behålla sina surt förvärvade BP's (om man nu hamstrat ) och det man fått i lådorna så här långt, iofs. bara 5 timmar kvar tills "facit"


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Jaha,
Inte blev det något 08.00 inte,
https://twitter.com/PUBATTLEGROUNDS/status/943739853736497152

Rätt mycket roliga bilder i tweete,n ovan man kan fördriva tiden med dock

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers

Intressant att få denna information svart på vitt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant att få denna information svart på vitt.

http://cdn.edgecast.steamstatic.com/steamcommunity/public/ima...

+ info.
Nyanserat och fint mål område och vapen skador.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Om ni inte provat "Replay" under betan så testa den, riktigt fet funktion.
En noob video i ämnet, (av mig )
http://www.dailymotion.com/video/x6bt2mz

Kontroller och info i quoten nedan,

Citat:

Added replay function which can record up to 1km around the character
Please enable the replay saving in Options before you enter a match
When the game ends, the replay will be saved and can be played on “Lobby – Replays” menu
Up to 20 replays can be saved. They will be automatically deleted in the oldest order when the number exceeds 20

Control Guide
J: Time line ON / OFF (Player can move to desired time, pause)
P: Pause
↑, ↓: Play speed change
B: Back to own character
W, A, S, D: Camera move
E, Q: Camera height change
Holding Shift, Ctrl: Camera move speed change
TAB: Open the player list (If you click the ID, camera moves to that player’s view)
V or LMB: Observing camera (You can see the view of the selected player)
C or RMB: Following camera (The camera follows selected player and you can control the camera angles and zoom)
F or SPACE: Free camera (Move to the camera view which can freely move on the map)
L: Open the battle list (You can check engagements with and around the currently selected player)
M: Map (If you LMB click the player’s icon on the map, you can move to the observing camera of the selected player. If you RMB click any empty area of the map, you can move to the free camera at that position)

Added a character control function. Now you can allocate a number to a currently observed character with Ctrl+0~9, and move to the previously marked character by pressing 0~9
This function is unavailable if the allocated character is over 1km away from own character
Added a position control function. Now you can allocate a number to an area of the map at current position with Ctrl+0~9 (Numpad), and move to the previously marked area by pressing 0~9 (Numpad)
The camera will be moved to the location below, if a number isn’t allocated

"0"Key : Novorepnoye / Prison
"1"Key : Severny / La Cobreria
"2"Key : Georgopol / Torre Ahumada
"3"Key : Rozhok / Campo Militar
"4"Key : Yasnaya Polyana / EL Pozo
"5"Key : Pochinki / San Martin
"6"Key : Lipovka / El Azahar
"7"Key : Mylta / Valle del Mar
"8"Key : Primorsk / Los Leones
"9"Key : Military Base / Puerto Paraiso

You won’t be able to watch the replays made in the previous client version.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Releasehästryttare
Medlem

Hur många vapen finns det i PUBG nu och
vilket är ert favoritvapen?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Hur många vapen finns det i PUBG nu och
vilket är ert favoritvapen?

Här finns en bra lista och lite annan info. också,
https://pubg.gamepedia.com/Weapons

Gillar och kör en hel del med UZI, M4, M16, Mini, 686 själv när jag hittar på dem.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

PLAYERUNKNOWN - 21 dec,

Citat:

Our bandwidth usage on @steam_games for the @PUBATTLEGROUNDS 1.0 launch was pretty nuts! The first bump was the final test server update, the second is the 1.0 launch...

Lite små intressant, man borde kunna tolka in antal användare i detta och blir lite mer förståeligt? med "oviljan"? med ping spärr som Brendan Greene uttryckt för de från Asien som utgör problem för i alla fall EU spelare.

Money talks,
(my heading)
https://www.polygon.com/interviews/2017/12/22/16810348/pubg-1...

99 % av alla Battlegrounds-fusk kommer från ett och samma land: Kina,
https://www.fz.se/nyhet/275331-99-av-alla-battlegrounds-fusk-...

Steam Community access has been blocked in China,
http://www.pcgamer.com/steam-community-access-has-been-blocke...

Själv så blir jag lite less på att jag ska spendera mina kontanter/tid för att hålla fuskande kineser glada, blir lite absurt att man ska ta en influx av fuskare och fett med rubberbanding för att de ska få fuska på NA/EU servrar.
Tror att attityden kommer att kosta i längden.

Förövrigt så har jag/vi spelat mest på NA sista tiden då det fungerar bättre där än på EU servrarna på sista tiden.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

PlayerUnknown's Battlegrounds is now using Microsoft Azure instead of Amazon Web Services
BY ASHER MADAN Saturday, Oct 28, 2017 at 3:10 pm EDT
https://www.windowscentral.com/playerunknowns-battlegrounds-n...

Något jag missat i alla fall.
Hoppas det nu blir lite bättre på lagg fronten efter nattens patch.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Dör man utanför zonen flr att man spenderat för lång tid där?
Hade en spn fin runda nyligt där jag.i början inte hittade vapen eller tillbehör bara en lvl3 väska och massa first aid typ.
Men i slutet så kom jag.över fint snipergevär och aitomatvapen och när rundan var mot sitt slut så var jag hela.tiden efter just utanför.playzone eftersom jag försökta loota så mycket på vägen.
Fick plocka många.kills på det sättet men sen helt.plöttsligt dog jag pga utanför playzone fast jag hade fullt liv.och inte hade långt kvar till gränsen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dör man utanför zonen flr att man spenderat för lång tid där?
Hade en spn fin runda nyligt där jag.i början inte hittade vapen eller tillbehör bara en lvl3 väska och massa first aid typ.
Men i slutet så kom jag.över fint snipergevär och aitomatvapen och när rundan var mot sitt slut så var jag hela.tiden efter just utanför.playzone eftersom jag försökta loota så mycket på vägen.
Fick plocka många.kills på det sättet men sen helt.plöttsligt dog jag pga utanför playzone fast jag hade fullt liv.och inte hade långt kvar till gränsen.

De gjorde en del ändringar efter tror det var Games Con då han i solo vann på att köra hela ronderna i blå

Det kom betydligt elakare skada på de senare zonerna för att tvinga in folk, har väl justerats i omgångar och cirkel hastighet har jag för mig.

Och det sista jag vet om är den dynamiska skadan där man tar ökad skada med avståndet från "safe zone".

Nu har jag aldrig råkat ut för det du beskriver, men de mindre zonerna ihop med avstånds skadan till " safe zone" gör fruktansvärt ont fort.
Iofs. känner du säkert till allt detta men om inte så är det vad jag vet i ämnet.

Har också en gång nyligen råkat ut för fall och död på marken där det ligger skivstänger där man kan klättra upp, trodde jag blev skjuten tills lagkamrat sa att jag "fallit", var en fix för det i sista uppdateringen.

Lång post så jag har inte upplevt eller läst att man skulle smälla av annat än av hälso-dränage.

Kör du mest lag eller själv annars?

-cb99

Ps,
Sista patchen gjorde en del gott på lagg-fronten.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@cb99: tack.för utförligt svar.
Ja det var verkligen pladaskfall död så jag trodde.först jag.fått ett headshot men såg att meddelandet var att jag.dog.utanför playzone.
Nåja, kört oftast solo på senaste tiden och första gången jag råkat.ut.för detta, kan ju varit en bugg.också ::


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Battle Royale Trainer is a game specifically designed to make you better at PUBG,
http://www.pcgamer.com/battle-royale-trainer-is-a-game-specif...

Kanske de "slagit huvudet på spiken" med detta då funktionen saknas i alla fall för tillfället i PUBG.
Och med miljontals sålda ex. av PUBG så lär väl en del den försäljningen "smitta av sig" kan man misstänka
Men de lär få arbeta lite mer med vapen modellerna, från vad jag läste.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Möjligt att beta testa lite igen, ändringar på den här länken,
http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1...

De i mina ögon äckliga loot lådorna med betalnycklar gör sitt intåg i spelet igen.

Gillar att de skriver ut chansen att få olika saker och två nya lådor gör sitt intrång.
En gratis och en som kräver en nyckel som köpes för riktiga pengar för att öppna.

Nu vet jag inte om procentsatserna kommer att vara de samma när lådorna går live men om så är fallet och om jag nu räknar rätt på de sällsynta sakerna i gratis lådan så är risken rätt liten för att få någon av dessa, toppat är att det du troligast får är en röd tröja ihop med annan ointressant skit.

Så du har en 40% chans att få en gratis låda som du kan öppna, får du en som kräver nyckel tuff lycka.

De tre svåraste sakerna har du en 0,01℅ chans att få, dvs i teorin köp 10 lådor få 4 du kan öppna och i de 4 har du sedan 3 saker med en chans på 10.000 att få. (reserverar mig för "uträkningen")

Billigaste lådan kostar 700BP och kostar sedan mera / köp tills du kommit till dyraste som kostar 7000, priset återställs en gång i veckan, en hygglig match ger 500 BP kanske?

Så oddsen att nu få något sällsynt gratis är inte stort, och verkar vara 16-32 ggr bättre för de tre sällsyntaste sakerna om du pyntar för en nyckel.

Så ska man nu få något sällsynt gratis om man nu inte har jätteflax så ska man spela en jäkla massa PUBG

Som tur är för mig personligen så skiter jag nu högaktningsfullt i dessa lådor men drabbas i alla fall av dem då systemet med efterföljande handel attraherar fuskare som vill tjäna enkla BP för att få saker att omsätta i kontanter.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

saknar regn och dimma :-|


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skägg.
10 Chambers

@joary639: Haha, vi sa precis det i streamen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@joary639: Haha, vi sa precis det i streamen.

Bra smak ni har
Man borde väl ändå kunna välja om man vill ha det random kan man tycka.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skägg.
10 Chambers

@joary639: Ja, det borde ju finnas tillräckligt många spelare för att ha ett ordentligt underlag till alla varianter. Eller göra som COD gjorde förr, skriva ut hur många som är aktiva i respektive gren.


signatur
Medlem

Är dimma och regn bortplockat?
Tyckte det gav trevlig variation.
Men det är väl stats jägarna som fårr uttala sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är dimma och regn bortplockat?
Tyckte det gav trevlig variation.
Men det är väl stats jägarna som fårr uttala sig

Tyvärr bortgnällt sedan ett tag tillbaka, i alla fall för tillfället.
Finns många förslag/önskemål från spelare om att återinföra väder i deras forum.

En enkel variant som jag ser det vore att man har en "bock" väl synlig i huvudmenyn om man önskar rotera alla väderlekar.

När det fanns regn och dimma så även om det hoppade ur folk vid rond start så var det i alla fall 65-75% kvar i ronderna som ville spela väder, så underlag finns det.

Postade förslaget om "bock" i forumet deras, saknas inte trådar i ämnet och jag begriper inte att de inte kan göras som ett val, spelarunderlag för sådana matcher då många gillar lite variation.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Tyvärr bortgnällt sedan ett tag tillbaka, i alla fall för tillfället.
Finns många förslag/önskemål från spelare om att återinföra väder i deras forum.

En enkel variant som jag ser det vore att man har en "bock" väl synlig i huvudmenyn om man önskar rotera alla väderlekar.

När det fanns regn och dimma så även om det hoppade ur folk vid rond start så var det i alla fall 65-75% kvar i ronderna som ville spela väder, så underlag finns det.

Postade förslaget om "bock" i forumet deras, saknas inte trådar i ämnet och jag begriper inte att de inte kan göras som ett val, spelarunderlag för sådana matcher då många gillar lite variation.

-cb99

Jag är skeptisk till att det skulle komma ett val där man kan välja väderrotation. De har redan sagt att de inte gillar möjligheten att välja bana då det påverkar antalet matcher och tunnar ut spelarbasen (fast de ska lägga in det ändå så småningom, tillfälligt iaf). Ett väderval skulle dubbla antalet matcher rakt av. Om antalet spelare ökar kanske det händer, men jag skulle inte hålla andan i väntan på det.

Själv tyckte jag att dimma var ett trevligt avbrott. Regn var dock jobbigt då det var ett hållande ljud som gjorde att man blev trött i huvudet efter bara en runda. Så skulle de återinföra regn hoppas jag på någon form av justering av ljudnivån.

Medlem
Skrivet av jawik:

Jag är skeptisk till att det skulle komma ett val där man kan välja väderrotation. De har redan sagt att de inte gillar möjligheten att välja bana då det påverkar antalet matcher och tunnar ut spelarbasen (fast de ska lägga in det ändå så småningom, tillfälligt iaf). Ett väderval skulle dubbla antalet matcher rakt av. Om antalet spelare ökar kanske det händer, men jag skulle inte hålla andan i väntan på det.

Själv tyckte jag att dimma var ett trevligt avbrott. Regn var dock jobbigt då det var ett hållande ljud som gjorde att man blev trött i huvudet efter bara en runda. Så skulle de återinföra regn hoppas jag på någon form av justering av ljudnivån.

Håller med dig om regnet.
Väder inslag är ju en chans för att få det, inte varje runda och det fanns med väl innan de passerade 1 miljon peak om jag kommer ihåg rätt, nu peakar det 3 miljoner så i någon form kanske anpassat efter antal online borde gå.

Visst rakt kartval skulle splitta men även där kanske en ökad chans för viss karta istället för varje gång skulle kunna vara en lösning.

3 miljoner peak är många och ser man till ex.vis spellägena i bf1 som vevas runt med en bråkdel av dessa, talar om när bf1 släpptes, nu kan vissa vara lite tomma.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

PC 1.0 Update #4 (beta test)
30 januari - MephieKim,

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1...

Citat:

Players, as with the last patch, a new type of anti-cheat solution, which is still under development, is to be applied on the test servers. We are in a test phase with this solution, and its stability and compatibility need to be verified. We would like to collect data about potential compatibility issues, analyze it and solve any issues that may emerge.....................more

Hoppas det blir och fungerar bra, och att det åker in i live version snart.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Nya anti-fusk grepp kommer i spelet nästa vecka, ska bli intressant och se.
Verkar "skjuta" mot tredjeparts soft som det hittar i första vevan, temp-spärrar tills utrett vad det hittar och ska byggas ut med mer funktionalitet om jag begripit det rätt.
Man får hoppas att logitech's inställningsprogram åtminstone finns med som undantag från start
---
---
---

PLAYERUNKNOWN Retweetade Andrew Panton

Citat:

Andrew Panton @andrewpanton
Starting tomorrow, I am trying a ridiculous gaming challenge. I will try to survive the month by only eating chicken dinners. The catch is I can only eat if I win in PUBG! One win equals one real chicken dinner. Here is a link if you want to follow this.
https://www.twitch.tv/andrewpanton

-

Vem är jag att döma sa Bill, nä kommer du inte ihåg gamle kusin Ben from Minnesota som gjorde sig ett namn för mindre än så sa Bull.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Anti-Cheat Update Delayed, ReShade Blocked
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/177471-anti-cheat-...

Citat:

PC players,

As announced, the new anti-cheat solution that was to be applied today has been delayed.

However, BattlEye, a part of our anti-cheat solution, has blocked ReShade. For you to run the game, you must uninstall ReShade. If the game files are already damaged, you must also reinstall the game.

ReShade not only behaves like a cheat program but can also be used for cheating, and must therefore be blocked. Please be advised that this is a permanent block.

Thank you.

Trist med förseningen, ingen ny tidpunkt ännu för introduktionen såvitt jag kunde se.
Reshade användes tydligen i någon variant av zoom hack.

Om man vill få det lite mer "färgglatt" i färglösa PUBG utan reshade eller i något annat spel och kör på ett nvidia kex kolla artikeln nedan, super enkelt, har 65% själv satt i PUBG.

How to Use Digital Vibrance with PUBG
(or other games)
https://pubgsettings.com/digital-vibrance-with-pubg/

Skåpmat för en del, men kanske nytt för andra.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Anti-Cheat Update Delayed, ReShade Blocked
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/177471-anti-cheat-...
Trist med förseningen, ingen ny tidpunkt ännu för introduktionen såvitt jag kunde se.
Reshade användes tydligen i någon variant av zoom hack.

Om man vill få det lite mer "färgglatt" i färglösa PUBG utan reshade eller i något annat spel och kör på ett nvidia kex kolla artikeln nedan, super enkelt, har 65% själv satt i PUBG.

How to Use Digital Vibrance with PUBG
(or other games)
https://pubgsettings.com/digital-vibrance-with-pubg/

Skåpmat för en del, men kanske nytt för andra.

-cb99

hmm jag kör ett tilläggsprogram som får mina färger att poppa lite.. vet i tusan om jag tycker det hjälper mig.. Jag tycker mest det ser lite snyggare ut. Så nu kommer det anses som fusk alltså? Jag kommer säkert inte orka ändra vibrance varje gång jag ska spela då det även påverkar windows etc. Programmet jag hade var bundet till *.exe filen så det poppa bara i de spel/program jag ville. Bäst att komma ihåg att avinstallera det.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

hmm jag kör ett tilläggsprogram som får mina färger att poppa lite.. vet i tusan om jag tycker det hjälper mig.. Jag tycker mest det ser lite snyggare ut. Så nu kommer det anses som fusk alltså? Jag kommer säkert inte orka ändra vibrance varje gång jag ska spela då det även påverkar windows etc. Programmet jag hade var bundet till *.exe filen så det poppa bara i de spel/program jag ville. Bäst att komma ihåg att avinstallera det.

Då kanske Nvidia FreeStyle kan vara något, jag har inte provat det själv och det kräver senaste drivisarna och versionen av experience.

Nvidia FreeStyle kan man tydligen aktivera och deaktivera med tangent kombination om jag begripit det rätt, lite mer "arbete" än "Nvidia Digital Vibrance" att konfigurera, men lär/borde? vara ok om man vill ha det lite mer färgglatt i PUBG och andra spel ur anti-fusk synpunkt.

Playerunknown's battlegrounds Nvidia FreeStyle settings with video comperasions

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Äntligen får jag väl säga så är Bluehole's egenutvecklade komplement till battleeye live efter nattens uppdatering.

Och som resultat finns en del trådar med underhållningsvärde att läsa på Steam diskussioner av "missförstådda" spelare, tog särskild glädje i en som ondgjorde sig med tidigare nick "i love hack"
http://steamcommunity.com/app/578080/discussions/

Verkar som det fungerar lite i alla fall, det ska bli extra kul och spela lite idag

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skriv svar