Live – FZ spelar Sea of Thieves-betan!

Robot
Live – FZ spelar Sea of Thieves-betan!

Följ redaktionens saltstänkta piratäventyr.

#beta, #microsoft, #pc, #rare, #sea-of-thieves, #windows-10, #xbox-one


KoP
Medlem

Kan man få ett litet "preview betyg" månne? (☉д⊙)

Medlem

Tråkiga är att man bara kan plocka ner betan från Windows Store om man sitter på PC.
Jag har varit med på betan länge men inte spelat just p.g.a. detta, ogillar Windows Store.

Hoppas att då spelet släpps kommer finnas på andra ställen, som Steam och/eller GOG.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

@Sillage: vad är det du ogillar med windows store? Själv tycker jag det fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av Yabba:

@Sillage: vad är det du ogillar med windows store? Själv tycker jag det fungerar utmärkt.

Många av apparna är simplifierade, saknar funktioner som vanliga "desktop" appen har osv, iaf de jag använder.
Har plockat bort Windows Store från mitt Windows.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av KoP:

Kan man få ett litet "preview betyg" månne? (☉д⊙)

Lite oväntat jättekul de första 30 minuterna. Tyvärr hann vi inte med mycket mer än så, men det kliar i träbenet efter fler äventyr.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Redaktör

Det blev en kort vända idag pga mötesbokning, men vi kommer köra fler gånger under betan.


signatur
Medlem

@Sillage: Då får du vara utan och gå miste om ett spel som är jävligt kul med några polare.

Windows Store är inte krångligare än Steam eller GOG. Sök på spelet, klicka på download, vänta, klicka på play, klart.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Tråkiga är att man bara kan plocka ner betan från Windows Store om man sitter på PC.
Jag har varit med på betan länge men inte spelat just p.g.a. detta, ogillar Windows Store.

Hoppas att då spelet släpps kommer finnas på andra ställen, som Steam och/eller GOG.

Windows 10 kravet innebär med stor sannolikhet att det inte kommer komma vare sig till Steam eller GoG så det ska man nog inte räkna med.

Medlem

Fantastiskt lir! Lirade några timmar i den tidigare betan. Har saknat spelet, dags att segla!

Medlem

Jag är grymt hypad på detta spelet sedan länge. Sitter dock på en PS4, och Sea of Thieves är första Xbox One liret som lockat över till Microsoft sidan.
Men köpa en Xbox One för endast Sea of Thieves? Är det så bra? Vill ju höra det

Dock ingen i mina kretsar som kör Xbox, jag känner bara en som köpt, och mest bara spelar Fifa.

Hur beroende är spelet av att spela i grupp? Går det att börja solo och ha kul innan en hittar ett gäng tror ni?

Hoppas dock själv på att det släpps på PS4 så småningom, för det räcker med en jävla konsol i hyllan

Medlem

Kan man ta sig fram fortare om man vet hur man seglar brigg/ fullriggare IRL? Verklighetstroget?

Ambassadör
Xbox

Det här ska bli så jäkla kul!

Laddat upp med en beställning av: https://www.microsoft.com/sv-se/store/d/xbox-tradlos-handkont...


signatur

Jump in.

Inaktiv

Någon här på FZ som vill prova spela tillsammans? Fick tillgång till alfan men inga av mina kompisar fick/sökte så är solo för närvarande

Medlem
Skrivet av pillveke:

Jag är grymt hypad på detta spelet sedan länge. Sitter dock på en PS4, och Sea of Thieves är första Xbox One liret som lockat över till Microsoft sidan.
Men köpa en Xbox One för endast Sea of Thieves? Är det så bra? Vill ju höra det

Dock ingen i mina kretsar som kör Xbox, jag känner bara en som köpt, och mest bara spelar Fifa.

Hur beroende är spelet av att spela i grupp? Går det att börja solo och ha kul innan en hittar ett gäng tror ni?

Hoppas dock själv på att det släpps på PS4 så småningom, för det räcker med en jävla konsol i hyllan

Varför inte köra på PC?

Medlem
Skrivet av Glore:

@Sillage: Då får du vara utan och gå miste om ett spel som är jävligt kul med några polare.

Windows Store är inte krångligare än Steam eller GOG. Sök på spelet, klicka på download, vänta, klicka på play, klart.

Det går alldeles utmärkt att skippa Windows Store exklusiva spel, det finns så många andra spel på PC att spela. Windows Store är den absolut sämsta klienten för spel, långt efter Steam, Origin, GOG eller Uplay.

Medlem
Skrivet av pillveke:

Jag är grymt hypad på detta spelet sedan länge. Sitter dock på en PS4, och Sea of Thieves är första Xbox One liret som lockat över till Microsoft sidan.
Men köpa en Xbox One för endast Sea of Thieves? Är det så bra? Vill ju höra det

Dock ingen i mina kretsar som kör Xbox, jag känner bara en som köpt, och mest bara spelar Fifa.

Hur beroende är spelet av att spela i grupp? Går det att börja solo och ha kul innan en hittar ett gäng tror ni?

Hoppas dock själv på att det släpps på PS4 så småningom, för det räcker med en jävla konsol i hyllan

Baserat på det jag sett än så länge så verkar det här spelet vara som gjort för streamers, ett problem med spel som riktar sig till just streamers är att det sällan är lika underhållande om man spelar ensam. Om man förväntar sig ett spel för ensamt spelande (som ju Rare var kända för under de år Nintendo ägde företaget) så kommer man nog bli rejält besviken. Rare under Microsofts ledning har mer fokuserat på spel med eller mot andra spelare (som Perfect Dark Zero).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Windows 10 kravet innebär med stor sannolikhet att det inte kommer komma vare sig till Steam eller GoG så det ska man nog inte räkna med.

Quantum Break var väl Windows 10 / Xbox enbart först också, släpptes senare till steam. Kanske är liknande med detta.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Någon här på FZ som vill prova spela tillsammans? Fick tillgång till alfan men inga av mina kompisar fick/sökte så är solo för närvarande

Lätt! rizefall på xbox grejen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Oväntat kul spel. Kört sedan tidig alpha. Lite synd bara att man var den enda i bekantskapskretsen som kom med.

Inaktiv

@uberpwnage2.0: jag heter growlow men hittar inte alls hur man kan lägga till vänner Använder du Discord lr Teamspeak lr dylikt?

Moderator | Testpilot

jodå! rizefall#6552


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

@uberpwnage2.0: Jag hittade att jag var på fel app. Jag skrev till en rizefall med en grå karaktär med horn som visningsbild samt skickade vänförfrågan

Medlem

Dom har inget djup i spelet än. Är det någon som vet vad dom planerat? Efter man grävt upp 10 kistor så tycker man ju inte det är kul längre. Det enda man kunde göra i förra testet var att gräva upp kistor och döda skelett. I nya testet kan man väl t ex bara gräva upp kistor?

Jag har läst att dom inte vill att någon spelare ska kunna få någon fördel av att ha spelat spelet mer än andra. Så är det första gången man startar spelet ska någon som lagt 1000 timmar ingame inte ha någon annan fördel än t ex att man är van vid att hantera skeppet.

Hur länge håller ett sandbox PVP där det inte finns något att sträva efter?

+Grafiken
+Känslan när man färdas på haven

-Innehåll
-Incitament till att spela

Ambassadör
Xbox

@Lerner: Det är en beta, alltså en riktig beta som det var förr. Det är många saker som inte är med men som kommer i release-versionen. Då det är ett MP-spel så kommer det också att uppdateras med innehåll kontinuerligt efter release.


signatur

Jump in.

Medlem

Trevligt att ni kör beta och visar upp spelet. Är roligt och intressant för oss att se lite gameplay. Fortsätt gärna med det! Uppskattas.

/Mikael

Moderator | Testpilot
Skrivet av Lerner:

Dom har inget djup i spelet än. Är det någon som vet vad dom planerat? Efter man grävt upp 10 kistor så tycker man ju inte det är kul längre. Det enda man kunde göra i förra testet var att gräva upp kistor och döda skelett. I nya testet kan man väl t ex bara gräva upp kistor?

Jag har läst att dom inte vill att någon spelare ska kunna få någon fördel av att ha spelat spelet mer än andra. Så är det första gången man startar spelet ska någon som lagt 1000 timmar ingame inte ha någon annan fördel än t ex att man är van vid att hantera skeppet.

Hur länge håller ett sandbox PVP där det inte finns något att sträva efter?

+Grafiken
+Känslan när man färdas på haven

-Innehåll
-Incitament till att spela

Det enda man vet är att det kommer en Kraken som man ska kunna slåss mot. I alphan fanns det också någon annan att lämna kistor till. Vet inte om det betyder det finns andra guilds / klaner man kan alliera sig till eller vad man ska kalla det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur kör man betan eg? Kollade Windows Store men där stod det bara att det inte är tillgängligt. Eller är det bara för utvalda testare? Verkar ju här som alla spelar det... :).

Redaktör
Skrivet av mrpijey:

Hur kör man betan eg? Kollade Windows Store men där stod det bara att det inte är tillgängligt. Eller är det bara för utvalda testare? Verkar ju här som alla spelar det... :).

Edit: ett vanligt förekommande fel tydligen. Info:

Ahoy! Most of the players who were receiving the “too early” error message should now all be able to launch the Closed Beta and play! The remaining cases should be resolved within the next 2 hours. We really appreciate all the patience whilst our team has worked to resolve this.

Anyone who digitally pre-orders in the next 24hrs will need to pick up the Closed Beta through the Xbox Insider Hub on Xbox One and/or Windows 10. This will resolve the issue entirely.

If anyone with Founder status does not currently have the Closed Beta in the Insider Hub, please visit our Support Page to request access: https://support.seaofthieves.com
As it's late in the UK the Community Team are now offline for the night. We'll be back in the morning!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Edit: ett vanligt förekommande fel tydligen. Info:

Ahoy! Most of the players who were receiving the “too early” error message should now all be able to launch the Closed Beta and play! The remaining cases should be resolved within the next 2 hours. We really appreciate all the patience whilst our team has worked to resolve this.

Anyone who digitally pre-orders in the next 24hrs will need to pick up the Closed Beta through the Xbox Insider Hub on Xbox One and/or Windows 10. This will resolve the issue entirely.

If anyone with Founder status does not currently have the Closed Beta in the Insider Hub, please visit our Support Page to request access: https://support.seaofthieves.com
As it's late in the UK the Community Team are now offline for the night. We'll be back in the morning!

Funkar fortfarande inte :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar