Heart of Darkness - Det läcker vatten på grafikkortet för över 8000 kr

Robot
Heart of Darkness - Det läcker vatten på grafikkortet för över 8000 kr

Vatten och elektroniska komponenter, vad kan gå fel egentligen?

#asus, #heart-of-darkness, #inet, #republic-of-gamers


Medlem

O, Shit! Holy water!
Bara för att Calle inte använde ESD Wrist Strap!


signatur

autograph

Medlem

Precis som jag föreställt mig att det skulle gå om jag försökte mig på vattenkylning -.-

Medlem
Skrivet av Troll1:

Precis som jag föreställt mig att det skulle gå om jag försökte mig på vattenkylning -.-

Hehe, jag provade en gång. Det höll i ett halvår sen började det läcka. Det fräste till i datorn sen slockna allt. Dock var jag alldeles för oinsatt så hade säkert gjort någon miss nånstans. Frida verkar väldigt kunnig om detta så blir nog finemang det där. Ser fram emot fortsättningen ! Heja FZ !

Medlem

För oss nybörjare skulle vara bra med en ritning hur ni kopplat slangar mellan dom olika komponenterna, pump, radiator. Datorlådan är för mörk och skuggor gör att det är svårt att se hur ni har kopplat.

Medlem

Ganska enkelt att bygga en vattenkyld dator, bara man inte har tummen mitt i handen.
Dock gäller det som de säger i videosnutten att planera bygget bra,
ha gott om tålamod och vara noggrann.
Det jag såg/hörde att de missa var att efter dra alla nipplar/fittings en gång extra innan de började fylla på vatten då hade de sluppit läckorna det är jag säker på.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Skägg.
10 Chambers

@FarbrorBosse: Det borde vi kunna ordna!


signatur
Medlem

Att det läcker gör inget, helst ska man ändå använda ett annat nätagg som som sätter igång pumpen så att inga komponenter blir rökta.
Torka, använd isopropanyl, torka igen, and you're set to go again.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

Lite OT, men finns det något företag i Sthlm som kan hjälpa till med installation av hårdvara i ett system med en loop?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

@tricky: Vet inte om typ Inet och Webhallens datorbyggartjänster kör vattenkylt.


signatur
Gnällkuk

@Carl Johansson-Sundelius: är det inte vid beställning av helt ny dator från scratch dock?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Riktigt kul avsnitt med lite action och allt. "Där läcker det!", har vi papper?, behöver nog lite mer, spring i korridorer, first person papperhämtare, fixat!

Skägg.
10 Chambers

@tricky: Ah, du tänkte på någon som meckade in i efterhand, sorry.


signatur
Gnällkuk

@Carl Johansson-Sundelius: ja, alltså det var ju det som jag var ute efter jag söker alltså efter ett företag som kan byta ut hårdvara, i det här fallet ett grafikkort. Jag är inte ute efter en helt ny maskin från scratch med vattenloop.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

@Carl Johansson-Sundelius: ja, alltså det var ju det som jag var ute efter jag söker alltså efter ett företag som kan byta ut hårdvara, i det här fallet ett grafikkort. Jag är inte ute efter en helt ny maskin från scratch med vattenloop.

Byta ut ett grafikkort klarar du av själv. Är du osäker så finns det mycket guider på ex youtube. Att lägga pengar på något som tar dig ca 5 minuter tycker jag vore synd i alla fall. Ska du byta från AMD till Nvidia eller tvärtom så behöver du dock byta drivrutiner också men även det finns det bra guider för.

Gnällkuk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Byta ut ett grafikkort klarar du av själv. Är du osäker så finns det mycket guider på ex youtube. Att lägga pengar på något som tar dig ca 5 minuter tycker jag vore synd i alla fall. Ska du byta från AMD till Nvidia eller tvärtom så behöver du dock byta drivrutiner också men även det finns det bra guider för.

Om du tror att det tar fem minuter att tömma en loop och montera in ett nytt grafikkort med block så vet jag inte riktigt vad det är för överljudshastighet du arbetar i Jag har full koll på hur allt fungerar, jag har ingen tid att göra detta på direkt så ville lyssna om det finns något företag som gör det och isf vad de skulle tänkas ta för arbetet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Wooo rönnbärskjutare. Det var tider det

Medlem
Skrivet av tricky:

Om du tror att det tar fem minuter att tömma en loop och montera in ett nytt grafikkort med block så vet jag inte riktigt vad det är för överljudshastighet du arbetar i Jag har full koll på hur allt fungerar, jag har ingen tid att göra detta på direkt så ville lyssna om det finns något företag som gör det och isf vad de skulle tänkas ta för arbetet.

Jaha ja då är det ju en annan fråga läste inte ditt första inlägg i tråden. Beror på hur smart du tänkte när du byggde ihop det. Har du byggt med dränering och "luftning" i åtanke behöver det inte vara så tidskrävande att byta grafikkort. Jag har personligen helt lagt ner allt med custom vattenkylning i min nuvarande dator pga allt pill och pengarna det kostade, inte var värt det med min förra dator som hade både GPU och CPU i custom loop.

Medlem

Hahaha! Jag skrattade högt åt er förstapersonsperspektiv-scen med vattenläckan och servetterna i köket! Det är ett lysande spelkoncept!

LEAKAGE OF DARKNESS

- Quickly, fetch the tissues as Calle the redaktor, whilst avoiding fat drops of leakage. Become Frida the modder, stop all fat leakage to pave a path for Calle. Together you must save The Heart of Darkness.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sipmo:

Hahaha! Jag skrattade högt åt er förstapersonsperspektiv-scen med vattenläckan och servetterna i köket! Det är ett lysande spelkoncept!

https://i.imgur.com/Lypk5co.jpg

LEAKAGE OF DARKNESS

- Quickly, fetch the tissues as Calle the redaktor, whilst avoiding fat drops of leakage. Become Frida the modder, stop all fat leakage to pave a path for Calle. Together you must save The Heart of Darkness.

Haha!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jaha ja då är det ju en annan fråga läste inte ditt första inlägg i tråden. Beror på hur smart du tänkte när du byggde ihop det. Har du byggt med dränering och "luftning" i åtanke behöver det inte vara så tidskrävande att byta grafikkort. Jag har personligen helt lagt ner allt med custom vattenkylning i min nuvarande dator pga allt pill och pengarna det kostade, inte var värt det med min förra dator som hade både GPU och CPU i custom loop.

Nej, det är ju lite det som är problemet. Jag var lite för snabb när jag byggde så har tyvärr ingen drain i loopen, den glömdes kvar i lådan. Jo, det är ju något omständligt med vatten. Tveksamt om nästa bygge blir vatten


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Calle kan uppenbarligen teleportera. Byter plats omedelbums vid flera tillfällen i videon.

Jag tror inte alls att det kan vara resultat av klippning eller annan redigering.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Ajdå. Utan att sett filmen förutsätter jag att vattnet är avjonat och därmed inte leder ström.
Men ni har nog koll på läget

Tråddemonen
Testpilot

Verkar som att ni har lyckats få ihop ett dyrare alternativ utav en sodastream på kontoret. Nej nu ska jag inte vara elak. Hade nog gått värre om jag hade försökt mig på det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av yoggi:

Ajdå. Utan att sett filmen förutsätter jag att vattnet är avjonat och därmed inte leder ström.
Men ni har nog koll på läget

Haha, ja, och inget annat i datorn var inkopplat.


signatur
Medlem

Skulle kanske tillägga att mitt förra inlägg i den här tråden, trots sin tramsiga framtoning också var menat som konstruktiv kritik.
(Jag vet, det var kanske inte helt uppenbart, medger detta.)

Men allvarligt, jag stör mig en smula på dessa "teleporteringar", såklart inte bara Calles, som förekommer vid ett antal tillfällen i videon. (Ex. cirka 5.20-5.25)

Önskar helt enkelt lite mer handgriplig regi i filmsnuttarna för att undvika sådant här.

Är måhända dagens I-landsproblem, men ändå.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

@Akronym: haha, tro mig, jag stör mig också på sånt. Men, vi vill heller inte styra alltför mycket eller behöva stå cementerade på samma ställe. Ultimata hade varit att ha en kamera från vardera riktning men det är knepigt med hur våra ljusriggar sitter.


signatur
Avstängd

Tycker inte vattenkylt verkar göra så mycket jämfört med de bästa fläktarna på marknaden vid full load, däremot är det bättre (mkt bättre to.m) när datorn inte körs så hårt, så jag fattar inte grejen.. Dessutom måste man väl återfylla. Tramsigt mest.

1
Skriv svar