Första spelet du varvar 2018?

Medlem

Det blev kampanjen i Supreme Commander:Forged Alliance.

Ett spel som brukar plockas fram när jag är spelsugen, men egentligen inte har lust att engagera mig i spelen.

När man spelar Supreme Commander:Forged Allience mot datorn så finns nämligen, åtminstone i kampanjen, en taktik som fungerar varje gång, på alla banor. Kan sagda taktik mer eller mindre i sömnen, så detta är ett perfekt spel att "slö-spela".

Misstänker att jag skulle suga hårt i spelet om jag någonsin spelade det mot någon människa, för min taktik är helt fokuserad på att mosa AI:n i kampanjen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Är inne på Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour just nu så jag förmodar att det bli antingen detta eller Samus return till 3DS.

Medlem

Knights of the old Republic, gammal goding
Lite små buggar på PC men fortfarande riktigt kul.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

För mig blir det nog Super Mario Galaxy (dock ej alla månar) eller Steamworld Dig 2.

7:44 klockade jag in på Steamworld Dig 2, mysigt spel!


signatur
Medlem

wolfenstein II

Medlem

När jag tröttnat på att dra ut på tiden i Zelda BoTW och bestämmer mig för att spöa Ganon och avsluta spelet så kommer jag nog försöka avsluta Uncharted Remastered-trilogin så man spelat hela den serien.

Då har jag inga gamla spel som ligger och väntar och kan lägga all min fokus på Horizon Zero Dawn, äntligen!

Medlem

@Lidodido: Ett fenomenalt spel ligger och väntar på dig.

Tråddemonen
Testpilot

Om man räknar spel som släpps i år så blir det nog Monster hunter Worlds. Har testat på betan och det verkar riktigt bra. Men om man räknar spel jag har köpt och börjat spela så har jag börjat med Elex.

Skulle väl säga att det spelet har bra story, men combat systemet är riktigt kasst. Förstår inte varför de lägger till stats för charisma och annat när man tydligen behöver maxa styrka och liv redan från första början. Året börjar med ett väldigt kasst spel. Men snart kommer monster hunter world tack och lov för det.

Medlem

Blev Inside för min del. Härligt litet indie-spel med grym stämning å riktigt vassa animationer.

Medlem

Blir säkert nostalgi-race under året.

Portal och Portal 2
Half-Life (hela serien)
Baldur´s Gate och denne gången ska jag köra en ond karaktär för det har aldrig hänt innan. När man väl sitter där och rollar sina perfekta stats så blir det alltid neutral eller god magiker ändå

Ovanstående kan fyllas på med lite NES/SNES mini vid TV:n


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Årets första genomspelade spel för mig blev Satellite Reign i co-op. Riktigt trevligt spel som tog minnena tillbaks till klassiska Syndicate Wars.

Nu försöker jag åter igen att spela igenom Ultima 7 The Black Gate och håller tummarna på att inte stöta på buggen på slutet som förstörde spelet för mig för 15 år sedan och fick mig att bara småspela spelet lite då och då efteråt.
Emellanåt blir det Divinity: Original Sin 2, så jag får se vilket jag kommer igenom först.

Skriv svar