Anthem försenas när Bioware ger allt, uppger källor

Robot
Anthem försenas när Bioware ger allt, uppger källor

Tidigt 2019, enligt ännu obekräftade uppgifter.

#anthem, #bioware, #pc, #ps4, #releaselistan, #xbox-one


Bra om det är sant ! Ingen jävla stress nu BioW...! Ta er tid och gör det bra!

Hörde i någon video på youtube att det inte kommer bli någon Open world utan en blandning mellan Division o Destiny. Lite synd om det är sant men kunde förstå det från början efter första filmen. Bara på PC det skulle funka att ta den världen o göra den till en Open world, Men detta är inte PC exclusive, Tyvärr.

Ivf så blir det att testa när det är ute, Om dom tar sin tid och gör det bra.
Annars så blir det att vänta 2+ år o köpa det på g2a ist för 100kr.

Medlem

Har inga större förhoppningar, det såg coolt ut det lilla man fick se. Men hur mikrotransaktioner och lootlådor ser ut just nu så blir man lite nervös.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kan det vara så att dom behöver mer tid till att bygga om loot systemet kanske?

Medlem

Om Anthem misslyckas så kommer nog Bioware förpassas till EA's kyrkogård... det bådar dock inte gott då EA kommer fylla det till bredden med lootlådor och mikrotransactioner...

Hoppas verkligen jag har fel... men detta är EA så det bådar inte gott.

Ambassadör
Xbox

Kan tänka mig att stora delar av spelet fått skrotas och byggas upp på nytt efter Andromeda-fiaskot, Destiny-debaclet och SWBF2-lootlådegate.

Fanns nog inte mycket kvar efter det.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kan tänka mig att stora delar av spelet fått skrotas och byggas upp på nytt efter Andromeda-fiaskot, Destiny-debaclet och SWBF2-lootlådegate.

Fanns nog inte mycket kvar efter det.

Känner och att det har att göra med dom sakerna, vilket har gett lite kalla fötter då Anthem var på samma spår.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kan tänka mig att stora delar av spelet fått skrotas och byggas upp på nytt efter Andromeda-fiaskot, Destiny-debaclet och SWBF2-lootlådegate.

Fanns nog inte mycket kvar efter det.

Just de sakerna + att det är EA...dödade mina förväntningar på Anthem,

Medlem

Har en olustig känsla att Anthem ändå kommer kännas "ofärdigt" vid release :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Axelryckning.
Så länge EA är.inblandat så 90% chans det blir besvikelse


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Citat:

Artikelförfattaren har pratat med ungefär sex anonyma Bioware-utvecklare de senaste veckorna

Hur pratar man med ungefär sex personer?

Medlem

@Ichabod: En av utvecklarna identifierade sig som en katt på intervjudagen, så artikelskrivaren visste inte vilket ben hen skulle stå på. Därav ungefär...;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Hej och välkommen till Hajp!

Grymt vad jag längtar till detta. Känns drygt nu men bra att dom gör det färdigt helt och inte stressar fram det.

Medlem

Vi får väl se vad de bjuder på när de är klara, om det känns intressant. Känner ju spontant på mig att det kommer falla platt i slutändan. Men hoppas det blir bra och kanske mer av ett spel att ha roligt med mer än det blir JackVegas på puben tack vare lootlådor och allt krimskrams kring.
Blir knappast någon förbokning för min del eller hype förrän det finns mer att se än en fräck film.

Anthem-teasern fick mig att minnas de första Lost Planet spelen med sin co-op som knappast var ett strålande spel men ack så kul med några vänner!

Medlem

@Ichabod: Måste. Stå. Emot. Frestelserna. Så. Många. Trollmöjligheter.

Medlem
Skrivet av Kajlie:

Hej och välkommen till Hajp!

Grymt vad jag längtar till detta. Känns drygt nu men bra att dom gör det färdigt helt och inte stressar fram det.

Jag är redo! Ska bli så kul!

Medlem

Destiny. Andromeda.... Denna gång MÅSTE det bli så bra som det skulle kunna bli.

No more jävla besvikelse!


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Hur pratar man med ungefär sex personer?

Dvärgar?

im going to hell

Medlem

@Ichabod: Problem med matematiken kanske.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Gott de tar sin tid på sig! Längtar, och vi är några stycken kompisar som ligger i startgroparna och är redo, men vi kan gott vänta lite om de vill ta sin tid. Lycka till, BioWare! You got this!

Tråddemonen
Testpilot

Tycker det är synd att Andromeda fick så hård kritik. Tycker annars att det spelet var ett utav de mer underhållande Mass Effects. Hade bra reboot till storyn och väldigt starkt intro. Sen var kanske inte alla kompanjonerna så himla roliga men det finns ett par moment som jag nog alltid kommer minnas kring dem. Spelet hade väldigt stort intryck hos mig som spelare och det skulle nog ha förtjänat bättre.

Medlem

Det Bioware vi älskade finns inte längre. Har inga förhoppningar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

Tycker det är synd att Andromeda fick så hård kritik. Tycker annars att det spelet var ett utav de mer underhållande Mass Effects. Hade bra reboot till storyn och väldigt starkt intro. Sen var kanske inte alla kompanjonerna så himla roliga men det finns ett par moment som jag nog alltid kommer minnas kring dem. Spelet hade väldigt stort intryck hos mig som spelare och det skulle nog ha förtjänat bättre.

Kritiken var välförtjänt. Utöver alla tekniska brister, merparten patchat nu, som var horribla så var det ett "meh"-spel generellt och ett uselt Mass Effect-spel i synnerhet.

Dialogerna var skrivna av tonåringar. Ointressanta (i bästa fall) eller rent ut sagt irriterande companions. Storyn var menlös, Ryder var en fjant och det var fullt av MMO-fetch quests utan substans. Ingen Mass Effect-känsla alls.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Jo visst det var en del patcher kring spelet det håller jag med om. Men det fixades ganska fort om jag minns rätt.

Skriven av tonåringar där håller jag nog inte riktigt med dig. Det fanns mycket drama och känslomässiga bitar i ME 1-3 om det var du menade. Skulle nog säga att detaljerna i storyn var mer välskriven kring universums fysik och rymdteknikens funktioner. Det fanns många luckor kring funktioner på rymdskeppen som besvarades under spelets gång som jag fann mer välskriven. Vilket jag själv anser att sci-fi ska vara.

Sen Ryder kan man uppleva på olika sätt beroende på hur man spelar och utvecklar karaktären. Jag såg ryder lite som en tuffing i vissa scener men mer känslomässig under andra.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Jo visst det var en del patcher kring spelet det håller jag med om. Men det fixades ganska fort om jag minns rätt.

Skriven av tonåringar där håller jag nog inte riktigt med dig. Det fanns mycket drama och känslomässiga bitar i ME 1-3 om det var du menade. Skulle nog säga att detaljerna i storyn var mer välskriven kring universums fysik och rymdteknikens funktioner. Det fanns många luckor kring funktioner på rymdskeppen som besvarades under spelets gång som jag fann mer välskriven. Vilket jag själv anser att sci-fi ska vara.

Sen Ryder kan man uppleva på olika sätt beroende på hur man spelar och utvecklar karaktären. Jag såg ryder lite som en tuffing i vissa scener men mer känslomässig under andra.

Det tog månader innan spelet var "ok" och de mest uppenbara tekniska och estetiska bristerna åtgärdats. Då var det för sent. En illa genomtänkt, ofärdig release som skall ha skit för det.

Drama och känslomässiga stunder har jag absolut inget emot och det fanns det gott om i Mass Effect-trilogin, det jag menar är att utförandet i Andromeda hamnade mer på nivån "tonårsserie" med tramsig humor, och fåniga dialoger; tänk "omg aliens liksom, asså jag ba flög liksom". Bläh.

Companions som var en central det av Mass Effect var ju horribla i Andromeda, vilket också bidrog till att förstöra känslan och engagemanget i historien. Liam ville jag bara skjuta ut ur en luftsluss, men det fick man inte... hemsk karaktär som framkallade agg mot hela spelet. Peebee som var ett skämt som Asari etc etc. Gräsligt.

Ryder var en mes, oavsett hur man spelade. Fann ingen connection med karaktären alls till skillnad från Shepard. Tråkigare val av huvudperson får man ju leta efter. Pappa Ryder hade varit bättre.

My face is tired.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar