Sea of thieves bra eller dåligt ?

Medlem
Sea of thieves bra eller dåligt ?

Så tror ni detta spel kommer bli något bra ? Jag är väldigt tveksam. Jag var i alphan etc och kan säga jag tror detta blir ett nytt No man's sky. Hur sorgligt det dock är men det finns inte nog med saker att göra i spelet tyvärr. Redan efter 2 tim i alphan så kändes det segt tradigt samma sak. Och då var inteallt upplåst visserligen men sett alla deras release videos etc och verka vara väldigt lite att göra där i. Och questen är väldigt likadana har jag läst. Vad tror ni ?

Releasehästryttare

Jag tror det kommer suga, förköp inte! Utan vänta och se vad folk tycker.

Medlem

Jag tror det kommer bli ett fint förfest spel. Så för mig ett givet köp.

Megadelux

Jag har inte kunnat sluta spela betan. Skaffade det igår och satt nästan 8h straight med folk från FZ discord. Riktigt kul. Sammarbete är A och O.

Suttit några timmar idag med randoms (ingame matchmaking) och haft riktigt skoj med. Och då är det väldigt begränsat just nu under betan.

Skulle jag fått prova detta gratis nu på closed beta hade jag köpt direkt. Men jag köpte det ändå innan för jag har haft ögonen på det väldigt länge. Jag har inte förbokat spel på många år nu. Men detta var ett givet köp då jag följt det på youtube under sista 1.5åren.

TLDR; Jag gillar det. Kolla youtube gameplay och se om det är något för dig. Betan håller på till 31a. Kolla livestreams.

Medlem

Det jag har spelat under betan har varit riktigt skoj. Vet dock inte om det är värt fullpris. Gameplayet i sig har varit ganska enformigt, så jag kommer nog att avvakta och se hur fullversionen kommer vara.

Moderator | Testpilot

Överlag har spelat varit riktigt kul. Även om du gör samma saker hela tiden så är det något magiskt att spela fyra stycken på en stor båt och bara åka runt för att hitta skatter och jäklas med folk. Friheten och samarbetet är det inte lika enformigt och helst då om du har ett roligt gäng att lira med.

Har en video här också när Rare pratar om andra Trading companies, vilddjur och andra aktiviteter som inte finns i betan: https://www.youtube.com/watch?v=WB9hJNfMa5M


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Helt underbart! Och jag ser folk yttra sig om att innehållet inte är tillräckligt, men allt som krävdes var en 2 minuters googling.. vilket gav mig officiell information om att dem kommer lägga till mycket mer. Det kommer finnas byteshandel med materiell och boskap, samt mycket mer som inte finns med i betan.

Jag tror på det här spelet! Mellan Fortnite, PUBG, CoD, Overwatch och alla andra konkurrenskraftiga spel där ute, så har jag fått mer glädje från Sea of Thieves än alla dem tidigare nämnda.

Jag kommer sänka en hel del timmar in i det här spelet, helt klart.

Ambassadör
Xbox

På senare år så har många sk betatest varit maskerade fullversioner strax innan release. Så är inte fallet med Sea of Thieves-betan, det är inte en fullversion utan en beta som det var förr. Jag vet inte varför det är så svårt att förstå?

Jag tror att spelet kommer att bli skitkul och kontinuerligt stödjas med mer och mer content över tid efter release. Särskilt då det ingår i Xbox Game Pass och är planerat att vara långlivat. Ni som är tveksamma över att betala fullpris vet om att Game Pass kostar 79 kr för en månad va? Det borde ge tid att undersöka saken på egen hand för en billig penning...

Men som alltid, förbokningar är trams. Vänta till release, kolla in reviews, streams och word of mouth. Fortfarande osäker då, så testa Game Pass för en lunch-peng.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag gillar det skarpt. Sitter just nu i cellen på mitt crews skepp, hann bara komma in i den här crewen och säga "Ahoy!" sen har jag varit inlåst nu i snart 20 minuter. Lite halvsurt men får snart en massa guld då dem lämnar in kistorna!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

På senare år så har många sk betatest varit maskerade fullversioner strax innan release. Så är inte fallet med Sea of Thieves-betan, det är inte en fullversion utan en beta som det var förr. Jag vet inte varför det är så svårt att förstå?

Verkar jäkligt korkat att hålla en beta som ger ett dåligt intryck ett par månader innan release.

Medlem

@Buio: nej det är korkat att.folk inte vet vad beta är.
Iofs inte deras fel utan andra utvecklare/utgivare som maskerat sina "demos" som beta tidigare och gjort att folk fått fel uppfattning vad beta version är


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

På senare år så har många sk betatest varit maskerade fullversioner strax innan release. Så är inte fallet med Sea of Thieves-betan, det är inte en fullversion utan en beta som det var förr. Jag vet inte varför det är så svårt att förstå?

Jag tror att spelet kommer att bli skitkul och kontinuerligt stödjas med mer och mer content över tid efter release. Särskilt då det ingår i Xbox Game Pass och är planerat att vara långlivat. Ni som är tveksamma över att betala fullpris vet om att Game Pass kostar 79 kr för en månad va? Det borde ge tid att undersöka saken på egen hand för en billig penning...

Men som alltid, förbokningar är trams. Vänta till release, kolla in reviews, streams och word of mouth. Fortfarande osäker då, så testa Game Pass för en lunch-peng.

Streams är det bästa då du får se en person spela det och du kan föreställa dig hur det skulle vara om du spelade det. Du får även, möjligen, se alla potentiella brister med det såsom lagg och dålig balans (om det är främst MP), glitches, buggar, laddningstider, och så vidare. Visst nackdelen med streams är att du får mycket spoilat (om det är främst SP).

Medlem

Det är inverterad marknadsföring. "Låt oss släppa en beta som är inkomplett och kan ge oss dålig PR precis innan spelet släpps"

Dessutom verkar ni väldigt säkra på att spelet kommer ha massor av nytt bra innehåll som inte fanns med i betan. Jag skulle inte uttala mig så säkert om det innan releasen skett. Rare och MS har inte sagt något om vad det är utan bara att "betan är inte hela spelet".

Vad är det som finns nu? Bananer, plankor, kanonkulor, skelett och kistor man inte ens får öppna själv utan säljer? Vilket djup det varkar ha. Ett indiespel som Subnautica har mer djup under den första timmen än vad SoT har visat under hela tiden.

Jag väntar till ett tag efter release, och kollar in vad folk säger då. Jag är kritisk nu, men kan ändra mig och erkänna att jag hade fel om det visar sig så.

Medlem

@Buio: vad jag tycker det verkar som så är vissa saker borta under detta test som varit vid tidigare tester.
Kan vara så att dom testar olika saker helt enkelt.
Men ja det kan vara inveterad marknadsföring att släppa ett beta test public


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har haft rolig hela vägen sedan alphan och det dyker upp mer saker att göra hela tiden. Vad jag är lite orolig över är hur det kommer att fungera i längden för en singelspelare samt progression, kommer det fortfarande vara roligt och finnas något att göra efter en vecka?
Det verkar vara samma version man köper till både PC och peasantbox vilket gör att de kan motivera ett pris som är ca 200:- högre än vanligt och då bör det finnas möjlighet att kunna hålla sig sysselsatt iallafall en liten stund för att ett inköp skall kännas vettigt.

Medlem

Kikade lite på twutch och såg ut som en höjdare tyckte jag


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Jag gillar det skarpt. Sitter just nu i cellen på mitt crews skepp, hann bara komma in i den här crewen och säga "Ahoy!" sen har jag varit inlåst nu i snart 20 minuter. Lite halvsurt men får snart en massa guld då dem lämnar in kistorna!

Måste fråga vad som hände? Varför hamnade du i "fyllecellen"? Låter jäkligt skoj faktiskt.

Angående spelet så intresserar det mig inte ännu men jag har inte testat betan. Spelar nästan aldrig multiplayer titlar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skägg.
10 Chambers

Alla spel som låter en göra sådana här saker måste ju vara bra.


signatur
Medlem

Det ser onekligen kul ut.
Kan man köpa det här som ett vanligt PC-spel eller har MS krånglat till det så mycket som möjligt?

Medlem

Mus eller Handkontroll? (Xbox eller PC?)
Nån bra trading etc? Bra sammanhållning?

Kommer ihåg WoW alpha/beta. Var väldigt polerat då och inte så mkt nytt som dök upp efteråt. Man kunde se hur spelet skulle bli! (Spelade dock bara till lvl 52 på 2 år )

Medlem

Jag ska sluta klaga på spelet tills det släppts. Tror problemet är att jag blev hypad när jag läste så många artiklar om spelet, men sen när jag satt mig och kolla videos från betan blev det en motreaktion och hypen dog av.

Medlem

Spelet är en riktigt bra idé, hoppas dom får till "endgame" bara. Känns lite enformigt att åka runt på öar som man varit på 50 gånger för att hitta en kista. Men hur det såg ut i tech betan och denna betan är en klar förbättring. Mer gåtor och roligare jakt på kistor.

Är rädd att spelet blir enformigt, men att segla med 4a polare och pvpa och farma lite skit är alltid trevligt.

Medlem

Påminner om en fusion mellan Wind Waker och Breath of the Wild; med havet och upptäckarglädjen från Wind Waker och den komplexa- experimentfyllda fysiken från Breath of the Wild. Med tanke på att spelet erbjuder flerspelarläge upp till fyra spelare, i en dynamisk värld full av riktiga spelare - tror jag detta blir en megahit, speciellt i streamingform.

Medlem
Skrivet av caene:

Helt underbart! Och jag ser folk yttra sig om att innehållet inte är tillräckligt, men allt som krävdes var en 2 minuters googling.. vilket gav mig officiell information om att dem kommer lägga till mycket mer. Det kommer finnas byteshandel med materiell och boskap, samt mycket mer som inte finns med i betan.

Man ska väl ändå döma efter vad som faktiskt finns och inte vad som eventuellt kommer läggas till? Var det inte exakt samma sak med No Man's Sky?

Medlem

Jag och tre polare körde hela dagen igår, kunde inte sluta spela. Sjukt roligt spel, längesedan jag skattade på hjärtligt när jag spelat!

Vi hade ett skepp I flera timmar, blev lite ledsen när polarna lät det sjunka medans jag sköt iväg mig med kanonen och bordade en annan båt. Skeppet hade ju överlevt otaliga grundstötningar och kanonhål. Var nog en hel brädgård uppspikad runtom skrovet.

Finns inte så många voyages I betan, men vad jag förstått så blir det mycket content när det väl släpps.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Måste fråga vad som hände? Varför hamnade du i "fyllecellen"? Låter jäkligt skoj faktiskt.

Angående spelet så intresserar det mig inte ännu men jag har inte testat betan. Spelar nästan aldrig multiplayer titlar.

Ingen anledning ärligt talat! Jag hann som sagt bara joina och säga "Ahoy!" och sekunderna efter det så blev jag inlåst i cellen. Jag började spela lite musik när jag var där inne för att trösta min ensamhet, säga "Thanks!" alla gångerna dem var tvungna att springa ner och reparera skeppet för det forsade in vatten efter dem seglat in i något, så indirekt så räddade dem mitt liv oavsett om dem ville eller inte.

Detta är dock rätt vanligt har jag hört. Riktiga orsakerna för att man hamnar där som jag vill kalla för "fåniga" är att:
1. Du inte har mikrofon eller använder den inte och resten av crewen använder det, då är det direkt i fängelset utan att passera gå. 2. Du har mikrofon och använder den men resten av din crew använder den inte, direkt i fängelset utan att passera gå.
3. Dem andra tre litar inte på dig så fort du kommer in och tar inte chansen utifall du vill förstöra så dem generaliserar att man är en griefer, direkt i fängelset utan att passera gå.
4. Du är för bra på gåtorna och gräver upp alla kistor utan att dem får chansen typ = fängelset. (Jag som är rank 25 börjar bli rätt vass på dessa gåtor nu så jag brukar störta iväg som ett förbannat bi på öarna för kistor, tycker det är askul!)
5. Dem gillar inte hur din karaktär ser ut och därmed hamnar du i fängelset. (Har blivit fängslad en gång pga detta, alla får ju en färdigskapad karaktär i betan så man kan inte ändra den eller påverka hur den ser ut mer än kläder och jag fick en rödhårig blek överviktig kvinna med uppsvällt ansikte typ och det accepterades inte av några)

Allt ovan där tycker jag är fånigt, det att hamna i fängelset är ju rätt chill på viss nivå, jag får fortfarande rank exp och guld när dem lämnar in kistor, jag får allting serverat till mig på ett silverfat samtidigt som jag kan njuta av mitt dragspel typ.

Dem gångerna jag tycker fängelset är bra är

1. Du fängslar någon som bara saboterar, dvs höja seglen rent spontant eller dra i ankaret konstant. En sån person är ju en griefer och förtjänar att vara inlåst.
2. Någon som försöker ta skatterna och dyka ner så långt det går så det inte går att få tag på dem längre. Samma där.

Då förstår jag om man hamnar i fängelset, men i mitt fall så är jag oskyldig. Jag kan inte höra några som använder röstchatt heller av någon anledning oavsett inställning, jag kan se det men inte höra dem. Så varje gång jag hamnar i cellen så blockar jag alla jag är med ett tag och sen väntar jag tills jag får betalt. Jag skickar ibland ett PM också till en av dom och säger att "ni kan ha kvar mig här inne och låta mig leecha alla rewards utan att lyfta fingret, vilket ni inte tjänar på alls. Eller så kan ni släppa ut mig härifrån så kan vi ha kul allihopa med att hitta skatter." ibland funkar det, jag är ju produktiv på skeppet också, om jag inte är kapten så sitter jag i kråkboet eller ändrar vinkeln på seglen, inte bara står där AFK tills vi når öarna.

Men spelet är kul ändå, Även om man är fängslad en timme typ så kan jag sitta där och gå och laga mat eller något under tiden. Mig skadar det inte så. Föredrar dock att få vara med och spela, är riktigt kul och jag älskar fysiken i det då den känns så klockrent när man är ute och seglar! När spelet släpps och jag väljer att köpa det så kanske man joinar några man känner via FZ så kanske risken är minimal.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Det verkar som om spelutvecklaren har en bra idé och bra spel i grunden, sedan handlar det väl som vanligt hur gamers kommer ta sig an spelvärlden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Ingen anledning ärligt talat! Jag hann som sagt bara joina och säga "Ahoy!" och sekunderna efter det så blev jag inlåst i cellen. Jag började spela lite musik när jag var där inne för att trösta min ensamhet, säga "Thanks!" alla gångerna dem var tvungna att springa ner och reparera skeppet för det forsade in vatten efter dem seglat in i något, så indirekt så räddade dem mitt liv oavsett om dem ville eller inte.

Detta är dock rätt vanligt har jag hört. Riktiga orsakerna för att man hamnar där som jag vill kalla för "fåniga" är att:
1. Du inte har mikrofon eller använder den inte och resten av crewen använder det, då är det direkt i fängelset utan att passera gå. 2. Du har mikrofon och använder den men resten av din crew använder den inte, direkt i fängelset utan att passera gå.
3. Dem andra tre litar inte på dig så fort du kommer in och tar inte chansen utifall du vill förstöra så dem generaliserar att man är en griefer, direkt i fängelset utan att passera gå.
4. Du är för bra på gåtorna och gräver upp alla kistor utan att dem får chansen typ = fängelset. (Jag som är rank 25 börjar bli rätt vass på dessa gåtor nu så jag brukar störta iväg som ett förbannat bi på öarna för kistor, tycker det är askul!)
5. Dem gillar inte hur din karaktär ser ut och därmed hamnar du i fängelset. (Har blivit fängslad en gång pga detta, alla får ju en färdigskapad karaktär i betan så man kan inte ändra den eller påverka hur den ser ut mer än kläder och jag fick en rödhårig blek överviktig kvinna med uppsvällt ansikte typ och det accepterades inte av några)

Allt ovan där tycker jag är fånigt, det att hamna i fängelset är ju rätt chill på viss nivå, jag får fortfarande rank exp och guld när dem lämnar in kistor, jag får allting serverat till mig på ett silverfat samtidigt som jag kan njuta av mitt dragspel typ.

Dem gångerna jag tycker fängelset är bra är

1. Du fängslar någon som bara saboterar, dvs höja seglen rent spontant eller dra i ankaret konstant. En sån person är ju en griefer och förtjänar att vara inlåst.
2. Någon som försöker ta skatterna och dyka ner så långt det går så det inte går att få tag på dem längre. Samma där.

Då förstår jag om man hamnar i fängelset, men i mitt fall så är jag oskyldig. Jag kan inte höra några som använder röstchatt heller av någon anledning oavsett inställning, jag kan se det men inte höra dem. Så varje gång jag hamnar i cellen så blockar jag alla jag är med ett tag och sen väntar jag tills jag får betalt. Jag skickar ibland ett PM också till en av dom och säger att "ni kan ha kvar mig här inne och låta mig leecha alla rewards utan att lyfta fingret, vilket ni inte tjänar på alls. Eller så kan ni släppa ut mig härifrån så kan vi ha kul allihopa med att hitta skatter." ibland funkar det, jag är ju produktiv på skeppet också, om jag inte är kapten så sitter jag i kråkboet eller ändrar vinkeln på seglen, inte bara står där AFK tills vi når öarna.

Men spelet är kul ändå, Även om man är fängslad en timme typ så kan jag sitta där och gå och laga mat eller något under tiden. Mig skadar det inte så. Föredrar dock att få vara med och spela, är riktigt kul och jag älskar fysiken i det då den känns så klockrent när man är ute och seglar! När spelet släpps och jag väljer att köpa det så kanske man joinar några man känner via FZ så kanske risken är minimal.

Haha. Ok, tack för infon. Låter faktiskt rätt så skoj ändå spelet. Detta väckte mitt intresse lite grann.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av Case21:

Så tror ni detta spel kommer bli något bra ? Jag är väldigt tveksam. Jag var i alphan etc och kan säga jag tror detta blir ett nytt No man's sky. Hur sorgligt det dock är men det finns inte nog med saker att göra i spelet tyvärr. Redan efter 2 tim i alphan så kändes det segt tradigt samma sak. Och då var inteallt upplåst visserligen men sett alla deras release videos etc och verka vara väldigt lite att göra där i. Och questen är väldigt likadana har jag läst. Vad tror ni ?

Finns väl inte ens någon kampanj eller Singleplayer?

Medlem

spelet känns fattigt tror man lätt tröttna komemr ge det någon vecka efter launch

12
Skriv svar