AI tar ansikten från karaktärer i The Witcher – och sätter in dem i porr

Robot
AI tar ansikten från karaktärer i The Witcher – och sätter in dem i porr
Medlem

What a time to be alive!

Medlem


signatur

//monster

Avstängd

Googla "sakimichan complex" och klicka på länken som verkar stämma. 18-årsgräns!

Avstängd

Jag har redan satt igång med ett eget mästerverk, så tack för tipset Erik

Medlem

Vet inte varför FZ klagar för, det här är ju fantastiskt.

Medlem
Medlem

Kanske något av ett sidospår.

Med liknande teknik kommer det inte vara länge tills första "Hollywood-filmen" släpps i vilken man kan byta ut huvudkaraktärens huvud mot sitt eget, och antagonistens ansikte mot någon man ogillar.


signatur

Have a good time!

KoP
Medlem
Skägg.
10 Chambers

Även om tekniken används mest till snusk så finns det ju potential. Exemplet från Motherboard där scenen från Rogue One med Leia användes som exempel.

https://oembed.vice.com/files/7d7c6b11a4bbb1935097c0d52cb3bfc...


signatur

Offtopic, nu kan ju äntligen "Nick cage is everyone" memes bli riktiga

Avstängd
Skrivet av Brain:

Kanske något av ett sidospår.

Med liknande teknik kommer det inte vara länge tills första "Hollywood-filmen" släpps i vilken man kan byta ut huvudkaraktärens huvud mot sitt eget, och antagonistens ansikte mot någon man ogillar.

Eller att man tar en bild på sig själv och använder det i ett rollspels där karaktären som man skapar får ens ansikte.

Skägg.
10 Chambers

@xtrem11: EA:s sportspel har väl erbjudit liknande tjänster i ganska många år.


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Jag har missat det för jag gillar inte sportspel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, när det gäller porr upphör aldrig folks kreativitet.

Skägg.
10 Chambers

@xtrem11: Hehe, i jämförelse med detta är de väldigt simpla.


signatur
Medlem

Triss? Links or it did not happend!

Medlem

https://thumbs.gfycat.com/SmallEarlyConey-size_restricted.gif

Den översta är från Rogue One och har kostat säkert x-antal miljoner att ta fram, den undre är fake. xD

Medlem

Porr i all ära, men nu är machine learning är så bra och lätt använt så öppnar detta ju för helt nya möjligheter inom film rent allmänt vilket är fantastiskt!

Medlem

Först Knark och nu Porr!!
Var är Sievert Öholm när vi som mest behöver honom

KoP
Medlem
Skrivet av xtrem11:

Eller att man tar en bild på sig själv och använder det i ett rollspels där karaktären som man skapar får ens ansikte.

Det gjorde man ju redan i Hired Guns på Amigan år 1995. Både kropp och ansikte digitaliserades och så bytte man bara ut filerna som innehöll grafiken.

Sen gjorde man det i Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas på Xbox 360 år 2006 med hjälp av Kinecten. Man såg skitläskig ut. Haha.

Idén att infoga sig själv i spel låter nyskapande men icke.

Medlem
Skrivet av JRico:

Först Knark och nu Porr!!
Var är Sievert Öholm när vi som mest behöver honom

WASP.


signatur

Nämen!

Medlem

Ser en del möjliga problem med detta (utöver att folk blir inlagda i fake-porr dvs). När tekniken blir/är bra nog att göra övertygande ansiktsbyten, kompletterat med bra röstmatchning, så finns ju risken att människor blir inlagda och framställda med att säga och göra saker de aldrig gjort i syfte att smutskasta dessa.

Folk har ju redan idag noll källkritik till vad de läser, "Det stod ju på Facebook!". Så lägg till en övertygande filmsnutt också och sanning har blivit skapad.

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: @KoP: Tekniken är mycket bättre nu. Hoppas utvecklare funderar på att implementera det i sina spel.

Ambassadör
Xbox

"DÖDSKNARKSAJTEN FZ ger sig in i PORR-TRÄSKET"

Aftonbladets löp imorgon.


signatur

Jump in.

Medlem

Det där porrfolket, alltså! Dom verkar ju kunna ta vad som helst och stoppa det hurstans!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"DÖDSKNARKSAJTEN FZ ger sig in i PORR-TRÄSKET"

Aftonbladets löp imorgon.

Jag tror mer att "HÖGEREXTREMA KVINNOHATARSITEN" är deras stil

Fast mer on topic så tycker jag att det är en rätt intressant nyhet av flera olika anledningar.
Dels tycker jag att det är intressant med teknik, men också etiken om hur vi använder oss av tekniken.
Alla hatar lootboxes (jag röstar för plundrarlådor på svenska) och att bli manipulerade av diverse fula knep, men få verkar ha tänkt på konsekvenserna för skådespelare som sätts i roller som de inte har någon kontroll över.

Visst, i de flesta fall är det rätt uppenbart att det är fejk, men det är inte svårt att tänka sig en situation med en kändis eller politiker som är fejk men inte lika extrem, och därför mer trovärdig. Det som är lagligt är inte av nödvändighet därför rätt, och alla har nog noterat att sociala domar fälls rätt hänsynslöst på sociala medier nu för tiden.

Fast en lite roligare aspekt av detta är ju att det kanske är ett bra verktyg för till exempel spelutveckling. Verktygen i sig är inte nödvändigtvis fel i sig, men hur vi använder dem är en annan fråga.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av KoP:

Det gjorde man ju redan i Hired Guns på Amigan år 1995. Både kropp och ansikte digitaliserades och så bytte man bara ut filerna som innehöll grafiken.

Sen gjorde man det i Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas på Xbox 360 år 2006 med hjälp av Kinecten. Man såg skitläskig ut. Haha.

Idén att infoga sig själv i spel låter nyskapande men icke.

Oblivion också, men bara ansiktet ;p

KoP
Medlem
Skrivet av JRico:

Först Knark och nu Porr!!
Var är Sievert Öholm när vi som mest behöver honom

Död. Tyvärr.

Medlem

Hade inte brytt mej om någon la upp porr filmer med folk som har "mitt utseende". För då skulle jag iaf kunna låsas att jag hade något sexliv överhuvudtaget. Även om det skulle vara bögporr skulle nog bara skratta åt de)

12
Skriv svar