Elon Musks eldkastare första bekräftade vapnet i Borderlands 3?

Robot
Elon Musks eldkastare första bekräftade vapnet i Borderlands 3?

Randy Pitchford blev eld och lågor över idén.

#borderlands-2, #eldkastare, #elon-musk


Medlem

Vilken värld vi lever i. Verkar iofs inte vara en eldkastare (i verkligheten), utan en gasbrännare monterat på ett modifierat airsoftgevär. Kul grej dock 😁

Inaktiv

Bra att få med Musks namn, då har Randy någon att skylla på om det inte blir en storsäljare.

Medlem

Förövrigt är det "lagligt" att använda eldkastare i krig?

Medlem

För den som inte har koll så är Elon förtjust i filmen Space balls, därav många referenser till den i det han gjort. Så även idén till eldkastaren kommer därifrån: https://www.youtube.com/watch?v=oNZove4OTtI

Medlem

Från el-bilar till rymd-raketer till flame-throwers...
På hans sida säljer dem även brandsläckare, som enligt dem själva är "overpriced".

"You can definitely buy one for less elsewhere, but this one comes with a cool sticker and the button is conveniently riiight above"

Who is this guy...

Releasehästryttare
Skrivet av Namn Namnsson:

Vilken värld vi lever i. Verkar iofs inte vara en eldkastare (i verkligheten), utan en gasbrännare monterat på ett modifierat airsoftgevär. Kul grej dock 😁

This^

Eldkastare:

Gasolbrännare:

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Förövrigt är det "lagligt" att använda eldkastare i krig?

"Despite some assertions, they are not generally banned, but as incendiary weapons they are subject to the usage prohibitions described under Protocol III of the Convention on Certain Conventional Weapons."

Wiki

Om det är tillåtet i Sverige för civil användning finner jag ingenstans. En del säger att det inte är det, andra liknar det med pyroteknik som används vid musik- och sportevenemang. Själv tycker jag att det låter som en typ av vapen, kanske kan höra med polisen? Jag finner iaf inget där, men borde gå under Knivar och andra farliga föremål.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar