Rykten säger att Microsoft är intresserade av att köpa EA

Robot
Rykten säger att Microsoft är intresserade av att köpa EA
Medlem

Jag som tänkte det inte kunde bli värre haha

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag som tänkte det inte kunde bli värre haha

Det vore väl enbart positivt om MS köpte EA?
MS har nästan enbart gjort bra saker nu på sistone, lyssnar mycket på feedback osv.

Det kan definitivt inte bli värre än hur det är i dagsläget i alla fall.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Det vore väl enbart positivt om MS köpte EA?
MS har nästan enbart gjort bra saker nu på sistone, lyssnar mycket på feedback osv.

Det kan definitivt inte bli värre än hur det är i dagsläget i alla fall.

Xbox one och win 10 exclusive på det mesta? Windows store är helt värdelöst, flesta spelen lär släppas därigenom då. Bara dom sakerna kommer göra det värre än idag.

Jag gillar inte heller nära stora företag köper upp allt och i princip får monopol på marknaden, spel blir mycket bättre från fristående studior som inte har en massa press och deadlines från ägarna. Plus att allt ska vara så tillgängligt som möjligt så alla kan spela det för att öka försäljning istället för kvalitet på spelen

Medlem
Medlem
Skrivet av Morti:

Xbox one och win 10 exclusive på det mesta? Windows store är helt värdelöst, flesta spelen lär släppas därigenom då. Bara dom sakerna kommer göra det värre än idag

Vad är dåligt med den storen? Undrar mest eftersom att jag har haft noll problem med den hittills.

Medlem
Skrivet av Esri:

Vad är dåligt med den storen? Undrar mest eftersom att jag har haft noll problem med den hittills.

Jag har bara haft problem med den, spelen laddas inte ner osv, slutade med att jag gav upp på spelet utan att ens testa det. Det var dock 2 år sedan, den kanske är bättre nu

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag som tänkte det inte kunde bli värre haha

Skrivet av BillyJoeBob:

Det vore väl enbart positivt om MS köpte EA?
MS har nästan enbart gjort bra saker nu på sistone, lyssnar mycket på feedback osv.

Det kan definitivt inte bli värre än hur det är i dagsläget i alla fall.

Liten läxa om livet boys and girls: Det är aldrig så dåligt att det inte kan bli värre.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Ge fan i Valve bara så är jag nöjd

Medlem

@Morti: men om de köper Valve? Gör Steam till Windows officiella store?

Medlem

Snälla, kan det inte komma en ny molntjänst där dom knappt tar någon mellanskillnad alls och låter spel utvecklare få större del av kakan istället?

Jag hoppas helst på en reklamfinansierad sida där utvecklare skulle kunna sälja sida spel helt utan kostnad och slå undan benen på dessa "banditer" som hela tiden försöker binda upp oss till deras produkter istället för att låta oss konsumenter bestämma vilka spel vi vill lira. Idag avgörs det mer och mer vilket system vi sitter på och inte vilket spel vi vill lira. Bara ta "sea of thieves" tex. Antingen en x-box eller pc, annars får du inte spela!
Samma sak för zelda och Playstation.

Har vi inte kommit längre i vår utveckling än såhär när företag låser in sina konsumenter?!

Man blir bara ledsen när man tittar på situationen....


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

ndr
Medlem

Skulle vara otroligt trists om spel som Battlefield, FIFA, NHL etc blir exklusivt till Xbox.

Avstängd

Efter miljard kommer biljon, inte triljon. One trillion, är en biljon.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Morti: men om de köper Valve? Gör Steam till Windows officiella store?

Jag tvivlar starkt på att gaben skulle sälja till microsoft, vad har dom att tjäna på det

Medlem

Intressant att läsa hur vissa dels tycker att det är onödigt att ha ytterligare en speltjänst att köpa spel ifrån, för att i nästa andetag oroa sig över att något företag får monopol på att sälja spel.

Personligen tycker jag att detta hade inneburit att Steam äntligen fått en värdig konkurrent, och dels att det skulle finnas en riktigt potent abonnemangstjänst eftersom både EA och MS har bra abonnemang som förhoppningsvis slås ihop.

Medlem

Yes! That's it!! GIVE THEM NOTHING! BUT TAKE FROM THEM, EVERYTHING!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Gabe jobbade ju på Microsoft innan Valve så hade väl varit lite ironiskt om MS köpte just Valve .... men det kommer verkligen aldrig hända.

Däremot måste väl MS verkligen köpa något attraktivt spelföretag snart för Xbox lider ju verkligen pga. avsaknad av heta exklusiva titlar nu. EA kan ju knappast bli sämre så varför inte.

Medlem

@Morti: Pengar? Konkurensen ökar. Om de köper t.ex EA och börjar sälja deras titlar i sin store m.m då ökar den mer. Valve fyller ändå sin store med mycket strunt nu. Hur mycket mer kan de växa?

Hade en diskution med @NordhNet: i en annan tråd i helgen. Synd att EA äger DICE. 🙂

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag tvivlar starkt på att gaben skulle sälja till microsoft, vad har dom att tjäna på det

Pengar? Verkar ju vara det enda Gaben bryr sig om nu mera. Tror dock inte det är särskilt troligt att MS köper Valve.

Medlem

Å ena sidan tror jag det när jag ser det, å andra sidan gav dom inte lite pengar för Minecraft så det är väll knappast helt omöjligt. Men EA skulle bli en löjligt dyr affär, Valve finns inte ens på kartan.

Medlem

Valve kommer dom aldrig köpa då valve aldrig skulle gå på då deras windows store konkurerar med steam.

EA däremot och bluehole är en annan femma.

hade gärna sett EA blivit uppköpta iaf dom har även ett långt känt samarbete med varandra tillbaka hela vägen till 98? eller något.

Medlem

Vem vill ens ha något med EA att göra? Dom förtjänar samma öde som Atari back in the day.

Medlem

Sug på den här karamellen också, om MS köpte Valve så skulle de nog vara väldigt motiverade att få valuta för det genom att släppa HL3, och alla andra treor för den delen...

Medlem

Hoppas de gör de för då kan jag spela nästa bf med mina vänner via datorn och de kan få köra på sina Xbox. Valve får de gärna också köpa för det företaget gör ju typ inga roliga spel längre vad jag vet.

Medlem

@FuzioN: Vad menar? Skulle de aldrig sälja pga att det är en konkurrent? Om de gör det, då är de inte en konkurent längre? Om de köper EA och gör Origin till store, då får de en ännu större konkurent.

Haha ja köp valve och ge oss Hl3! Fan, måste hämta popcornen.

Medlem

Men är det första april idag? Hade varit kul om MS köpte Valve och la ner hela steam. Platformen har sjunkit så enormt mycket senaste åren. Jag minns för typ 7 år sedan när dom lanserade stora och bra spel där, nu ser man knappt dem bland all skit som dyker upp.

Köpa EA? Det måste ju vara som att skjuta sig själv i huvudet. Det sjuka är inte hur mycket skit dom får, det sjuka är hur dom fortfarande säljer ofantligt mycket av varje spel dom släpper trots all skit. Det är alltid mycket klagomål på dem, men så fort det släpps ett nytt BF, Fifa eller Mass Effect så köper alla det iaf. Jag gör det och 99% av resten av gejmer världen.

Att MS skulle vara intresserade utav att köpa EA eller Valve låter som bullshit tycker jag, dom borde satsa på nåt stabilare företag... typ IKEA

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Vem vill ens ha något med EA att göra? Dom förtjänar samma öde som Atari back in the day.

?
Varför "förtjänade" Atari att försvinna tycker du?

Förövrigt så har väl aldrig någonsin monopol och "ihopklumpning" gynnat konsumenter utan ofta stagnerar utveckling försämrar kvalitet och sabbar prisbilden.
När bolag slås ihop så ska det rensas och vinst optimeras, inte sällan så får det uppköpta bolaget ta personalrensnings smällen oavsett konsekvenser.
Givetvis skulle ett uppköp användas för att sänka kvarvarande konkurrenter på alla möjliga sätt något som redan nämnts i tråden, som också skulle vara skräp för oss som vill kunna välja plattformar och produkter själva.

Vi får verkligen hoppas de inte mäktar sluka någon av dom.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Låter ju som slutet för Playstation om dom förlorar alla sportspelen. Marknaden för alla som spelar Fifa, NHL, NFL, NBA, UFC mm är väl ganska stor? Om dom nu inte byter fokus och satsar på Nintendos kunder istället.
Det känns ju inte som att Valve är något som skulle kunna hjälpa Xbox så mycket med tanke på att dom knappt gör spel längre. Men hade ju varit en stor inkomst för Windows dock.

Medlem

Nja, jag har klarat mig utan hårdvara från MS och mjukvara från EA rätt så länge nu. Tror inte det skulle göra någon märkvärd skillnad.

Det enda som skulle få mig att köpa en box är om MS skulle låsa GTA6 och Cyberpunk.

123
Skriv svar