5 miljoner skeppade Monster Hunter: World – nytt rekord för serien!

Robot
5 miljoner skeppade Monster Hunter: World – nytt rekord för serien!

Och då snackar vi om en serie som sålt i 40 miljoner ex.

#capcom, #monster-hunter, #monster-hunter-world


Medlem

Tror MHW blir en riktigt stor titel för dom, Jag älskar monster hunter serien och jag kan lätt se mig spela några tusen timmar i Ps4 och PC versionen när den kommer ^^

Medlem

@Natrium: Indeed, kommer köra PS4 versionen solo och sen PC versionen med vänner, stor #hype för ranged vapen på PC

Medlem

tänk om dom bara kunde släppa pc versionen med =( men aja dom tänker på min pc budget, har en del månader på att uppgradera nu och kan vänta på att graffekorten och minnen sjjunker i pris

Medlem

Den här serien har jag aldrig tittat två gånger åt. Men World ser ju ut att vara värt att prova.

Medlem

Finns det någon slags story i detta spel eller ska man bara ut o jaga djur likt The Hunter? Har aldrig lirat dessa titlar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Den här serien är djävulsk, har köpt två versioner till 3DS men fastnade aldrig för det, vågar knappt köpa till PS4

Medlem

Monster Hunter world är första monster hunter spelet jag spelat och gillar det skarpt. Hoppas att vi får se fler spel i serien. Skulle gärna sett ett monster hunter som är helt open world.

Medlem

Är det typiskt asiatiskt? Med småbrudar och jätte stora svärd?
Överdrivna gfx effekter och väldigt barnsligt?

Medlem

Jag köpte spelet igår och har bara hunnit spela några timmar, men jag förstår redan varför folk gillar det. Snygg spelvärld och massor av synergimöjligheter man kan skruva på. Och så händer det ofta sjukt roliga saker!

Vid ett tilllfälle slogs jag mot ett halvstort monster plus ett gäng småmonster i en skogsglänta. Hade fullt upp. Plötsligt stormar ett ännu större monster in och börjar tokdominera. Det hugger efter allt och alla. Total kalabalik! Love it.

Medlem

Väntar på PC versionen kan dom snabba sig lite

Medlem

Sjukt kul spel, äntligen kommer det till bra platformar så man får lite bättre kontroller och ögongodis. Synd bara PSN/Spelet strular med online atm:/

Medlem

Det här ska prövas!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Gen
Medlem

Jävligt synd att PC versionen ligger mer än ett halvår fram i tiden. Tycker de kunde släppt det om två-tre månader eller något för att i lugn och ro hinna få ut alla konsolversionerna.

Har själv ett PS4 Pro men efter att ha kollat på videoanalyser gällande prestandan verkar upplevelsen sådär. Om de får för sig att slänga in ett 30fps läge så kanske det blir ett köp till PS4. Samtidigt lär PC versionen i 4K/60fps vara bra mycket skönare att lira.

Medlem

@UggleMannen: Stora vapen ja. Typiskt asiatiskt ja. Inga halvnakna småbrudar eller barnslighet däremot.

Medlem

Att fiska och att fånga små djur var inte helt självklart. Så jag tvingades att använda min hjärna. Hur man bygger fällor var inte helt klart för mej heller. Men det här spelet är inte så svårt om man lägger ner lite extra tänk tid och tittar på instruktioner när dom dyker upp. Gillar att man kan skaffa sig husdjur. Tyvärr så har jag bara en dyngbagge en. Håll ögonen öppna efter grisen den är väldigt söt och går att klappa mm!

1
Skriv svar