Som tack för att ni skänkte pengar - Calle spelar Resident Evil 7 i VR... Live!

Robot
Som tack för att ni skänkte pengar - Calle spelar Resident Evil 7 i VR... Live!

Klockan 15:30 återvänder vi till skräckäcklet.

#resident-evil-7


Medlem
Medlem

RIP Calle


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Skägg.
10 Chambers
Testpilot

Fel tid! skall spelas efter kl 22 på en kväll. Helst ensam på kontoret

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Skäms Calle, du har barn att tänka på!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Sitter bänkad framför Calle med kinapuff-snacks och kaffe.

Det här är livet.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Fel tid! skall spelas efter kl 22 på en kväll. Helst ensam på kontoret

Så mycket jag håller med dig, men! Det måste ju finnas någon i närheten som kan göra hjärt och lungräddning när det blir för mycket för den harhjärtade mannen!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Testpilot
Skrivet av Tapiwen:

Så mycket jag håller med dig, men! Det måste ju finnas någon i närheten som kan göra hjärt och lungräddning när det blir för mycket för den harhjärtade mannen!

True! , kameramannen får se till att ha uppfräshade kunskaper i hjärt-lungräddning samt att ni har en hjärtstartare tillgänglig

Avstängd

Kan nog vara den tråkigaste streamen jag sett. Föreslår att ni streamar spel som PUBG då ni streamar där man spelar tillsammans. Det som gör alla era streams värd att titta på. Sea Of Thieves var t.ex skitkul denna helg.


signatur

PS5 och inget annat.

MEG
Medlem

Du passar bättre i skägg


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Kan ni inte zooma in Calle lite?
Axlar och upp kanske hade varit bättre?

PS får släppa genomskinliga VR-glasögon i envägsglas,
så man kan se in men inte ut!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Kan nog vara den tråkigaste streamen jag sett. Föreslår att ni streamar spel som PUBG då ni streamar där man spelar tillsammans. Det som gör alla era streams värd att titta på. Sea Of Thieves var t.ex skitkul denna helg.

Är du säker?

Skrivet av Sipmo:

Kan ni inte zooma in Calle lite?
Axlar och upp kanske hade varit bättre?

PS får släppa genomskinliga VR-glasögon i envägsglas,
så man kan se in men inte ut!

Haha, det vore något. Var själv i studion, så fanns ingen kameraman. Insåg att jag simmat ur bild när det blev läbbigt.


signatur
Testpilot

Tittar nu i efterhand, jävlar vad modig du är! Jag hade aldrig vågat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohem:

Skäms Calle, du har barn att tänka på!

Haha, längesedan jag svor så mycket. Gör det sällan.

Skrivet av Sipmo:

Sitter bänkad framför Calle med kinapuff-snacks och kaffe.

Det här är livet.

Haha!

Skrivet av MEG:

Du passar bättre i skägg

Tack!

Skrivet av Mutumba:

Tittar nu i efterhand, jävlar vad modig du är! Jag hade aldrig vågat.

Det var en pärs!


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är du säker?

https://www.youtube.com/watch?v=Bq4Jy1K-sd0

Haha, det vore något. Var själv i studion, så fanns ingen kameraman. Insåg att jag simmat ur bild när det blev läbbigt.

Japp helt säker! Var roligare att kolla om det läckte.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Gillar att ni satte honom på den svåraste boss fighten i hela spelet det första han fick möta. Vilka sadister ;P

Skägg.
10 Chambers

@Saurfange: Ja, alltså, vad ska man göra egentligen? Jag tog ju bara första bästa sparfil för att slippa lira från början.


signatur
Medlem

Jag förväntar mig att detta blir min nästa Letsplay att följa?


signatur

Nämen!

Moderator | Testpilot

Haha det här var kul! När kommer del två?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Jag förväntar mig att detta blir min nästa Letsplay att följa?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha det här var kul! När kommer del två?

Haha, ni måste hata mig.


signatur
Medlem

Är själv lite avundsjuk på er som kan leva er in i spel på det viset. själv spelar jag aldrig skräckspel av den enkla anledningen att jag finner dem mördande tråkiga. Blir inte rädd liksom.
Visst, jag kan hoppa till någon gång ibland när någonting oväntat händer snabbt, men thats it. Enstaka ögonblick av överraskning inramat av långa perioder av tristess.

Tycker bara att sådana här spel är jobbiga. Och alla av dem verkar använda "oj vad lite ammo du har-plojen" Blir bara irriterad.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Är själv lite avundsjuk på er som kan leva er in i spel på det viset. själv spelar jag aldrig skräckspel av den enkla anledningen att jag finner dem mördande tråkiga. Blir inte rädd liksom.
Visst, jag kan hoppa till någon gång ibland när någonting oväntat händer snabbt, men thats it. Enstaka ögonblick av överraskning inramat av långa perioder av tristess.

Tycker bara att sådana här spel är jobbiga. Och alla av dem verkar använda "oj vad lite ammo du har-plojen" Blir bara irriterad.

Vad har du spelat för skräckspel innan?

Själv så spelar jag knappt skräck längre pga att det är för jobbigt psykiskt.
Det jag spelade igenom senast var dock Silent Hill 3, men jag fick nästan hjärtattack av att en oinkopplad telefon började ringa =).

Jag är nog ganska lättpåverkad(lever mig in lätt) när det kommer till spel och kan till och med röra lite på huvudet ibland när jag spelar FPS.

Jag kollar på streamen i eftermiddag.

Tack Calle, för underhållningen!

Medlem

@Fearnox: Det enda jag har spelat igenom, om det räknas som skräckspel, är Dead space.
Men där har vi ett spel som åtminstone är en hyfsad shooter samtidigt.

Har testat några stycken andra genom åren, men slutat efter någon kvart eller så. Av ovanstående anledningar.

Min övriga erfarenhet av skräckspel kommer huvudsakligen ifrån, det medges, youtubeklipp.
Undviker genren helt enkelt, eftersom den inte ger mig något.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

signatur
1
Skriv svar