Ubisoft kommer inte höja priset på Rainbow Six: Siege

Robot
Ubisoft kommer inte höja priset på Rainbow Six: Siege

Nyligen rapporterade vi att Ubisoft skulle öka priset på Rainbow Six: Siege. Detta upprörde så klart en hel del spelare vilket resulterat i att Ubisoft bestämt sig för att inte längre höja priset på standardutgåvan.

#Rainbow-Six, #Ubisoft


Releasehästryttare

Man tycker ju att "fansen" redan borde äga en kopia av spelet och så vida de inte tänker fuska så borde de ju inte behöva köpa nya kopior .. right?

Medlem

Märkligt att man inte kunde förutspå detta som ett av de större spelbolagen. "Om vi höjer priset, istället för att sänka, när spelet funnits såpass länge som det har...tror ni vi kommer få in mer pengar då? Våra fans borde åtminstone inte klaga tänker jag i alla fall." - Någon tomte hos Ubisoft.

Avstängd

Alla företag försöker tänja på gränserna, men med tanke på hur snabbt saker och ting sprids på nätet så är det i princip omöjligt att komma undan med sådana här marginalförsök.

Tänk er tiden innan internet då priserna kunde höjas ute i butikerna med några kronor utan att någon kunde ta foto på för att visa för allmänheten de fula trick butikerna hade utsatt sina kunder för.

Detta är iaf en positiv sak som jag ser med sociala medier idag.

Ambassadör
Xbox

Man undrar ju lite hur mycket spelbranschen gillar att få negativ pr egentligen. Det måste ju ligga något mer bakom än allmän inkompetens?


signatur

Jump in.

Medlem

Medans EA och Dice Bajs skall återinföra loot boxes. lol!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

@AplAy: nja, de försökte ju inte smyga med det direkt. De la ut det på sin hemsida i och med en pressrelease.
det som spelarna klagade på va att om man höjer priset så kommer det inte in lika många nya spelare och inte priset i sig.
sen klagade de på att de som köpte spelet nu skulle få 10 skins i nästa dlc means gamla spelare bara skulle få 4 eller 5. Då kompenserar de med Ash skin till trogna kunder.

Jaja, det är ett bra spel och jag kommer ju inte köpa en till kopia så det rör mig inte så mycket.

Medlem
Skrivet av Devan:

Man tycker ju att "fansen" redan borde äga en kopia av spelet och så vida de inte tänker fuska så borde de ju inte behöva köpa nya kopior .. right?

Vi "fans" som supportar och spelar spelet dagligen önskar ju gärna att fler ska få upp ögonen för detta otroliga spel. Och för att fler spelare ska börja spela så ökar ju chansen om priserna sjunker eller stannar på låga nivåer.

Releasehästryttare
Skrivet av Nrldsgld:

Vi "fans" som supportar och spelar spelet dagligen önskar ju gärna att fler ska få upp ögonen för detta otroliga spel. Och för att fler spelare ska börja spela så ökar ju chansen om priserna sjunker eller stannar på låga nivåer.

Spelet ligger just nu på 4e plats på mest spelade spel på Steam, 76 tusen spelare, kan inte tänka mig att vänte tiden på att hitta spelare är lång?

Medlem

--


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar