Hardcore-flygsimmen DCS World når beta 2.5

Robot
Hardcore-flygsimmen DCS World når beta 2.5

Skarpa versionen släpps om ett par veckor om allt går bra.

#ajs-37-viggen, #dcs, #dcs-world, #nyhetstips


Medlem

Önskar att jag hade större intresse för sim spel. Många ser väldigt intressanta ut.

Medlem
Medlem

Det är så snuskigt nördigt och jag önska att jag hade ork/pengar/tid/utrustningen till detta, speciellt Viggen modulen. Det är så nära sim-porr det går att komma att kika på 4k videos från detta. Sublimt vackert.


signatur

Nämen!

Medlem

DCS är läckert men utan en Dynamisk Kampanj så blir det till att fortsätta med Falcon 4.0 BMS 4.33.

Vill jag flyga olika plan i snygga miljöer så finns ju alltid X-Plane 11+ortho4xp mod.

Men nog fasiken kliar det i fingrarna när jag tittar på youtube videos med Viggen, skönt dock att jag kan inse att DCS inte fylller något av mina behov för tillfället, det skulle bli dyrt annars

Någon som vet om man utvecklar en möjlighet till dynamisk kampanj i DCS?

Medlem
Skrivet av Chimaera72:

DCS är läckert men utan en Dynamisk Kampanj så blir det till att fortsätta med Falcon 4.0 BMS 4.33.

Vill jag flyga olika plan i snygga miljöer så finns ju alltid X-Plane 11+ortho4xp mod.

Men nog fasiken kliar det i fingrarna när jag tittar på youtube videos med Viggen, skönt dock att jag kan inse att DCS inte fylller något av mina behov för tillfället, det skulle bli dyrt annars

Någon som vet om man utvecklar en möjlighet till dynamisk kampanj i DCS?

Även om jag håller med dig om att ett riktigt dynamiskt kampanjsystem stött av motorn är väldigt eftertraktat så har DCS servrar med väldigt välgjorda uppdrag där man till skillnad från BMS även samarbetar med (och mot) andra spelare i helikoptrar. Dessa kan t ex landsätta trupper eller slå ut konvojer under skydd från stridsflygens paraply. Ibland finns det även en slot för någon som äger combined arms delen och kan styra landtrupper. Sen finns det även en online-kampanj som heter Blue Flag som tar dessa uppdrag och gör en slags meta-kampanj av det där frontlinjen ständigt förflyttas.

Så nog kan man komma rätt nära dynamiken i BMS och även i vissa fall överträffa det.

Medlem

DCS <3


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag "beslutade" för ca ett och ett halvt år sedan att verkligen nörda ned mig helt på DCS. Lagt snuskigt mycket tid och nästan kriminellt mycket pengar vid det här laget men ångrar inte en sekund. Jag är helt beroende.

Medlem

Om man bara är sugen på att kika lite på hur det fungerar, är då detta ett spel som går att styra enbart med mus och tangentbord eller är man helt körd utan ytterligare kontroller?

Redaktör

@Lord Pingu: det "går", men är inte särskilt givande. Men grundversionen DCS World är ju gratis och två plan ingår, så ta hem och testa vad du tycker.

1.5 är senaste skarpa, 2.5 är i beta än.


signatur
Medlem

@Lord Pingu: Precis som herr Helenius säger ovan. Om det känns som något du skulle vilja spela lite mer "seriöst" så fungerar någon av de lite billigare joysticksen bra till en början (typ Logitech Extreme 3D pro eller Thrustmaster T.16000M). De går loss på runt 500-600kr.

1
Skriv svar