WoW: Battle for Azeroth släpps senast i sensommar

Robot
WoW: Battle for Azeroth släpps senast i sensommar

Den sjunde World of Warcraft-expansionen har fått prislapp.

#battle-for-azeroth, #blizzard, #releaselistan, #world-of-warcraft


Medlem

Se när dom törs släppa Classic då, hoppas inom kort.

Releasehästryttare

Never preor.... Eller vänta nu, är ju ett Blizzard spel, klart man skall förboka

@Cladrius: Gissar i nov.

Avstängd
Skrivet av Cladrius:

Se när dom törs släppa Classic då, hoppas inom kort.

Är det verkligen folk som vill börja farma molten core igen och hoppas på att få en del av ett tier 1 set i månaden?

Det enda jag minns av wow på den tiden är att det tog en jäkla massa tid men att när man fick ihop hela setet efter några månader stod man och flexade utanför ah och kollade på alla värdelösa spelare som bara hade blåa delar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: kan tänka mig att det finns många inklusive mig själv som vill känna lite på det nostalgiska, även fast ja vet att det inte är som förr! Sen är det kul för dem som inte han spela klart vanilla att de får en chans. Många har säkert lirat privat server och så men kul med en Blizzard supportad server denna gång.

Sen var ju raidsen och guildet mer mysigt förr, man visste ju vilka personerna va ingame iaf och vem som kunde vilken enchant och crafting osv. Visste vilken guild som var mäktigast. Men att man har tid att nöta som förr det tror jag inte.

Avstängd
Skrivet av Cladrius:

@breahl: kan tänka mig att det finns många inklusive mig själv som vill känna lite på det nostalgiska, även fast ja vet att det inte är som förr! Sen är det kul för dem som inte han spela klart vanilla att de får en chans. Många har säkert lirat privat server och så men kul med en Blizzard supportad server denna gång.

Sen var ju raidsen och guildet mer mysigt förr, man visste ju vilka personerna va ingame iaf och vem som kunde vilken enchant och crafting osv. Visste vilken guild som var mäktigast. Men att man har tid att nöta som förr det tror jag inte.

Jo det är visserligen sant, var inte många procent under vanilla som gjorde alla raider. Fanns ju i regel bara 1-2 topp allianser på varje server och var svårt att komma med i dessa. Det jag också minns mest var farmandet mellan alla raider, varje gång man kom hem från jobbet fick man sätta sig och farma till flasks och potions.


signatur

PS5 och inget annat.

Releasehästryttare
Skrivet av breahl:

Jo det är visserligen sant, var inte många procent under vanilla som gjorde alla raider. Fanns ju i regel bara 1-2 topp allianser på varje server och var svårt att komma med i dessa. Det jag också minns mest var farmandet mellan alla raider, varje gång man kom hem från jobbet fick man sätta sig och farma till flasks och potions.

Token systemet lär ju komma till classic också, så folk som inte vill grinda kan köpa guld från andra spelare som har mer tid än pengar

Medlem

Svårt att se Classic bli en hit då de som spelar nu inte klarar av att förlora alla " quality of life improvements" de implementerat under åren.
Är som Kalle Anka till Jul, bara de gamla som gillar det.

Är mer sugen på en reboot där man börjar från början men behåller grunden. Gillar inte allt grönt, rymdskepp osv som varit de senaste åren.

MEG
Medlem

Nej tack, kommer andra spel som är bättre/roligare och som förtjänar mina surt förvärvade pengar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

F*ck me, fullprislapp på expansioner nuförtiden alltså.

Medlem
Skrivet av whoo:

F*ck me, fullprislapp på expansioner nuförtiden alltså.

Fast du kan ju knappast klaga att en wowexpansion kostar 450 kr, 350 kr på många andra sidor. Wowexpansioner har ju mer content än typ alla AAA-spel. Man får ju liksom 2 års tid med content för 450 kr. Sjukt rimligt!

Gen
Medlem
Skrivet av whoo:

F*ck me, fullprislapp på expansioner nuförtiden alltså.

Det kanske kostar 45€ i deras shop men köper du en fysisk kopia (som jag själv alltid brukar göra med Blizzardspel) så kostar det nog närmare 350kr som @dummle112 säger.

Skrivet av dummle112:

Fast du kan ju knappast klaga att en wowexpansion kostar 450 kr, 350 kr på många andra sidor. Wowexpansioner har ju mer content än typ alla AAA-spel. Man får ju liksom 2 års tid med content för 450 kr. Sjukt rimligt!

Redaktör
Skrivet av dummle112:

Fast du kan ju knappast klaga att en wowexpansion kostar 450 kr, 350 kr på många andra sidor. Wowexpansioner har ju mer content än typ alla AAA-spel. Man får ju liksom 2 års tid med content för 450 kr. Sjukt rimligt!

Prenumerationskostnaden tillkommer ju också.


signatur
Medlem
Skrivet av whoo:

F*ck me, fullprislapp på expansioner nuförtiden alltså.

Ärligt talat, Blizzards expansioner är ju i princip nya spel. Tycker vi gamers ska vara glada för vilket otroligt nöje vi får för några 100-lappar. Jag säger ju i princip till min fru att nu ska jag spara pengar, då blir det gaming ett tag.

Sätt det i kontext mot en middag för två en lördagkväll, och du har väl expansionen och 1 års sub betald.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det verkligen folk som vill börja farma molten core igen och hoppas på att få en del av ett tier 1 set i månaden?

Det enda jag minns av wow på den tiden är att det tog en jäkla massa tid men att när man fick ihop hela setet efter några månader stod man och flexade utanför ah och kollade på alla värdelösa spelare som bara hade blåa delar.

Många som kommer lira för att få den klassiska mmorpg känslan som tyvärr försvann i senare expansioner och inte för att dom just saknar MC / AQ etc särskilt mycket.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Prenumerationskostnaden tillkommer ju också.

Den tillkommer ju alltid, oavsett vad expansionen kostar eller om man köper den eller inte, det är man ju fullt medveten om när man spelar WoW

Avstängd
Skrivet av abso:

Många som kommer lira för att få den klassiska mmorpg känslan som tyvärr försvann i senare expansioner och inte för att dom just saknar MC / AQ etc särskilt mycket.

Jo det är sant! Jag slutade med wow när Pandaria kom. Levlade upp min karaktär då och testade några raider men var inte samma sak. Hade spelat ungefär sedan betan då så kanske helt enkelt var mätt. Skulle dock vara kul kanske att börja spela igen om det kom en classic.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av storm72:

Svårt att se Classic bli en hit då de som spelar nu inte klarar av att förlora alla " quality of life improvements" de implementerat under åren.
Är som Kalle Anka till Jul, bara de gamla som gillar det.

Är mer sugen på en reboot där man börjar från början men behåller grunden. Gillar inte allt grönt, rymdskepp osv som varit de senaste åren.

Men det är precis därför folk tjatat om Classic. De vill inte ha Group finder, reducerat talent system osv. Micromanagement var en del av spelet. Men som inte finns längre. Crafting betydde något i Classic. Nu är det bara potions eller enchants som gör någon nytta.

Nu säger jag inte att allt var top notch i Classic. Det jag inte förstår är hur de vill ha den extrema obalansen mellan klasser. Rogue vs vilken cloth klass som helst gg. Eller warriors mot paladins...

Kommer spela Classic. Är mest nyfiken om jag saknat det.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Men det är precis därför folk tjatat om Classic. De vill inte ha Group finder, reducerat talent system osv. Micromanagement var en del av spelet. Men som inte finns längre. Crafting betydde något i Classic. Nu är det bara potions eller enchants som gör någon nytta.

Nu säger jag inte att allt var top notch i Classic. Det jag inte förstår är hur de vill ha den extrema obalansen mellan klasser. Rogue vs vilken cloth klass som helst gg. Eller warriors mot paladins...

Kommer spela Classic. Är mest nyfiken om jag saknat det.

Tro mig. Majoriteten av de som skriker om Classic gör det för nostalgiska orsaker. De kommer antagligen att sluta spela efter en månad eller två efter classics release. Folk kommer att skrika att de vill ha GF etc.

Medlem

Ja men då får man väl en chans till att sluta spela WoW ännu en gång då..

Avstängd
Skrivet av whoo:

F*ck me, fullprislapp på expansioner nuförtiden alltså.

Vanligtvis är jag första personen att klaga på DLC-scams, lootboxes och andra svinerier, men vad gäller WOWs expansioner är det så pass mycket content att det verkligen alltid har varit värt fullpriset.

Vill man klaga på wow ska man istället rikta fokus på tokens, ptw lvl boost och ingame mount & pet shoppen. Det är vidrigt rakt av.

Medlem
Skrivet av Devan:

Never preor.... Eller vänta nu, är ju ett Blizzard spel, klart man skall förboka

@Cladrius: Gissar i nov.

Ja förboka digitala utgåvan den kan ju ta slut...

Releasehästryttare
Skrivet av Gaara:

Ja förboka digitala utgåvan den kan ju ta slut...

Som andra säger i denna tråd, oftast är ju en fysisk kopia billigare än att köpa digitalt, vilket suger.

Medlem

@Dizzz: Missa du att nästan 1 miljon hellre spelade på Nostalrius? En privat server med just classic på. Intresset finns där. Klart nostalgi är närvarande men det e samma som att säga du kommer aldrig vilja spela Fallout eller Skyrim igen

Medlem

@Pholiage: visst var det obalanserat men väldigt lite egentligen. Rouge vs en cloth = gg? Har du sett Vurtne? Drakedog? Jag som min shaman kunde outheala rouges med lightningshield som dödade dem. För att många inte kunde spela sin klass! Kan man sin klass så är det mer balanserat. Det krävdes dock mer av spelarna i Classic. Tror att ändå att servrarna kommer få stabila spelarantal efter ett par månader.

Medlem

@Pholiage: Har du belägg för detta? Just vanilla är ett klassiskt exempel där folk gnäller mest för att gnälla. De flesta kommer att spela sig uttråkade på vanilla precis som med Legion.

Många som vill ha Vanilla spelade inte ens vanilla när det begav sig och många kommer nog börja klaga för att det tar mer än 10 minuter att forma en grupp till en random dungeon eller det faktum att det tar tio år att levla.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

@Pholiage: Har du belägg för detta? Just vanilla är ett klassiskt exempel där folk gnäller mest för att gnälla. De flesta kommer att spela sig uttråkade på vanilla precis som med Legion.

Många som vill ha Vanilla spelade inte ens vanilla när det begav sig och många kommer nog börja klaga för att det tar mer än 10 minuter att forma en grupp till en random dungeon eller det faktum att det tar tio år att levla.

Dem vill ju ha det för få uppleva det dem inte kunde då, kanske för dem va för unga eller helt enkelt inte va med på den genren då.
Håller däremot med dig att man kommer tröttna på det också precis som med Legion, det kommer dock ta längre tid. Allt tar ju för f-n 1500% längre tid. Cya in Vaniljen

1
Skriv svar