Battlefront 2 underpresterade – men EA:s aktie slår rekord

Robot
Battlefront 2 underpresterade – men EA:s aktie slår rekord
Medlem

En stor förlust för både spelare och utvecklare.

Håller mig till att äga några Paradox, en utvecklare/utgivare jag faktiskt tycker om.

Medlem

Det har varit god utveckling på ea och activision blizzard på senaste.
Gillar inte deras spel men inget fel att äga lite av bolagen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lootboxes är inte i sig onda ting. Det handlar om hur man använder dem och vad de kan tänkas innehålla.
Och får det utvecklarna att fortsätta att förbättra och vidareutveckla ett spel så är det ju bra för spelarna.

Medlem

Med en inkomst på 1.682 miljarder dollar på enbart digital försäljning och microtransaktioner under 2017 så är det inte så konstigt. Hade hoppats att vi snart skulle se slutet på lootboxes och microtransaktioner men så länge dem står för den större delen av deras inkomst och så mycket så tror jag tyvärr inte att det kommer hända.

Blir väldigt orolig hur det ska påverka min favorit spelserie Battlefield....

Medlem

fifa ultimate team ger EA absurda mängder pengar. har sett flertalet spelare i olika forum som lägger mer än 10k på packs och så är där miljontals spelare som spelar så är inte förvånad.

Medlem

@eddie the eagle: är inte Paradox ett privat aktiebolag??

Medlem
Skrivet av bleken:

@eddie the eagle: är inte Paradox ett privat aktiebolag??

Paradox blev publikt för ungefär ett år sedan, om jag minns rätt. Jag passade på att köpa några via option innan de släpptes på börsen.

Medlem

Är jag fördomsfull när jag tror att sportspelare är mer lättlurade/okritiska än gemene spelare?

Medlem

@eddie the eagle: samma här. Hade EA ett tag. Men blev lite osäker hur marknaden skulle reagera iom detta. Jag hade fel.

Dock blir det lite mer paradox i portföljen nu när det kommer lite mer schyssta spel.

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

Lootboxes är inte i sig onda ting. Det handlar om hur man använder dem och vad de kan tänkas innehålla.
Och får det utvecklarna att fortsätta att förbättra och vidareutveckla ett spel så är det ju bra för spelarna.

Jo. Hela konceptet kring Lootboxes är vidrigt och rakt av fel. Det finns inget bra med det öht för spelare.

Medlem

Aktien steg väl på ryktet att Microsoft ville köpa spelbolag? Specifikt just EA, enligt ryktet...

Medlem

@EXPLICIT: Nej du har fel. Görs det på rätt sätt kan det vara bra för spelarna.

Medlem

@McNord: nej det ryktet var för några dagar sedan och således gammalt.

Medlem

Det sätt EA, Ubisoft, Take2, WB och Activision Blizzard ser på spelare som enbart en källa till otrolig rikedom, det förstör för alla utom just de i toppen och aktieägarna.

Lotto och psykologi för att få oss att köpa saker vi inte behöver och skapa ett beroende - där har vi problemen.

Medlem

@Bahoven: Jag tror sportspelare spelar alla typer av spel faktiskt.

Medlem

9 miljoner sålda exemplar är fortfarande en jäkla massa sålda exemplar. Och det är visst mer än jag som inte har något emot mikrotransakioner och lootlådor. *slänger pengar på EA*
Visst hade det vart bättre om allt var kosmetiskt, men vi som spelar njuter i fulla drag!

Medlem

@Artifactor: bra för dig! För min del väljer jag bort system som bygger på atr få mig beroende och lockad att lägga mer och mer pengar.

Overwatch och CS GO är väl största syndarna där.

Men som sagt, spel ska vara roliga och om du har kul och vill lägga in pengar så är det +1 till Dice och +10 till EA.

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

@EXPLICIT: Nej du har fel. Görs det på rätt sätt kan det vara bra för spelarna.

Ge ETT exempel på det. Du är troligen bara en av de många naiva.

Medlem

@EXPLICIT: Rainbow Six: Siege
Du är troligtvis vara ett av fåren som hoppar på tåget att hata lådorna.

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

@EXPLICIT: Rainbow Six: Siege
Du är troligtvis vara ett av fåren som hoppar på tåget att hata lådorna.

Perfekt exempel för att visa att du inte har någon aning om va du talar om.

Jag hade med andra ord rätt hela tiden /thread.

Medlem

@EXPLICIT: Nej, du hade fel hela tiden för det är ett perfekt exempel på hur lootlådor får utvecklarna att fortsätta jobba på spelet.

Medlem

personligen har jag inget emot loot box system i Borderlands spelen. Dom är inte genom onda, så alla loot box är inte pure evil tycker jag. Dom ger ju nycklar konstant

1
Skriv svar