Lystring alla Monster Hunter-spelare, samling på Discord ikväll

Robot
Lystring alla Monster Hunter-spelare, samling på Discord ikväll

@Zimpan uppmuntrar jägare att göra gemensam sak mot monstren.

#discord, #monter-hunter-world, #fz-kanalen, #sokerspelare


Tråddemonen
Testpilot

Yes! Kommer att gå in själv på Discord ikväll runt 21 tiden. Hoppas att alla samlas och skaffar lite bekantskap inför framtida jakter! Vi ses i jaktstugan på Discord's "Monster Hunter World" kanal!

Tråddemonen
Testpilot

För de som är nya
Gå in på länken nedanför och skapa konto på Discord. Se till att ha en dator och headset framför spelandet. Sedan kan ni ta er till Monster hunter World kanalen! Kommer bjuda in så många som får plats till squaden via PSN och även ge svar samt hjälpa andra monsterjägare

Klicka, klicka, klicka!
https://discordapp.com/invite/pBZ7CY4

Tråddemonen
Testpilot

Är online! Komsi komsi!

Medlem

Underbart spel kör så ofta jag kan. Kör med Gunlance och har inte bestämt mej för vilka andra vapen som jag ska pröva. Men missade tyvärr det här.

Medlem

Har en fråga jag hoppas kan bli besvarad.

Jag har aldrig tidigare spelat ett monster hunter spel, aldrig ens hört talats om det till och med men tycker detta ser väldigt intressant ut. Har alltid tyckt om grindande efter gear och att customiza sin karaktär + att lvla upp. Är spelet på något sätt likt Diablo, Skyrim, Bloodborne/Dark Souls? Vill verkligen köpa detta men vill vara säker på att jag lägger ner pengarna på något jag kommer bli nöjd med, hann tyvärr aldrig testa betan!

Edit: Förövrigt så älskar jag iden att man har en katt med sig hela tiden då jag kan göra så att katten liknar min egna katt och låtsas som att vi går ut på äventyr tillsammans medans han ligger i mitt knä

Medlem

Våga titta lite på när folk kör spelet! På Youtube tex.

Medlem

@Alienshade: Yes, har kollat lite gameplay på youtube/twitch och just därför jag tycker det ser intressant ut. Men tänkte mer ifall om någon som har spelat diablo, skyrim, bloodborde/darksouls tycker att man kan jämföra det med de spelen på något sätt

Medlem

@Houratronic:

Har lite svårt att hitta något spel man kan jämföra med. Kanske man kan ta viss jämförelse med darksouls i den form att spelet har en svårighet som mycket baserar sig på skills men där man kan göra det lättare för sig genom att grinda lite lättare mobs.

Jag älskar darksouls och älskar detta men det är väldigt få likheter. Storyn i monster Hunter är inte så imponerande så om du är ute efter bra story så är det fel spel. Men i och med att du nämner darksouls så antar jag att det är gameplay du är ute efter och där leverar monster hunter.

Medlem

@Lasrod:

Jag är lite i samma sits, dock provade jag betan lite kort men kändes stundtals gött och samtidigt aning tveksam gameplay. Jag har spelar Monster Hynter 3 på 3DS bara men kom inte särskilt långt då jag tröttnade på all micro-management och skills och gear. Kändes som det blev mer en Excel-kalkyl än någon jakt på monster och action.

Gillade Bloodborne väldigt mycket när jag körde igenom det, och där kändes det aldrig som det blev för mycket med skills/gear/etc

Dock efter kört Horizon så önskar jag kanske lite mer den stilen och kontrollen och nivå av inventory-hantering osv. Animationer och clipping, kollidering eller vad det heter är så skön i Horizon.

Monster Hunter betan gjorde mig rädd för att jag lurar mig själv för jag vill barahe ett nytt lir när det iofs känns godare och köttigare än MH3 att slåss. Men lite för japansk stil på det med tusen siffror i ansiktet och animationer som verkar som sekvenser som spelas upp utan att synka med vad som händer i stunden.

Lite diffus beskrivning jag vet, men vill gilla Monster Hunter World men väldigt osäker om det är värt ens ge sig in på.

Tråddemonen
Testpilot

Vill tacka alla spelare som var med igår kväll och spelade samt snackade. Hade riktigt roligt! Vill även tacka 2 spelare som var med och tog ner ett riktigt svårt Monster. Skulle ha postat en bild här idag på det hela men råkade försova mig innan jobbet.

Discord kanalen är i alla fall öppen och lär sitta där fler kvällar framöver.

Tack så mycket för en trevlig och rolig spelkväll!

Medlem

@pillveke: Jag tycker de har gjort många quality of life förändringar som gör det mindre bökigt. Samt att skillsystemet är mycket bättre imo. Gillar du stuket på spelet tycker jag du ska ge det en chans!

Medlem

@Frgr: tack för feedback!
Jag är nog lite kluven, i valet och kvalet, så blir att spana in lite streams och videos med tanke på att allt jag hör här och peppen lockar en

1
Skriv svar