Far Cry 3: Classic Edition kommer till nu-konsolerna

Robot
Far Cry 3: Classic Edition kommer till nu-konsolerna
Ambassadör
Xbox

Detta är dock felaktigt.

Far Cry 3 är redan tillgängligt på Xbox One via bakåtkompatibilitet och har varit så ett bra tag.


signatur

Jump in.

Medlem

Tyckte inte om far cry 4. Storyn var meningslös och det var alldeles för mycket sidequests. Däremot var storyn i far cry 3 mycket bättre samt karaktären vaas som bidrog mycket till spelets djup. Tycker även ain var bättre i 3:an än 4:an. Ska nog spela om 3:an nu innan jag sätter tänderna i 5:an.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Detta är dock felaktigt.

Far Cry 3 är redan tillgängligt på Xbox One via bakåtkompatibilitet och har varit så ett bra tag.

Ja, men Far Cry 3 Classic Edition finns inte till next-gen-konsolerna, eftersom den versionen av originalspelet lanseras under den kommande sommaren.

Medlem

Trevligt, även om jag inte skulle orka spela om det. Fyran var inte dåligt, bara mer av samma. Man tröttnar ganska snabbt på dessa spel, alldeles för repetiva och trista side quests.

KoP
Medlem

Så vad är det för skillnad på Far cry 3 och Far cry 3: Classic edition? Av trailers att döma så ser det ut som vanliga Far cry 3. 🤔 Känns inte som något man kommer kasta pengar på om man redan har spelat spelet.

Medlem

@KoP: Jag tänkte att classic edition syftade på vanliga Far cry 3, och inte blood dragon som kom efter.

Medlem

Synd att det kommer massa remakes på spel som ändå är relativt nya, är väl för att det verkligen krävs minimalt med jobb, antar att en xbox one version kommer se ut typ som spelet gjorde på pc när det var max inställningar.
Ubiskit, ge mig remake på splinter cell 1,2, rainbow six, + rogue spear, eller gamla ghost recon istället. Dom har ju trots allt skitmånga äldre titlar som var bra.

Finns ju många andra äldre spel som är genuint skitbra, förutom gällande den grafiska delen numera.
Hade tex drägglat över en remake av tex max payne 1 i max payne 3 motorn.
Eller ett system shock 2 i ue4, iofs kommer det en system shock 1 remake som jag ser fram emot väldigt mycket

Hoppas det går bra för dom så dom gör 2an också, om ni inte spelat det kolla in system shock 2, fyfan så jävla bra spel och med älskvärd co-op.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_276063:

Ja, men Far Cry 3 Classic Edition finns inte till next-gen-konsolerna, eftersom den versionen av originalspelet lanseras under den kommande sommaren.

I artikeln står det: "Den som köper season pass till Far Cry 5 får med Far Cry 3: Classic Edition, och därmed för första gången möjlighet att köra open world-spelet från 2012 på PS4 och Xbox One."

Det är felaktigt. Vi på Xbox har redan möjlighet att köra "open world-spelet från 2012".

Classic edition benämns som "full version" av Far Cry 3, gissningsvis att DLC ingår, också dessa tillgängliga på Xbox One redan. Har de hottat upp grafiken så är det enda skillnaden på den nya versionen.

Artikeln är fortfarande felaktig, det är bara PS4 som inte har möjlighet att köra Far Cry 3 i nuläget. Xbox One och PC finns det på redan.


signatur

Jump in.

Medlem

Originalet skulle sitta fint

Medlem

Yes! Trean är klart bästa delen.

Medlem

@KeyserSoze: System Shock 2 är klart ett av historiens bästa spel <3

Medlem

Hur är det med PC då ?
Jag har Farcry 3 och kan tänka mig köpa det igen för att spela det men vägrar installera uplay.
Vore fränt med en classic utan uplay..

Medlem

Trean är helt klart den bästa i serien.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Har bara spelat det första Far Cry som kom ut, är dock lite nyfiken på 5:an som kommer nu, ser inte helt fel ut. Vad för andra spel kan man likna serien med? Fallout?

Ambassadör
Xbox

Ser att artikeln är korrigerad nu. Gött mos!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av androsynth:

@KeyserSoze: System Shock 2 är klart ett av historiens bästa spel <3

Visst är det !? började spela om det efter jag skrev om det bara för jag hypade mig själv.

Medlem

@KeyserSoze: Helt rätt! Jag lirade om det i fjol

Inaktiv

@Espresso_Bengt: Nja vet ej om jag skulle likna Fallout och Far Cry allt för mycket än att de är skjutare

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hur är det med PC då ?
Jag har Farcry 3 och kan tänka mig köpa det igen för att spela det men vägrar installera uplay.
Vore fränt med en classic utan uplay..

Hört talas om Google? Jag sökte på far cry 3 och fick upp bland annat upp detta:
http://store.steampowered.com/app/220240/Far_Cry_3/

Inaktiv
Medlem
Skrivet av resoLehT:

Hört talas om Google? Jag sökte på far cry 3 och fick upp bland annat upp detta:
http://store.steampowered.com/app/220240/Far_Cry_3/

Man kan köpa det på steam men det kräver ändå att du installerar uplay och kör det via den.
Hoppas på att GOG släpper en DRM/Fristående version. Uplay var det sämsta jag använt.

"Kräver ett tredjepartskonto: Uplay (Stödjer länkning till Steam-konto)"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nej, man måste fortfarande ha Uplay för att spela. Dvs en till speltjänst..
"Kräver ett tredjepartskonto: Uplay (Stödjer länkning till Steam-konto)"

Inaktiv

@Tiggaren: se där fick jag äta upp. Men fy farao att man ska behöva uPlay trotts att man köper på Steam. Rent utsagt hemskt

1
Skriv svar