Helgdiskussion - Vilket spel ser du mest fram emot i år?

Medlem

Kingdom Come: Deliverance. Jag har förköpt det, det har jag aldrig gjort tidigare med något spel. Men jag tror verkligen på det här spelet. Utvecklarna är inte bara en massa anställda som gör sitt jobb. Utan dom är verkligen hängivna. Tror det kan bli riktigt bra. Kanske behöver en del patchar, men jag tror verkligen på det

Och skulle Red dead redemtion 2 dyka upp på PC, så är det ännu mer nr 1 på min lista. Men om så nu sker, så lär det nog dröja till 2019-20 för mjölkningens skull, tyvärr.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv

Eftersom Anthem är uppskjutet så vet jag inte, ser ut att bli ett blekt år.

Medlem

Monster Hunter World till PC

Medlem

Inget!!! Väntar på någon slags info om nytt Fallout spel!! Går och spelar fallout 1 så länge, dom har väntat länge nog nu på sitt vatten chip

Medlem
Medlem

*Civilization VI: Rise and Fall
*Red Dead Redemption 2
*World of Warcraft: Battle for Azeroth
*Far Cry 5
*Ancient Cities (supermysigt strategispel som jag är med och kickstartar)
*Thea 2 (samma som ovan)
*Anthem
*Anno 1800
*Kingdom Come: Deliverance
*Allt som Paradox kommer att släppa

Medlem

Solklart Pillars of Eternity 2!
Kommer ta mesta delarna av min fritid. Får jag tid över så lockar pathfinder.. sen får det vara.

FM-guru
F.d. Sisyr

State of Decay 2. Jag tror inte för en sekund att det är det spel jag kommer ha uppskattat mest när 2018 summeras, men det är onekligen det jag ser fram emot mest i dagsläget...

Medlem

1. Metro
2. Far Cry 5
3. Hunt: Showdown
Seeen vet jag inte

Medlem

Mmosuget kom tillbaka för någon vecka sen, så längtar nog mest till Battle for Azeroth i dagsläget


signatur

Game long and prosper

Medlem

Finns en hel del, men för att hålla mig relativt kort så är konstigt nog de mest intressantaste spelen för mig just nu, de två mest udda tror jag.

Frostpunk och Death Stranding.


signatur

Nämen!

Testpilot

* Far Cry 5

Det nya Tomb Raider spelet om det släpps i år ?

* Pillars Of eternity 2
* Phoenix Point
* Vampyr

Medlem

Dark Souls remastered - 25e maj

Det känns lite som att längta efter en kär vän man varit ifrån alldeles för länge

Medlem
Medlem

Days Gone och RDR 2. Kanske Spider-man också men det beror helt på betyget. Ska testa Sea of Thieves när det släpps i väntan på allt annat

Medlem

@DJMar:

Star citizen? 2018? Pfff HAHAHA... Det svaret skulle nog vara mer kvalificerad till 2019 ^_^

Nej men skämt åsido. Jag vill gärna också att spelet skall komma i år men som det ser ut nu så får vi nog inte ens knappt en beta i år. Men vem vet, Chris roberts kanske har nåt ess i rockärmen som han gömt bra som katten ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Kan inte välja ett, men topp tre måste bli, i ingen speciell ordning:

Red Dead Redemption 2
Days Gone
Spider-man

@Katten_Gustaf: Jag ser att du har utmärkt smak, herr Gustaf.

Medlem

@vbgbasse: Hehe. Tankens kraft! Om vi alla tänker på att SC ska komma i år så gör det de! Hm... ja iallafall spelbart i 60 FPS och inte 20..

Medlem

Har inte så mycket koll på vilka spel som kommer i år, men expansion till Stellaris och HoI4 blir kul, samt säsong 3 till R6: Siege.

Så, inga nya spel vad jag vet om. Förra året var ju ett riktigt skräp år för nya spel också så det kan väl knappast bli värre iofs.

12
Skriv svar