Bungie presenterar vårens Destiny 2-planer

Robot
Bungie presenterar vårens Destiny 2-planer

Men räcker det för att locka tillbaka spelarna?

#Bungie, #Destiny-2


Medlem

Hälften är väl saker som endast är cosmetics, som folk får köpa via loot crates eller farma ihop via XP, en fjärdedel är saker som borde funnits i spelet från början, och den sista fjärdedelen är saker som faktiskt kryddar gameplay. Nej, det blir nog inget mer Destiny för mig :<

Medlem

Är det nånting av det där som ska vara intressant?

Medlem

Troligen inte då detta inte ger dig anledning till att grinda i spelet. Ingen ny loot som är bättre än den du har vilket gör endgame meningslöst. PvP är så dåligt med allt lagande och fusk samt att det heller inte ger dig något. När bright engrams försvinner som endgame så kanske folk vill spela igen.

Medlem

Varje gång det dyker upp en ny artikel på valfri sida så lyder det alltid

"ska de lyckas locka tillbaka spelarna?"
"Destiny tappar spelare"
"Hur ska destiny vända trenden?"

Ser man såhär pass många artiklar som handlar om hur missnöjda spelarna är (samma visa med battlefront 2) vet man att man gjorde rätt i att skippa skräpet.

Stora giriga corporate spel handlar mer och mer om att tjäna pengar än att ge spelarna en bra upplevelse. Bojkotta all sån här skit så vi får något slut på det, tack!

Medlem

Den 27 kommer bli skoj.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Varje gång det dyker upp en ny artikel på valfri sida så lyder det alltid

"ska de lyckas locka tillbaka spelarna?"
"Destiny tappar spelare"
"Hur ska destiny vända trenden?"

Ser man såhär pass många artiklar som handlar om hur missnöjda spelarna är (samma visa med battlefront 2) vet man att man gjorde rätt i att skippa skräpet.

Stora giriga corporate spel handlar mer och mer om att tjäna pengar än att ge spelarna en bra upplevelse. Bojkotta all sån här skit så vi får något slut på det, tack!

Det beror på vad man förväntade sig av det. Jag har inte många timmar att spela varje vecka och då passar ett mer casual spel som Destiny 2 och jag förväntade mig att det var precis som det var. Dvs ingen större endgame, ingen större mening med PvP, utan ett kul spel med roliga mechanics som håller nån vecka eller två om man lirar max 8h per vecka - vilket jag. Efter två veckor var jag rätt klar med spelet, det enda jag inte hann testa var raiden. Så för mig var Destiny 2 oerhört lyckat

Poängen är att Destiny 2 behöver inte vara ett dåligt spel som ska undvikas, utan det beror på vad du vill ha ut av det. Vill du kunna köra 40h+ och samla gear osv? Okej, leta någon annanstans. Vill du ha något att lira med lite kompisar ett par gånger i veckan nån månad? Perfekt för det.

Gnällkuk
Skrivet av Jaxz:

Troligen inte då detta inte ger dig anledning till att grinda i spelet. Ingen ny loot som är bättre än den du har vilket gör endgame meningslöst. PvP är så dåligt med allt lagande och fusk samt att det heller inte ger dig något. När bright engrams försvinner som endgame så kanske folk vill spela igen.

Jag har oftast rätt kul i pvp, men det känns som ett lotto med p2p. Antingen är man gud eller förlorar de flesta närstriderna där man tycker att det borde varit tvärtom. Fusk vet jag inte om jag stött på så mycket, antar att du menar kontrollerfusket?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Att de faktiskt anser spelarbasen vuxen nog att ha förtjänat privilegiet att få använda en publik chattfunktion känns som den största nyheten (ja e inte bitter) men det är nog ändå för lite, för sent.

1
Skriv svar