Space Engineers får efterlängtad patch som gör spelet snyggare

Robot
Space Engineers får efterlängtad patch som gör spelet snyggare

Nya färger, upphottade texturer och partikeleffekter.

#keen-software, #space-engineer


Inaktiv

Konstigt att partikeleffekter som när spelare går eller kör flyger i normal hastighet som spel som tar plats på jorden

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Konstigt att partikeleffekter som när spelare går eller kör flyger i normal hastighet som spel som tar plats på jorden

Hur menar du då? Det går ju inte i slow motion i rymden förutom i gamla orealistiska filmer. Rök/Damm bör väl ev hänga kvar i luften för evigt utan gravitation men av uppenbara skäl är det inte gångbart i ett spel.

Geeks Gaming

Hade dom lagt energin på att fixa alla buggar med spelet istället så hade de varit bra.

Inaktiv

@Ahris: Hmm det tänkte jag inte på men du kan nog ha rätt. Utgick bara ifrån att allt går segt i rymden pga gravitationen lr nåt

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Hade dom lagt energin på att fixa alla buggar med spelet istället så hade de varit bra.

Det är omöjligt att fixa alla buggar medan ett spel är under utveckling eftersom nya uppstår för varje ny funktion man lägger till.
Det bör vara ganska fundamentalt numera att vara medveten om att när man spelar early access, som i praktiken är alpha, så är det ganska idiotiskt att klaga på att spelet är buggigt.

Själv tycker jag att utvecklingen av det här spelet har varit imponerande hittills, spelar inte så mycket själv för att det är lite för överväldigande för mig men jag ser storheten i det för de som gillar att bygga.

Geeks Gaming
Skrivet av Ahris:

Det är omöjligt att fixa alla buggar medan ett spel är under utveckling eftersom nya uppstår för varje ny funktion man lägger till.
Det bör vara ganska fundamentalt numera att vara medveten om att när man spelar early access, som i praktiken är alpha, så är det ganska idiotiskt att klaga på att spelet är buggigt.

Själv tycker jag att utvecklingen av det här spelet har varit imponerande hittills, spelar inte så mycket själv för att det är lite för överväldigande för mig men jag ser storheten i det för de som gillar att bygga.

Brukar inte klaga på Early access spel... men SE har varit ute nu i 5 år. Och bara de att det är nästan omöjligt att spela multiplayer utan mega lag och rubbarbanding. Har några hundra timmar i spelet och tycker de är skit kul.
Men anser att dom ska lägga sin energi på att fixa dessa saker så dom kan ev komma ur early access innan dom lägger till massa nya saker.

Medlem

Chromatic aberration... det borde vara förbjudet att använda för att få fula spel att se snygga ut. Hoppas det går att stänga av helt.

1
Skriv svar