PS4 eller Xbox? Monster Hunter: World jämförs på olika konsoler

Robot
PS4 eller Xbox? Monster Hunter: World jämförs på olika konsoler

Digital Foundry testar olika konsoler och grafiklägen.

#capcom, #monster-hunter-world, #playstation-4, #xbox-one


Ambassadör
Xbox

Jämfört med många andra One X-patchade spel jag spelar så är det här ooptimiserat och spelar inte i högsta ligan direkt.

Det är absolut snyggt och det är trevligt att kunna välja på grafik och performance. Men själva hantverket är inte på topp. Ser ut att vara samma sak på PS4 så problemet ligger nog hos utvecklarnas brist på skills.

Men spelet är kul och det är väl kanske huvudsaken.


signatur

Jump in.

Medlem

Väntar på PC versionen där man troligen inte kommer få huvudvärk efter en timme av spelande.
Olåst fps är ju nice, men det är rätt onödigt när man inte klarar av 60fps.
Men sen att spela på 30fps är ju också en ren soppa ... så antar att 45fps är bättre än inget?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det vart PS4 Pro med 1080p tv för min del.
Hade varit trevligt med freesync men det verkar ta minst ett år till.

Blir PC med VR om 2 år och hoppas på bättre priser på komponenter då.

Finns det hopp om optimerings patchar framöver?☺

Medlem

Jag har spelat varje ledig stund sen den 27 februari. Och inte förräns igår då jag var jätte trött så började jag känna att spelet var lite meh. Antingen så var det bara för att kroppen sa ifrån. Tycker personligen inte att man ska pressa spel för hårt. Kör för övrigt på Pro och har inga problem alls. Lite psn strul men inget som stör. Kör 80% singel player och resten så hoppar jag in i någons spel. Gillar inte när folk hoppar in utan att man skjutit ett sos ljus. Vet att det går att stänga av men orka. Förstår inte alls 30fps vs 60fps. Men jag kan tror att folk som kör PC får problem när dom mixar spel på 30&60? Själv så köpte jag en tv för ett tag sen med snabbare bild uppdatering. Att köra ps4 spel på den var en mardröm. Uppdateringen kom som vågor spel och film gick inte att njuta av alls. Som tur är så har jag en bra tv idag. Jag uppfattar MHW på ps4 pro som ett väldigt bra spel utan några problem. Och det känns väldigt skönt tur för mig helt enkelt.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Menar du att det är ett halvt spel för att det är hälften så många bilduppdateringar i sekunden i jämförelse med PC?

Det, och alla detaljer som saknas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det, och alla detaljer som saknas.

Du är konstig.....


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Du är konstig.....

Lika givande som alltid i dina inlägg...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Alienshade:

Jag har spelat varje ledig stund sen den 27 februari. Och inte förräns igår då jag var jätte trött så började jag känna att spelet var lite meh. Antingen så var det bara för att kroppen sa ifrån. Tycker personligen inte att man ska pressa spel för hårt. Kör för övrigt på Pro och har inga problem alls. Lite psn strul men inget som stör. Kör 80% singel player och resten så hoppar jag in i någons spel. Gillar inte när folk hoppar in utan att man skjutit ett sos ljus. Vet att det går att stänga av men orka. Förstår inte alls 30fps vs 60fps. Men jag kan tror att folk som kör PC får problem när dom mixar spel på 30&60? Själv så köpte jag en tv för ett tag sen med snabbare bild uppdatering. Att köra ps4 spel på den var en mardröm. Uppdateringen kom som vågor spel och film gick inte att njuta av alls. Som tur är så har jag en bra tv idag. Jag uppfattar MHW på ps4 pro som ett väldigt bra spel utan några problem. Och det känns väldigt skönt tur för mig helt enkelt.

Det här var nog det märkligaste inlägget jag läst på ett tag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar