Gjorde en hyllningsfilm till 3dfx

Skribent

Fantasic! Riktigt grymma grejer


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag använder fortfarande Winamp och inte så lite heller. Jag gick liksom aldrig riktigt över till moderna sätt att spela musik (förutom ett par listor på youtube).

https://i.imgur.com/LbLBJ6B.png

Samma här, mp3 hela vägen. Till och med i bilen

Nostalgi! Kommer ihåg CS-lanen där någon alltid skulle envisas med att spela Darude - Sandstorm på högsta volym.

Medlem

Jag använder fortfarande Winamp för MP3 samlingen

Medlem
Medlem

@quadratis: Tack! Många har stått i mörka rum under alla år och ej använts. Jag har inte behandlat någon med medel.

Medlem

@cb99: Hehe tack kul med fler som minns the good old days

Medlem

@Hipshot: Det är en Dell XPS D300 från 1997. Intel Pentium II 300 MHz. Denna hade ett nypris på runt 40 000

Medlem
Medlem
Medlem

@Sillage: Det var tider det... minns en vän som alltid skulle ha det senaste.. kan ha varit 1994 så hade han 486 DX4 100 och cd brännare. Scanner för 30 000

Medlem

@Busko: Ja de va kvalité. Mina känns fortfarande som nya. Men om jag får välja så är det Keytronic som gäller

Medlem

@Molotov: PII och Voodoo II härlig och tidsenlig combo. Alla datorer i filmen har som snabbast PII 450. Jag har en massa PIII också men inte lika retro enligt mig. Dock så har jag ett 30 tal PII cpuer som man kan slänga in om man vill vara extra tidsenlig.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

JÄKLAR! Så imponerande, SÅ MYCKET nostalgi. Tack!

Tack!!!!!

Medlem
Skrivet av absimilard:

Sjukt bra! Winamp!! bara en sån sak!

Snygg video med mer nostalgi än vad hjärnan klarar

Undra om det som lirar en massa VR idag kommer sitta om 20 år och vara nostalgiska över det som finns idag?

Tack så mycket

Medlem

@PeTTs0n:
Tack så mycket! ca 160 datorer och inga nya delar utan allt gammalt och oftast komplett
4-5 st kanske behöver en ny hårddisk men det har jag liggandes.

Medlem
Skrivet av MusseÖL:

Gissa om jag sparade pengar till en canapous pure 3d! sen efter nått år jag skaffat det så fanns det nått program som kunde överklocka grafikkortet vad hände ??Bränd !!! hehehe

Ja det var dyrt. Tror jag betalade runt 2500? kan det stämma. Det hade ju tv-ut å "allt"
POD flöt perfekt på föräldrarnas 29" Sony Trinitron tv när de inte var hemma

Medlem

Ingen som minns Netstorm?

Medlem
Skrivet av Joyride:

@Hipshot: Det är en Dell XPS D300 från 1997. Intel Pentium II 300 MHz. Denna hade ett nypris på runt 40 000

Mycket trevligt, P2 tiden var nog datormässigt en av dom bästa tiderna i mitt liv, åren omkring där.
Som någon sa innan, då köpte man färdiga datorer (eller päronen gjorde ), innan man började bygga själv, minns att jag tyckte allt Dell gjorde funkade bra, till skillnad från typ Data Prince... =<


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av billybob:

Ingen som minns Netstorm?

Jag minns Netstorm, jag tyckte det var en beroendeframkallande spel.

Det görs två remakes, en som de föredetta utvecklarna jobbar med, och en som görs i Star Craft 2 motorn.

Medlem

Vad heter bilspelet vid 4:12?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Vad heter bilspelet vid 4:12?

Carmageddon II

Medlem
Skrivet av Joyride:

Carmageddon II

Doh.

Lyckades iaf googla fram vad jag tänkte på, motorhead.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

12
Skriv svar